Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Är det någon som har koll förresten på varför apparna säger att man är fertil 6 dagar innan ÄL? Rimligtvis då studier visat att spermien kan leva i livmodern i upp till 3 dagar innan så borde den ju visa att man är fertil 3 dagar innan ÄL.. Inte 6-7 dagar??
Jag var hos gynekologen och kollade upp ett cellprov som jag gjorde i våras som visade på lätta avvikelser. När gynekologen hörde att vi försöker bli gravida så passade han på att göra ett ultraljud och kolla att allt såg bra ut "där nere".
Besöket gick både bra och dåligt.. Dåligt för att han kunde se att jag har lättare cellförändringar så jag fick ta ett nytt prov som gjorde ont och nu blöder jag och det är inte så fräscht när man försöker bli gravid.. Det positiva var att allt annat såg normalt ut. Massor av ägg, två bra äggstockar, lagom tjock hinna i livmodern osv. Han trodde att om jag bara slappnat av lite och slutar med alla tester så kommer vi att bli gravida på nolltid.. Haha, man kan ju alltid hoppas!
Jag och maken ska på bröllopsresa om tre veckor så vi har bestämt att vi ite ska använda äl-tester förrän vi kommer hem därifrån igen.