Ellonbellon skrev 2014-09-15 22:14:38 följande:
ammela
Ja, det är verkligen helkonstigt! Finns en möjlighet att man går ner i % och så får man kontantstötte från staten, men det är ju inte så det täcker upp en full tjänst. Och var gör man av barnet när man måste jobba? Detta är uppe till debatt ofta men inget sker. Måste vara så frustrerande för dem som hamnar i den situationen! Man har 48 veckor med 100% ersättning, eller 52 veckor med 80% ersättning. Men ofta tar man ju sina 5 veckors semester och spar dem, och så lägger man på 10 veckor efter mammapermissjonen. Pappan måste ta ut 14 veckor tror jag det är nu, så det är väl som i Sverige tror jag?
joss82
Jag hade också långa cykler. Provade en månad med rosenros och då blev den kortare, och nu har jag kört med bidrottninggele och den är fortfarande kortare :) Kan vara värt att prova!
Jo, jag har hört att rosenrot och bidrottninggelé har kortat cykeln för en del. Provade faktiskt bidrottninggelé den här cykeln fram till ÄL, men det blir trots det min längsta cykel hittills :(. Ska nog prova nästa månad också om det inte tar sig nu.