• Diamant

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

GoC skrev 2014-09-23 04:49:47 följande:

Igår var vi till läkaren och fick ett tungt besked som vänder upp och ner på hela vår värld.... Min sambo har inga spermier... Har gråtit konstant nu i nästan ett dygn... Ingen som har hört eller varit med om detta och kan ge en positiv historia? Just nu känns allt hopplöst och jag vet varken ut eller in...

Jag beklagar GoC! 

Vad säger läkarna kan vara alternativ för er nu?
    Kan man (som när vi har problem med ägglossning) ge mannen några hormoner eller hjälpa till att stimulera produktionen på annat sätt? 

Förstår att det måste kommit som en chock och det har inte hunnit gå så lång tid sen beskedet, men har du o mannen pratat om hur ni vill göra istället? Det är ju absolut inte så att ni inte kan skaffa barn nu, ni får ta en annan väg bara! 

Känner flera som både gjort spermiedonationer och adopterat som är PRECIS lika lyckliga för det! 

Stor kram till dig! 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-24 09:16:02 följande:

Negativt idag också, går och lägger mig under en sten snart alltså!!!

KRAM! 

Har ni gått någon utredning? Eftersom ni försökt så länge menar jag? 

Var förresten och kikade i den där tråden du pratade om och ja, det är jag! :) Hur kunde du lista ut det? Haha! 

solsken82 skrev 2014-09-24 08:09:56 följande:

Hej, jag hoppar gärna in i tråden som jag följt ett tag. Är 32 år och vi försöker bli gravida med första barnet. Har ett missfall i bagaget från april. Nu börjar menscykeln hitta tillbaka igen. Har varit upp i hela 44 dgr. Nu är den nere på ca 34 som det var innan. Är inne på dag 23 idag men inte fått något utslag på cb ägglossningstest denna månad.. misstänker att jag inte har någon ägglossning denna månad... Eller finns det nån risk att man kan missat den..?

Välkommen solsken82! 

Blörk går omkring och bara längtar efter gynbesöket nu, är så himla tydligt att ÄL aldrig hände denna månaden, får alltid ont i brösten efteråt och sen håller det i sig fram till mens.. Så illa att det gör ont att ta av BH:n liksom! Brukar hata det men nu när det inte infinner sig så saknar jag det.. Haha man blir ju störd av detta! 

• Diamant
    joss82 skrev 2014-09-24 10:32:55 följande:

Jag med! Får precis samma som du och den här månaden har jag inte känt något alls i brösten plus att jag fick bara lite mens. Så även om jag hade äl-flytningar och positivt test tror jag också att ÄL uteblev. När ska du till gyn? Jag ska dit på måndag.
    Ska dit den 9 Okt.. Lite över två veckor kvar men tror det är bra, har BIM på söndag så lagom till gyn-tiden kanske man kan se något ägg om jag har tur! 

Det KAN ju vara så att du får ÄL tidigare, men kanske inte direkt efter mensen, kroppen hinner väl inte starta om processen så fort? Eller? Bra fråga att ställa på måndag ;)  Håller tummarna för dig! 

"BIM" 28/9 Diamant 8:e försöket.
    Alla här är på första barnet (se rubrik) ;)  Kram! 
  • Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-24 14:00:05 följande:

Känns som om mensen är på väg nu. Vet ju inte säkert men ja, det känns precis som strax före mens. :(

:(  Kram! Hjärta
  • Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-25 07:50:19 följande:

Fick mens idag så flyttar ner mig på listan :(

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

28/9 Diamant 8:e försöket
    2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    6/10 Lisen84, 2:a försöket
    6/10 Milie, 7:e försöket
    9-10/10 Ammela, 3:dje försöket
    15/10 Solros 10:e försöket
    25/10 joss82, 6:e försöket 
    28/10 Ellonbellon,17 försöket
    Kram Ellonbellon! 
    Har du varit på utredning? 
  • Diamant
    Karimag skrev 2014-09-25 22:25:09 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här?

Är 30 årig tjej från Göteborg som tillsammans med min man snart inne på fjärde försöket och första barnet. Har äl enligt min app 13/10 och bim 27/10. Har använt CBs ägglossningstest och har sedan igår börjat äta bidrottningsgele i ren desperation.

Välkommen! 
    Ja man tänker i början att "det får hända när det händer", men efter några besvikna omgångar så inser man att man inte var så avslappnad som man tror ;) 
    Bidrottninggele får du berätta mer om!  

En annan käkar Folsyra, kör med appar, äl-stickor, minutplanerar sexet, bokat gyntid för att kolla så allt står rätt till OCH har precis införskaffat Rosenrot trots att det inte är så noga forskat på hur det påverkar resten av ens medicinering.. -.- 
  • Diamant
    solsken82 skrev 2014-09-26 13:44:17 följande:

Idag har jag massa ägglossningsflytningar på dag 25, hur är det möjligt??? Kroppen spelar spratt, fattar ingenting..

Kan man ha så sen ägglossning? Har haft mellan 34-45dgr de 3 senaste månaderna. Hade ett missfall i april. Men kanske man kan ha en sen ägglossning då jag haft en lång menscykel nu de senaste månaderna, eller?? Vad tror ni?

Som Joss82 skrev, så LIGG, LIGG!!!!! :P 
  • Diamant

Håller tummarna för dig idag joss! <3 

solsken82 skrev 2014-09-28 12:02:15 följande:
    Då är det bara att vänta nu då och hoppas det tagit sig.. denna väntan, så långsamt.. Hur går det för dig?? BIM dagen för dig idag väl??

BIM var igår ja, eftersom jag fått negativt på äl-stickorna och dessutom int ekände av någon ägglossning denna månaden så har jag inte gått och känt efter osv eftersom jag VISSTE att det inte kunde bli något nu. 
    Men nu sitter jag dagen efter BIM och ingen mens har dykt upp! 

Blev sjukt förvånad och tog därför ett gravtest, men det gjorde mig inte klokare! 
    Någon som är duktig på att tolka? 

Kram! 

• Diamant
    GoC skrev 2014-09-29 10:41:08 följande:
    Stort grattis till er!
    Är det ett riktigt plus tror du?? 
  • Diamant
    GoC skrev 2014-09-29 10:41:08 följande:
    Stort grattis till er!
    Är det ett riktigt plus tror du?? 
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU