• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

grodansmamma skrev 2014-11-24 21:45:44 följande:

Förstår inte varför jag känner som mensvärk nu?! :/

Förhoppningsvis är det din livmoder som växer :D men sen vi började försöka skaffa barn så har jag haft det av o till typ varje månad så det kan ju vara kroppen som luras också ;)
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-24 21:45:44 följande:

Förstår inte varför jag känner som mensvärk nu?! :/

Själv så har jag galet ont i brösten! Jag vet att det inte är ett gravtecken eftersom det började göra ont typ dagen efter ägglossning och så snabbt får man ju inte gravidtecken.. Men det verkar inte som att mina bröst har fattat det..
  • Sserena86
    Lavelii skrev 2014-11-25 08:26:30 följande:

Ammela hur går det med bröllopsplaneringen? Skönt att ha annat att tänka på antar jag!

vinterros haha låter som ett bra avslut på veckan vilket som, men saft låter mysigare just nu! Hoppas hoppas smile1.gif

Nu hoppas jag snart att min mens är över för denna gång så man kan börja försöka igen!

Tjejer, vet ni hur det är med den här "1 års gränsen" då man kan söka hjälp, gäller den även om man varit gravid och fått MF eller räknas det då från MF och 1 år framåt? Jag menar i maj har vi försökt i 1 år...men jag var ju gravid under 3 av de här månaderna och en månad gick förbi pga efterblödningar etc. Allt som allt har ju vi egentligen "bara" gjort 4 försök (5 blir det nu). Någon som vet?

Jag vet inte hur det är med det där.. Jag har tänkt söka hjälp efter jul.. Vi började egentligen inte försöka på riktigt förrän i april men vi har kört oskyddat sen september förra året och det har inte hänt någonting.. Eller vi blev ju Iofs gravida nu i oktober.. Men egentligen så var det mer som att mensen var tre dagar sen, hade jag inte varit så snabb med att testa så hade jag inte ens vetat om det. Och eftersom ingen läkare ville ta emot mig och undersöka mig i samband med missfallet så finns det inte registrerat någonstans.. Vill bara få veta om det är något fel på någon av oss.
  • Sserena86

Lycka till nu alla ni som har ägglossning! Och hoppas att pergotime kuren funkar för er som använder det.

Här hemma är det lite deppigt idag.. Var och fikade med min allra bästa vän nu på eftermiddagen och hon berättade att hon är gravid i vecka 12. Jag fattar inte varför hon inte har berättat det tidigare?! Jag trodde att vi berättade allt för varandra.. Hon vet precis hur länge vi har försökt och hur jobbigt det har varit och jag grät ut hos henne när vi fick missfall och så har hon varit gravid i tolv veckor utan att säga något! Jag vet att de började försöka i augusti så det har typ tagit sig på första försöket för dem... Och självklart är jag glad för deras skull, jag är vara besviken på att hon inte sa något tidigare.. Och så är jag lite ledsen för min skull.. Varför går det så bra och lätt för alla andra i vår omgivning men inte för oss? :(

• Sserena86

Tur att jag har er i gruppen.. Såg det inte alls på det sättet, skönt o kunna få helt nya infallsvinklar här! Och skriva av sig när man mår dåligt.. Men ja, förhoppningsvis så kommer inte mensen om en vecka och i så fall kommer det ju bara att vara typ två månader mellan min och bästisens bebisar. Det hade varit underbart!

Du har så rätt lavelii.. Det känns tryggt o veta att vi faktiskt kan bli gravida! Och ja, om det alltid skulle ta 7 månader för oss att bli gravida (tog 7 månader första gången) så har ju redan två månader av dem gått så nu är det bara Max fem månader kvar ;)

• Sserena86
    Diamant skrev 2014-11-26 20:11:49 följande:

Grattis till er som plussat i November!

Kom över o häng med oss i plustråden "Vi runt 30 som plussat för första gången"!

Hur går det för dig diamant? Har du en bra graviditet? Vilken vecka är du i nu?
  • Sserena86

Välkommen jenny8686

Idag är det en vecka kvar till BIM så nu kan jag börja spana efter denna månadens sken-graviditets-symptom.. Haha.. Än så länge så känner jag molande i magen och är yr och förkyld. Blev tokförkyld och yr förra gången jag var gravid också så det kanske är ett tidigt gravtecken för mig? ;) Eller så är det bara novemberbaciller och för mycket Stressande på jobbet..

• Sserena86
    vinterros skrev 2014-11-28 06:40:27 följande:

Hej tjejer! Kan inte riktigt tro det än men jag har plussat :) Är väldigt glad men det känns overkligt.

Nu håller jag tummarna för lite gravid-baciller sprids här i tråden så ni alla får det efterlängtade plusset <3

Åh vad kul! Stort grattis!!
  • Sserena86
    Jenny8686 skrev 2014-11-28 15:05:25 följande:
    Det känns som gravid symtom tycker jag! Dom senaste 2 graviditeterna jag har haft i år så blev jag väldigt yr i början och vimsig! Hahaha mer än jag brukar va haha!!
    Hoppas fortfarande.. Men nu har alla symptom försvunnit så det är nog inget...
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-29 22:26:40 följande:
    Ja det är ju väldigt olika, får se om jag får något plus eller om mensen kommer..
    Håller tummarna för båda oss! Nu är det inte många dagar kvar tills vi får veta...
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU