• ammela

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Min tanke med presentationerna var med att ha de skrivna i första inlägget på sidan så att man lätt kan ha koll på det men TS verkar inte vara kvar i tråden så det går nog inte. Är superkul att läsa om er men så svårt att komma ihåg, så om 2 veckor får vi göra om det ;)

Välkommen MIllie, jag håller med om att det är svårt, jag är inne på mitt sista år om 20-åring men vi har de bästa åren kvar :D

• ammela

testet är väl positivt innan ägget släpper så inom något dygn är väl inte omöjligt då och då stämmer det ju. men jag vet inte hur fort de växer om det är rimligt med något/några dygn för typ 4mm

• ammela
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    25-27/9 Ellonbellon,16 försöket
    28/9 Diamant 8:e försöket
    2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    6/10 Lisen84, 2:a försöket
    9-10/10 Ammela, 3:dje försöket
    15/10 Solros 10:e försöket
    25/10 joss82, 6:e försöket

Inväntar ägglossning, trodde jag skulle ha i går men negativt test fortfarande så vet inte vad som händer, har aldrig riktigt fått positivt på ägglossningtester så provar väl en månad till och visar det inget då så ringer jag för koll. Hoppas jag slipper det och att det blir positivt i morgon eller på fredag :) Så lite osäker på BIM än så länge.
  • ammela

Ni som testar med ägglossningstester! Hur räknar ni dagarn till BIM? Räknar ni från första positiva testet eller gissar ni på att det sker 2-3 dagar efter positivt?

Fick positivt i dag på mitt test och vet inte riktigt hur jag ska räkna.

• ammela
    Diamant skrev 2014-09-29 12:34:55 följande:

Jag skyndade mig igenom de övriga ärendena jag skulle göra samtidigt som jag åkte till Apoteket. 
    Kände i affären att det "rann till" som när man får mens och blev ledsen och försökte att inte känna efter mer på vägen hem men var ju HELT säker på att mensen nu kommit. 

Kom hem, hann knappt stänga ytterdörren förrän jag kollade efter (haha så störd man är!) 
    Inget blod?! 

Tog testet och, ja... SKREK rätt ut när resultatet kom! 

Stort grattis Diamant!!!
  • ammela
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Grattis! Börjar hända grejer här i tråden, kul!!
  • ammela

Så jäkla kul för er Diamant och Fjällsippa ni är dom två jag minns från när jag började hänga här på familjeliv för ca 3 månader sedan, så roligt att ni äntligen har lyckats, har varit kul att få följa mer er en liten bit av vägen!

• ammela

Klart du ska stanna! Är bara kul, är ju kul att följa graviditeten också, förhoppningsvis blir vi fler som tillhör den skaran också :)

• ammela

Min favorit tråd här på familjeliv har verkligen tagit fart! kul :)

Här växlar jag helt mellan att tro att det är något och att tro att mensen kommer snart, vet inte riktigt när min BIM är, hade glad gubbe på ägglossningstestet 25 men vet ju inte när ägget släppte. Så troligen fredag eller lördag. Hade tänkt testa på onsdag morgon men kommer att testa i morgon.

Tredje gången gillt hoppas jag att jag får säga i morgon! Tror inte det är något men vill så himla mycket och många som säger att det är så ovanligt att det känns innan BIM så jag vet inte ... Nya livet är ju att växla mellan hopp och förtvivlan även om jag inte blir helt knäckt av mensen än men det lär ju komma!

• ammela

och bara för att jag skrev här så kom de bruna flytningarna jag alltid har innan mens .... *suck*

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU