• Nenna9

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-08-05 20:08:01 följande:
    Jag har aldrig testat efter jag fått en glad gubbe, så det vet jag inte alls vad det betyder... Men tror faktiskt att du skulle kunna "nöja" dig med en glad gubbe o räkna med att äl sker inom 48 timmar :)

Jag jobbar igen, började i måndags o är helt slut!! Dels pga att behöva gå upp tidigt på morgonen, är verkligen ingen morgonmänniska :) men sen spelar nog alla hormoner in också med denna graviditet... Har också molvärk o brösten är ömma o svullna som bara den. Känns som de ska sprängas :)

Men oron hänger med :( Jag är idag på äl+16 och de två tidigare missfallen började jag blöda på äl+17 så jag hoppas bara på att komma förbi morgondagen. jag tänkte ta ett sista cbdigitalt också o hoppas det står gravid 2-3 nu så att det ökar. Är i v 4+1 eller 4+2 enligt 2 olika appar så tycker ju att även cb borde öka om allt är som det ska *hoppas hoppas*

Ringde till barnmorskan igår o fick tid för inskrivningssamtal och har även fått tid för VUL den 28 augusti, så det känns bra!! :)

Har du semester eller tillbaka på jobbet?
    Låter ju hur spännande som helst ju! Förstår ändå att du oroar dig men konstigt nog, trots att jag inte vet el känner dig så, så har jag en känsla att det kommer gå vägen för dig den här gången. Kan tänka mig att du oroas varje dag nu och måste vara en så dubbel känsla du har men försök slappna av och njut. Det här med att gå upp på morgonen och jobba, sjuuuukt jobbigt! Ändå bra tror jag så du får lite annat att tänka på också. Jag tog en tidig semester redan vid midsommar så är inne på min tredje jobbarvecka nu. Galet segt. Trivs bra på mitt jobb men längtar så otroligt mycket tills det blir en liten. Jag jobbar som juniorsäljare i en bilhall ( komiskt då jag är utbildad och jobbat som hudterapeut i 8 år, bytte bana rakt av kan man säga). När jag började det jobbet hade jag kommit ur ett jobbigt förhållande och tänkte "nu ska jag satsa på mig och göra karriär, tjäna pengar". Där träffade jag min sambo och när han för några månader sen frågade om jag ville ha barn, var det ingen tvekan om att jobbkarriären inte var lika viktig längre:).
  • Nenna9
    TootsieRoll skrev 2015-08-05 23:38:35 följande:

Hej allihop! Jag har läst ungefär halva tråden (början och slutet - hoppade mitten för det blev för långt) men tyckte nu det var dags att haka på! (Hoppas att det går för sig) Glad

Jag är född -84 och min sambo är född -87.

Slutade med Cerazette för ganska exakt ett år sedan (i juli 2014). Vi har tagit det "chill" och inte fokuserat så mycket på att pricka in ÄL. Aldrig använt stickor osv. Har sex i snitt 1-2 ggr/vecka. Ibland mycket oftare, men i snitt.

Vi är egentligen båda två "mitt uppe i livet", jag startar en ny utbildning i höst.
    Ändå känner jag mig mer redo än någonsin att skaffa barn! 
    Verkar vara så fin stämning och mycket stöttande människor i denna tråden så ger det ett försök att gå med!
    Då jag ej använt stickor kan jag inte veta exakt datum för ÄL, men enligt P tracker så var det 30/7 (hade av en slump sex samma dag). Jag har ont som 17 i ljumskarna, svårt att avgöra om det är träningsvärk efter "aktiviteterna" eller något annat.. Också känt lite ovan turbulens långt ner i magen, men svårt att veta vad detta betyder förstår jag. BIM -7. Har ett test hemma men vill inte testa för tidigt. Någon som har råd/tips? När bör jag testa?  Skrattande
    Stor kram!

Varmt välkommen hit:). Tycker det här är en härlig tråd där vi är stöttande mot varandra och skönt att prata el skriva av sig lite:). Jag använde också bara ptrackern först några månader men nu har jag CB digital test där du får en glad gubbe och då sker ägglossningen inom 48 timmar. För mig stämde inte ptrackern helt och hållet så skönt att ha stickorna. Ptrackern använder jag ändå som en hjälp för att hålla koll på cykeln någorlunda.

Vad jag har förstått så kan man med vissa test göra gravtest 4 dagar innan BIM. Så håll dig några dagar till om du kan:).

Lycka till! Kram
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Men neeeej!!! Så himla tråkigt o höra fina:(:(. Förstår så väl att du är orolig med tanke på hur det varit innan! Men det behöver väl inte vara missfall ändå. Ring imorgon så får du förhoppningsvis tid snarast möjligt! Håller alla tummar och tår som går för dig! Många styrkekramar till dig nu<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Hur går det för dig söta? Har du fått något svar och tid <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-10 19:10:10 följande:
    Jag blöder fortfarande och tog digitalt gravtest som fortfarande visar Gravid 1-2 och det stämmer ju inte för fem öre så graviditeten har avstannat. Får se om jag blöder ut allt själv eller om jag behöver in o skrapas :( Fy fan va orättvist allt känns just nu!! :(

Jag ringde till kvinnokliniken idag men hon jag fick prata med var inte särskilt förstående alls :( Hon sa att jag skulle avvakta o se vad som hände att det kunde vara ett missfall eller att det var en normal blödning. Jag skulle se om blödningen avtog o symtomen kvarstod så skulle jag komma på VUL som vi redan ahde bokat in den 28 aug...

Får se om jag får negativt gravtest i slutet av veckan sen ringer jag igen o bokar in tid för utredning :(

Tack för omtanken! Hjärta

Hur går det för dig?
    Men fina du<3. Så himla jobbigt det måste vara, bara ovissheten du går i nu. Lätt för henne att säga att det kanske är en normal blödning men om du haft missfall 2 ggr innan är det ju inte så konstigt att du känner som du gör! Vad jag också förstår så kan man väl ha blödning bör man är gravid men förstår ju din oro. Finns inga ord som gör det lättare just nu men jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Tänker på dig, kramar<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-10 21:31:00 följande:
    Men fina du<3. Så himla jobbigt det måste vara, bara ovissheten du går i nu. Lätt för henne att säga att det kanske är en normal blödning men om du haft missfall 2 ggr innan är det ju inte så konstigt att du känner som du gör! Vad jag också förstår så kan man väl ha blödning bör man är gravid men förstår ju din oro. Finns inga ord som gör det lättare just nu men jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Tänker på dig, kramar<3
    Och här slutade mensen igår så nu är det att invänta äl, ska vara runt den 19:e så tänkte prova varannan dag nu:)
  • Nenna9
    Manda84 skrev 2015-08-13 19:32:24 följande:

Ännu en månad med besvikelse! :( Idag kom mensen, en dag för tidigt. Andra månader har jag kunnat hålla humöret uppe någorlunda, men idag är jag så jävla ledsen! Det bara KÄNDES så rätt på alla sätt denna gång. Jävla mens och jävla kropp!! Tror aldrig det kommer bli vår tur :(

Hoppas det är mer positivt hos er andra :)

Skriver till både dig Manda84 och Leonas, det är ju sååå tråkigt varje månad mensen dyker upp och jag personligen gör inget annat än går och längtar och hoppas veckorna innan den dyker upp. Jag tänkte denna gång testa "varannan dag" för att se om det kanske kan funka. Äl är enligt ptracker 19/8 men brukar ha den ett par dagar tidigare på CB digitalt ältest. 24 aug börjar vår utredning annars. Men enda jag nu kan säga är att hoppas vi alla plussar snart!!! Kram på er<3
  • Nenna9
    TootsieRoll skrev 2015-08-14 08:00:58 följande:

phphSApyG39945.jpg

Hjälp! Vad tror ni?? BIM +1

Definitivt ett plus!!! Stort grattis!!
  • Nenna9
    TootsieRoll skrev 2015-08-14 10:13:39 följande:
    Tror du det?!?
    Absolut! Är det ditt första?
  • Nenna9

Då var det glad gubbe på ältestet imorse:). Hade även sex igårkväll så nu får vi köra på ordentligt idag o imorgon också haha;) hoppas hoppas! Någon mer?

• Nenna9

Förresten någon som har koll på CB rosa digitala ägglossningstest? Visst är man fertil även några dagar innan glada gubben visar sig? Även om de säger att man är mest fertil samma dag samt dagen därpå?

• Nenna9

Hur går det för er tjejer? Jag är på BIM-5 nu. Var hos läkare i måndags och kollade att livmoder, äggstockar och så, allt såg bra ut! Hon kunde också se att jag hade haft äl i vänster äggstock. Hoppas så in i den att det kan bli något nu!!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU