solsken82 skrev 2014-11-04 12:25:56 följande:
Tycker också det är svårt. Det går upp och ner. Ibland tänker man på det hela tiden och ibland skingras tankarna på annat. Är själv på äl+8 idag. Hatar denna eviga väntan... Har ju precis som du lång cykel.
Till er som inte fått tydliga utslag på ägglossnings stickorna.
Antingen har ni missat den eller så kanske ni inte hade ägglossning den månaden. Ibland kan den ju hoppa över tyvärr..
Det som är frustrerande är att jag trott att jag missat den innan eller att äl hoppats över en månad men har ju vid den månaden blivit gravid så uppenbarligen har man ju haft ÄL utan att få utslag på stickorna. Därför funderar jag på nu om man kanske ha lite för låga halter för testet att upptäcka LH stegring... Likaväl som en del får riktigt "rikliga" ÄL flytningar och en del knappt märker av det... Undrar om det finns ett samband. För den månad jag väl blev gravid så fick jag varken stegring ELLER några ÄL flytningar som jag iaf la märke till. Därför var jag så övertygad att det inte hade tagit sig den månaden och lät det gå nästan 2 veckor efter beräknad mens innan jag testade för graviditet med ett plus.
Men ja, vi får väl se! Mina stickor tar slut idag. Köpte nytt paket och då köpte jag clearblue ist! Enligt apotekspersonalen skulle det kvitta att man bytte stickor mitt under cykeln så att säga. Får se om de ger mig lite hopp haha