Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jag har precis haft en konstig mens, känner inte alls igen min kropp. Det får mig att fundera på om det kanske var et superdupertidigt missfall. Det får jag ju aldrig veta, men vi väljer att tro det. Det känns på något sätt lite mer hoppfullt än bara en vanlig (om än urballad) mens. Ska till gyn den här veckan, och är både nervös och förväntansfull.

• Fjällsippa

Jag beklagar verkligen er som fått missfall. Själv tror jag att jag fick ett supertidigt missfall istället för mens, men det räknas inte ens som missfall och det är ingenting man kan ta reda på nu i efterhand.

Angående hur mycket vi sexar. Vi försöker köra efter SMEP, men får modifiera lite när det kör ihop sig med jobb osv. De första fyra månaderna låg vi varje dag i stort sett, men nu testar vi det här. En del säger man ska ligga så mycket som möjligt och en del säger att det då kan bli för mycket. Jag vet inte vad jag ska tro.

Hu vad jag längtar till äl-BIM-plus på stickan!!! Håller tummarna för oss alla här!

• Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-09-11 20:16:04 följande:

Jag var tvungen att googla SMEP hehe, aldrig hört talas om det innan! 

Den låter ju lovande, önskar vi kunde testat den! Har lite svårt att lyckas med varje dag, eller alltså ligga varje dag kan man ju göra, men det räcker ju liksom inte utan det måste ju bli 'resultat' varje gång med.. Och det går inte.. Tror du om man kör varannan dag men under en lite längre tid att det kan kompensera? :P 

Man behöver ju inte ligga varje dag under hela tiden. Från cykeldag 8 så ska man ligga varannan dag fram till dess att du får ett positivt ägglossningstest. Då kör ni tre dagar på raken, därefter uppehåll en dag, och sen kör ni en dag till. Därefter är det fritt! ;) Det rekommenderas att man börjar testa med äl-test på dag 10. Det kan visserligen bli så att det blir fyra dagar i rad. Tex sexa på dag 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16. I exemplet är äl-testet positivt dag 13.

Men jag har läst i trådar om par som kör varannan dag rakt igenom, och som sagt, vad som funkar är väl ingen vetenskap utan man får testa och se vad som passar i livspusslet på något sätt.

Anledningen till att vi kör SMEP är att vi låg varje dag första månaderna. Men så ville jag testa att dra ner på det lite, för en del tror ju att det kan bli för mycket med varje dag. Min man tyckte inte riktigt om det förslaget, han vill helst ligga varje dag. Men när jag hittade det här, som verkade genomtänkt och det finns tom en bok om det, så gick han med på det, hahaha!
  • Fjällsippa
    frida-li skrev 2014-09-13 12:25:52 följande:

skulle ju hålla mig till imorn och va så bombis på att mensen skulle komma på morgonen. men när den inte gjorde det så va jag tvungen o testa. visst ere ett plus?

Grattis!
  • Fjällsippa

Mannen brukar fråga om jag känner något och då berättar jag och poängterar att det kan lika gärna vara pms, men han väljer att tro att det är gravsymtom. Så jag har tonat ner det mer och mer för att inte vi ska bli så besvikna. Nu har jag fattat att för att jag ska tro att jag ska vara gravid så behöver jag antingen en nidblödning (har aldrig haft mellanblödningar eller spottings, mensen kommer direkt som en klocka), eller så måste tuttarna bli stora. Allt annat kan vara pms för mig.

• Fjällsippa

Så kul för er som plussat och fy faen för oss andra. Vi missar äl den här månaden pga att min man har sexförbud precis över de fertila dagarna. Jag är så jättebesviken och frustrerad över att behöva vänta en månad till, samtidigt som det faktiskt ska bli skönt att slippa bryta ihop när mensen kommer. Den här gången vet jag ju att det inte finns någon möjlighet alls. Har vi någon BIM-lista i den här tråden? Vore kul att kunna följa er lite lättare. Kram till er alla, var ni än är i verkstaden! (Gillar inte det uttrycket egentligen. Det ska ju vara roligt att göra barn, men visst känns det som en verkstad ibland, med planering, väntan, utvärdering...)

• Fjällsippa

Ursäkta de icke befintliga styckeindelningarna, sitter på bussen med telefonen så det blev inte så snyggt.

• Fjällsippa
    joss82 skrev 2014-09-18 08:15:02 följande:

Sexförbud???

Hehe jepp. Han har fått en skada på sin penis som måste läka. Helt sjukt. Han har inte särskilt ont men visst är det synd om honom. Men jag tycker det är mest synd om mig som inte kan bli befruktad den här månaden... Haha egoist javisst.

Men jag får iofs bara negativa ägglossningstest, så det kanske inte spelar någon roll om vi ligger eller inte. Förhoppningsvis så är äggossningen sen den här månaden, och han läker ihop bra, så vi kan få till det, men det verkar ju långsökt. Troligen har jag missat LH-stegringen mellan testen.
  • Fjällsippa

Jag kan inte göra sån fin lista från telefonen, men om någon har möjlighet får ni gärna lägga till mig. Chansen att det ska bli något den här gången är ju mikroskopisk, men känns så knäppt att skriva november-BIM redan nu.

2/10 Fjällsippa, 6:e försöket

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU