Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Vi har väntat pga studier och att vi tack vare det hade lite mer av ett särboförhållande iaf under veckorna eftersom det var en bit bort. Vi tänkte att vi skulle börjat när vi gifte oss för 4 år sedan men som sagt annat som sagt stopp. Vi har varit tillsammans i nästan 10år så det börjar kännas att det verkligen är dags nu. Folk runt omkring har börjat fråga också nu när jag pluggat klart, även om jag tycker att det är väldigt oartigt att fråga sånt. Sist fick jag frågan dagen efter senaste mf, kunde lätt hålla mig för skratt kan jag säga. Om någon skulle fråga idag skulle jag nog säga "Jaaa, vi försöker men vi har haft 2 missfall och jag vill helst inte prata mer om det" men den där gången var jag ju så ledsen själv så fick bita mig i tungan för att inte börja gråta där och då...
Men skönt att få prata av sig härinne med andra som också kämpar på. Man känner sig lätt ensam annars. Kram på er :)
Jag känner flera par som varit ihop länge (7-12 år) och ingen av dom har barn, just därför har jag ALDRIG frågat dom om det. Jag tycker det ingår i vanligt sunt förnuft för det är ju inte så att de inte vet om att de skulle kunna skaffa, utan antingen så försöker de och har det tufft för att det inte går, eller så väntar de av någon anledning (som jag inte har med att göra!).
Om de själva tar upp barnfrågan så diskuterar jag gärna men annars tycker jag att det är som du säger, sjukt oartigt och man vet ju inte vad som ligger bakom.. Man vill ju inte göra sina vänner ledsna!