• Diamant

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Fjällsippa skrev 2014-09-11 16:49:27 följande:

Jag beklagar verkligen er som fått missfall. Själv tror jag att jag fick ett supertidigt missfall istället för mens, men det räknas inte ens som missfall och det är ingenting man kan ta reda på nu i efterhand.

Angående hur mycket vi sexar. Vi försöker köra efter SMEP, men får modifiera lite när det kör ihop sig med jobb osv. De första fyra månaderna låg vi varje dag i stort sett, men nu testar vi det här. En del säger man ska ligga så mycket som möjligt och en del säger att det då kan bli för mycket. Jag vet inte vad jag ska tro.

Hu vad jag längtar till äl-BIM-plus på stickan!!! Håller tummarna för oss alla här!

Jag var tvungen att googla SMEP hehe, aldrig hört talas om det innan! 

Den låter ju lovande, önskar vi kunde testat den! Har lite svårt att lyckas med varje dag, eller alltså ligga varje dag kan man ju göra, men det räcker ju liksom inte utan det måste ju bli 'resultat' varje gång med.. Och det går inte.. Tror du om man kör varannan dag men under en lite längre tid att det kan kompensera? :P 

• Diamant
    frida-li skrev 2014-09-13 12:25:52 följande:
    skulle ju hålla mig till imorn och va så bombis på att mensen skulle komma på morgonen. men när den inte gjorde det så va jag tvungen o testa. visst ere ett plus?
    Wohoo! Grattis Frida-Li!! 

ÄL imorgon enligt appen, missade att införskaffa ÄL-tester i veckan (varit bortrest).. Får hoppas det löser sig ändå.. 
    Känner mig inte lika hoppfull som förra månaden, känns som att något är fel eftersom det inte vill sig så nästa vecka ska jag ringa gyn och boka tid. Får jag bara höra att allt ser ok ut där inne kan jag nog slappna av bättre och känna att det löser sig..
  • Diamant

Det var jag som gifte mig, samma helg tror jag det var vi hade, eller helgerna efter varandra! Hehe :) 

Vi körde en presentation för några veckor sen men vissa faller ju bort under tiden (naturligt nog) och några tillkommer (himla kul!) så det är väl bara att köra igen :) 

Vi är ett nygift par som försökt sedan årsskiftet ungefär, de första månaderna körde vi "oförsiktighetsmetoden" och hoppades bara RÅKA bli gravida, hade varit himla mysigt.. Men så har jag några fysiska motgångar som gör att jag vet att det finns risk att det är svårare för oss så vi började rätt fort räkna ut ÄL och för varje månad blir man mer och mer orolig och det går MYCKET tankar och energi åt att fundera och längta efter barn! 
    Vi är båda 30+ och känner oss lite stressade då vi egentligen inte ville vara såhär "gamla" föräldrar, det tog tid innan vi fann varandra bara hehe! 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-15 22:15:39 följande:
    Diamant
    Jag tror mig känna igen dig från en annan "tråd", kan det stämma? Men man vill kanske vara lite mer anonym här så du behöver inte svara. :)
    Hehe fullt möjligt, har skrivit i några trådar lite här och var men denna är den absolut trevligaste :) 
    Vad var det för tråd? Samma ämne som här eller? :) 
  • Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-15 22:17:18 följande:
    heyorange
    Man blir ju inte det. Men jag säger inte att det är det enda rätta alltså! Vissa kan säkert må bra av att känna efter och ha tro en stund :)

Diamant
    Om du är den jag tror från den andra tråden så hade vi samma vigseldag.
    Haha missade detta inlägget, sorry! (Trött efter en lång dag) 
    Vad härligt! Hade ni en bra dag? :D 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-16 08:50:14 följande:
    Diamant
    Hade en superfin dag. Jag menade att jag nog känner igen dig från en helt annan sida, försökte bara var lite smooth med det Tyst
    Hade ni en fin dag? Ni gifter er utomlands?
    Ahaaa hehe :) Då är jag med, vad kul att kunna följas åt till den här milstolpen i livet också! 
    Vi hade en HELT perfekt dag, utomlands ja ;) Sagobröllop verkligen! <3 
  • Diamant
    Pearl10 skrev 2014-09-17 08:03:37 följande:
    Ok, då förstår jag. Ska försöka få vul så jag kan slappna av. Två av mina närmsta vänner fick nämligen mf tidigt så man är lite rädd att det ska hända en själv också.

Tog ett nytt test imorse med digitalt, för att få svart på vitt. Kändes skönt att slippa tolka streck :)
    GRATTIS Pearl10! :) 
    Ia85 skrev 2014-09-16 19:15:44 följande:

En uppdatering från mig är nog på sin plats.

Jag var hos min privata gyn i måndags förra veckan 8/9 och fick då ett hemskt besked att embryot inte var så stort som det borde ha varit. Blev helt förstörd och kunde inte jobba den dagen då jag bara gick runt och grät hela tiden. På torsdagen hade det väl äntligen sjunkit in och jag ville bara bli av med mitt missed abortion så att jag skulle slippa alla graviditetsbesvär som ömma bröst och illamående.

Jag skulle tillbaka nu på torsdag morgon om jag inte hade fått ett spontant missfall innan men både jag och sambon kände att en morgontid som vi fått inte var så bra då hela dagen riskerar att bli förstörd. Så jag lyckades istället få en tid idag efter jobbet och gissa om jag blev förvånad när läkaren sa att hon såg ett hjärta ticka :D

Så all oro var helt i onödan. Det visade sig vara så att min ägglossning tydligen legat senare än i beräkningarna. Så nu är jag i ca vecka 6+3.

Nu hoppas jag så innerligt att vi ska få behålla vår lilla prick <3

Gud vad skönt att det löste sig Ia, har tänkt på dig och undrat hur det gått för dig! 
    Vilka jobbiga dagar du haft, försök koppla bort det där nu och bara NJUT av att du är konstaterat gravid och att allt ser bra ut! Kram!
  • Diamant

Jag är lite villrådig denna månaden, osäker på om jag ens haft ägglossning så letar inte tecken som tidigare månader, men hoppet finns ju ändå.. Jag kanske bara missade rätt tidpunkt med äl-stickorna? Jag kanske inte ALLTID har symtom när jag har äl? Eller har jag kanske inte ägglossning alls.. 
    Försöker skjuta undan oron att något är fel eller att jag är infertil men det GÅR INTE :( 
    Jag blev nyligen diagnostiserad med en magsjukdom samt en hudsjukdom vilka kan göra att man har svårare att få barn och i vissa fall även infertilitet.. Fy fan. 

Bokat tid hos privat gynekolog nu, vårdcentralen/gynmottagningen på sjukhuset vill inte boka in en om man inte har akuta besvär (Jag tycker ju att det är akut eftersom jag är över 30 och barnlös mot min vilja! Men jag fattar vad de menar..) 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-09-19 15:19:04 följande:
    Diamant
    Säg att ni försöka i tre år utan framgång. Då SKA du få hjälp.

Jag bokade hos en privat och fick tid om 3 veckor, känns bra att få bli undersökt, oavsett hos vem :) 

När har du BIM nästa gång?
    Jag har på söndag och eftersom jag inte haft ÄL så är det ju hopplöst läge såklart, men ändå kommer tankarna.. Gah!  

Jag älskar verkligen min chef och ser henne som en vän, men just nu är hon lite jobbig, så fort jag känner mig dålig av något, känner mig trött eller hungrig (eller vad som helst!)  så frågar hon DIREKT; Är du gravid?? Hon vill så himla gärna att vi ska lyckas (trots att jag inte berättat för henne att vi försöker men hon har räknat ut det själv hehe) och hon säger det av ren välmening det vet jag, men just nu känns det mest jobbigt.. Har ni det också så? Någon som lägger lite press på bebis-skapandet? 

• Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-09-22 21:17:03 följande:

Plussade igår :) nu återstår bara att se om det vill stanna kvar den här gången. Känner mej tveksam men försiktigt positiv.

Ett försiktigt grattis till dig Fiiaaa! Ska hålla tummarna för att det går vägen denna gången <3 
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU