• Diamant

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

BowserSchnauzer skrev 2014-08-24 17:56:49 följande:

Vi har väntat pga studier och att vi tack vare det hade lite mer av ett särboförhållande iaf under veckorna eftersom det var en bit bort. Vi tänkte att vi skulle börjat när vi gifte oss för 4 år sedan men som sagt annat som sagt stopp. Vi har varit tillsammans i nästan 10år så det börjar kännas att det verkligen är dags nu. Folk runt omkring har börjat fråga också nu när jag pluggat klart, även om jag tycker att det är väldigt oartigt att fråga sånt. Sist fick jag frågan dagen efter senaste mf, kunde lätt hålla mig för skratt kan jag säga. Om någon skulle fråga idag skulle jag nog säga "Jaaa, vi försöker men vi har haft 2 missfall och jag vill helst inte prata mer om det" men den där gången var jag ju så ledsen själv så fick bita mig i tungan för att inte börja gråta där och då...

Men skönt att få prata av sig härinne med andra som också kämpar på. Man känner sig lätt ensam annars. Kram på er :)

Jag känner flera par som varit ihop länge (7-12 år) och ingen av dom har barn, just därför har jag ALDRIG frågat dom om det. Jag tycker det ingår i vanligt sunt förnuft för det är ju inte så att de inte vet om att de skulle kunna skaffa, utan antingen så försöker de och har det tufft för att det inte går, eller så väntar de av någon anledning (som jag inte har med att göra!). 
    Om de själva tar upp barnfrågan så diskuterar jag gärna men annars tycker jag att det är som du säger, sjukt oartigt och man vet ju inte vad som ligger bakom.. Man vill ju inte göra sina vänner ledsna!

• Diamant

Usch känner mig så orolig, är ute och reser och molvärken och illamåendet är som bortblåst! :(

Det borde väl inte påverka att man flyger och så när det är så tidigt?

Eller har det varit något annat som varit fel i magen hela förra veckan så det inte alls var en befruktning? :(

• Diamant

Är bortrest så har inte riktigt hunnit läsa här på några dar.. Välkomna alla nya!

Ia86, hur går det för dig?

Jag hade så otroligt tydliga och många graviditetstecken från ägglossning upp till ÄL+9, sen försvann det HELT och har inte känt något alls och nu är BIM imorgon.. Så mensen lär ju komma :(

Men det får bli nya tag nästa ÄL!

• Diamant

Som misstänkt, mens idag :(

Jäkla skit!!

När alla tecken försvann för runt en vecka sen så kände jag det på mig, men man slutar ju ändå inte hoppas!

• Diamant
    Ia85 skrev 2014-09-01 20:29:54 följande:

Diamant:

Jag har bruna och rosa flytningar lite då och då. Ska få komma på ett vul hos min privata gyn om en vecka. Hoppas att det är ofarliga blödningar så att vi får se ett litet tickande hjärta den 8.e :)

Okej, håller tummarna! Håll oss uppdaterade :) 
    Ellonbellon skrev 2014-09-01 20:15:50 följande:

Trist Diamant!
    Men det kanske var alla bröllopsnerver. Gifte mig också i lördags och kroppen har levt rövare med mig i någon vecka nu.

Nu får vi se fram emot nästa månad istället!

Ja det kanske var något sådant! :/
    Hade varit så himla romantiskt om man blev gravid nu, fått plusset två dagar efter att vi gift oss och så.. Men det var ju bara en dröm man hade, får hoppas på bättre tur nästa BIM! 
    Börjar kännas lite hopplöst, 7e försöket nästa gång..
  • Diamant

Välkommen Fiiaa! 
    Beklagar mf, vi finns här för alla typer av ÄL/BIM/mf-ångest och tjöt som vi vill bespara våra partners från ;) 
    Kram! 

Idag tog min mens slut och appen säger att ÄL är runt den 14:e, så BIM 28/9.. Känns som en eeeeeeeeevighet tills dess!
    Vill att ÄL ska vara NU, det är det enda man själv kan påverka i hela den här processen liksom, liggandet! 
    Vill bara ha ett plus nu, så det blir en juni-bebis så vi kan börja familjelivet som vi så längtar efter!! 
    Hur ska man stå ut tills den 28e??

• Diamant
    Lisen84 skrev 2014-09-06 11:28:01 följande:

Nu kom mensen, punktlig som vanligt! Bläää

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-09-10 17:56:18 följande:

Vi får försöka peppa varandra! Nästa månad är en ny chans till att få ett +!

Jag tänkte kolla med er om ni har någon särskild strategi när det gäller sexandet? Kör ni på varannan dag hela cykeln eller varje dag under de mest fertila dagarna?

Kram

Vi kör mest spontant under resten av månaden men runt ÄL planeras de bästa dagarna fram och då varannan dag (varje dag om det går men vill inte att det ska bli för mycket press för min man iheller).

Hur gör ni?

Beklagar Lavelii :(

Förstår att det är tungt, hoppas du kommer tillbaka på banan igen snart!
  • Diamant
    Lavelii skrev 2014-09-11 13:26:21 följande:

Tack tjejer!

Idag är en dålig dag. Ringde sjukhuset och frågade om jag kunde få komma in tidigare. Jag klarar inte av dagarna så länge jag vet att något är i mig och inte kommer ut! Mår dåligt. Kan inte skratta. Inte laga mat. Inte jobba. Vill inte gå ut. Kan inte ens titta på tv. Jag bara ligger i soffan och tänker och tänker.

Börjat få någon molande värk i magen. Sjuksköterskan sa att det kan vara tecken på att kroppen börjar stöta ut det själv. Någon tidigare tid än måndag hade de inte. Så vi fortsätter med den tidigare planeringen. Måndag för-tablett. Sen onsdag inläggning och cytotec. Vill bara vara igång igen... Försöka bli gravida igen.

Åh lider med dig :(

Skäm bort dig själv, lite extra god mat, mysa i soffan med film med din sambo och pyssla om varandra.. Så hoppas vi att tiden går fort till måndag! Kram
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU