Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Förstår inte varför jag känner som mensvärk nu?! :/
Ammela hur går det med bröllopsplaneringen? Skönt att ha annat att tänka på antar jag!
vinterros haha låter som ett bra avslut på veckan vilket som, men saft låter mysigare just nu! Hoppas hoppas
Nu hoppas jag snart att min mens är över för denna gång så man kan börja försöka igen!
Tjejer, vet ni hur det är med den här "1 års gränsen" då man kan söka hjälp, gäller den även om man varit gravid och fått MF eller räknas det då från MF och 1 år framåt? Jag menar i maj har vi försökt i 1 år...men jag var ju gravid under 3 av de här månaderna och en månad gick förbi pga efterblödningar etc. Allt som allt har ju vi egentligen "bara" gjort 4 försök (5 blir det nu). Någon som vet?
Lycka till nu alla ni som har ägglossning! Och hoppas att pergotime kuren funkar för er som använder det.
Här hemma är det lite deppigt idag.. Var och fikade med min allra bästa vän nu på eftermiddagen och hon berättade att hon är gravid i vecka 12. Jag fattar inte varför hon inte har berättat det tidigare?! Jag trodde att vi berättade allt för varandra.. Hon vet precis hur länge vi har försökt och hur jobbigt det har varit och jag grät ut hos henne när vi fick missfall och så har hon varit gravid i tolv veckor utan att säga något! Jag vet att de började försöka i augusti så det har typ tagit sig på första försöket för dem... Och självklart är jag glad för deras skull, jag är vara besviken på att hon inte sa något tidigare.. Och så är jag lite ledsen för min skull.. Varför går det så bra och lätt för alla andra i vår omgivning men inte för oss? :(
Tur att jag har er i gruppen.. Såg det inte alls på det sättet, skönt o kunna få helt nya infallsvinklar här! Och skriva av sig när man mår dåligt.. Men ja, förhoppningsvis så kommer inte mensen om en vecka och i så fall kommer det ju bara att vara typ två månader mellan min och bästisens bebisar. Det hade varit underbart!
Du har så rätt lavelii.. Det känns tryggt o veta att vi faktiskt kan bli gravida! Och ja, om det alltid skulle ta 7 månader för oss att bli gravida (tog 7 månader första gången) så har ju redan två månader av dem gått så nu är det bara Max fem månader kvar ;)
Grattis till er som plussat i November!
Kom över o häng med oss i plustråden "Vi runt 30 som plussat för första gången"!
Välkommen jenny8686
Idag är det en vecka kvar till BIM så nu kan jag börja spana efter denna månadens sken-graviditets-symptom.. Haha.. Än så länge så känner jag molande i magen och är yr och förkyld. Blev tokförkyld och yr förra gången jag var gravid också så det kanske är ett tidigt gravtecken för mig? ;) Eller så är det bara novemberbaciller och för mycket Stressande på jobbet..
Hej tjejer! Kan inte riktigt tro det än men jag har plussat :) Är väldigt glad men det känns overkligt.
Nu håller jag tummarna för lite gravid-baciller sprids här i tråden så ni alla får det efterlängtade plusset <3