• Nenna9

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-08-03 18:42:02 följande:
    Självklart kan vi följas åt ändå!! Hjärta

Hur går det för dig, testat idag?
    Kram!
    Ja det måste vi <3. Inte testat något idag, däremot känns det nästan som mensen är på väg:(.. Tog det andra CB digitala igår em också och då fortfarande "inte gravid". Så tror nog det är kört denna gång:(. Hur mår du fina?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-04 15:36:39 följande:
    Hur går det för dig?

Idag har jag kontaktat barnmorskemottagningen o fått tid för inskrivningssamtal och hälsosamtal. Även kontaktat kvinnokliniken o fått tid för vul den 28 augusti. Känns riktigt skönt att jag fick tid för vul, behövde inte ens tjata utan hon förstod mig att jag ville ha det eftersom jag haft 2 tidiga missfall. Så skönt :)

Jag mår bra men har extremt svullna o ömma bröst och magen är väldigt uppblåst vilket känns jobbigt o så extremt trött MEN såå glad!! Hjärta oron finns ju där såklart men den kommer nog hänga med ett tag...
    Mannen vågar inte riktigt tro på det än, tycker det är så tidigt, tror nog inte det blir riktigt "verkligt" först på VUL när han förhoppningsvis får höra att det är något där inne. Kanske tom se hjärtat slå :)
    Det later ju jättebra!! Förstår att du är orolig och mannen likaså men hoppas verkligen det går vägen nu! Kommer nog alltid vara en oroskänsla där men hoppas den mildras lite ju längre du är gången <3. Och så bra att tiderna är bokade! 
    Jag har ännu inte fått mensen, känner inte några symptom att jag ska få det heller men det kommer nog. Är inställd på att den dyker upp iaf. Funderade ev på att köpa ett CB plus idag och använda det imorgonbitti för att vara säker. Något inom mig som fortfarande hoppas denna gang såklart:).
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-04 16:17:40 följande:
    Är ju positivt iaf att mensen inte dykt upp :) Självklart att du fortfarande hoppas, hoppet är det sista som lämnar en :) Jag hoppas också för din skull!! :) Hjärta
    Kanske är onödigt att köpa ett sånt test, jag vet inte.. Känns som jag griper efter halmstrån..
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-04 16:37:25 följande:
    Skulle jag vara du skulle jag testa imorgon bitti...men jag vart ju lite testgalen :) Visst är du på bim+1 idag eller bim -1 beroende på om du går efter din ÄL eller efter din app?

det blir ju dyrt med alla dessa tester så är ju såklart mer ekonomiskt att vänta, men jag om nån vet hur svårt det kan vara!! :(

Ett tips till alla där ute är  att beställa tester från apotea.se. Cbtesterna är mkt billigare o det är fraktfritt o kommer direkt hem i brevlådan. Väldigt smidigt!!

KRAM Hjärta
    Stämmer helt korrekt! Ja, jag tror att jag gör det och att jag tar CB plus denna gang. Brukar ju inte vara så testgalen på gravtesten då mensen är väldigt regelbunden.. Blir det inget denna gang så blir det att använda ägglossningstester 2 ggr/dag haha. Men sen börjar ju utredningen så det blir också spännande! Förhoppningsvis väntar jag också en liten snart. Bebis 2016 siktar jag definintivt på!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-04 16:37:25 följande:
    Skulle jag vara du skulle jag testa imorgon bitti...men jag vart ju lite testgalen :) Visst är du på bim+1 idag eller bim -1 beroende på om du går efter din ÄL eller efter din app?

det blir ju dyrt med alla dessa tester så är ju såklart mer ekonomiskt att vänta, men jag om nån vet hur svårt det kan vara!! :(

Ett tips till alla där ute är  att beställa tester från apotea.se. Cbtesterna är mkt billigare o det är fraktfritt o kommer direkt hem i brevlådan. Väldigt smidigt!!

KRAM Hjärta
    Inget plus på morgonen idag:(. Nu är det bättre om mensen bara kommer och att nästa försök närmar sig istället! Kommer köra 2 ägglossningstester per dag nu och kanske prova ha sex "varannan dag". Känner mig ändå inte så jättedeppig denna gång, klart man blir ledsen men helt ok ändå. Kanske är för att utredningen börjar om några veckor bara. Hoppas du mår bra idag<3
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-08-05 10:23:15 följande:

Här blev lyckan tyvärr kortvarig! Plussade 2/8 och 4/8 men idag var det minus på stickan! Har rosa flytningar men ingen värk eller större blödning än så länge.

Hört att det kan vara en sk "biokemisk graviditet".

Jag kavlar upp ärmarna och kämpar vidare nästa månad istället. Lär inte få nån ägglossning den här månaden (har långa menscykler).

Men nej vad tråkigt!! Vi får stötta varandra och hoppas på nästa månad istället! Styrkekram till dig!
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-08-05 11:19:08 följande:
    <3 tack för stödet! Jag håller humöret uppe. Varit med om detta en gång förut och klarade mig igenom den lilla krisen så nog ska det gå nu med, även om det såklart känns jättetrist och sorgligt. Hoppades verkligen på den här graviditeten!

Hur går det för dig? När har du BIM?
    Jag förstår det, måste vara jättejobbigt:( men stark du är som kämpar på! Ligger på BIM idag eller +2 dagar beroende hur man ser det.. Ägglossningen kom ett par dagar tidigare så trodde då också att BIM skulle vara 2 dagar tidigare men det kan nog vara lite olika. Tog senast imorse ett gravtest och plussade inte på det. Så mensen kommer nog alldeles strax. Utredningen börjar 24 augusti men hinner ha ÄL en gang till innan tror jag:).Man kämpar på liksom men herregud vad jag längtar efter en liten! Hur länge var det ni hade försökt och hemskt ju att du vart med om samma sak innan:(. Stor kram!
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-08-05 14:24:22 följande:
    Har du provat att testa med Lloyds apoteks graviditetstest? Jag plussade med sådan då dom är känsligare.

Allt som allt så har vi försökt ända sen i julas(jag fick missfall strax efter att ägget fästs). Sen så har jag väldigt lång menscykel så det har inte blivit nån försök till graviditet varje månad.. Nu den här cykeln var den kortaste hittills- fick ÄL på cd33 istället för cd41(förra cykeln)

Hur länge har ni försökt?
    Ah jag förstår men då är det ju ändå väldigt bra att du faktiskt plussat 2ggr om du har en lång menscykeln. Givetvis jättetråkigt att det gick som det gjorde men då vet du att du kan ganska lätt trots lång cykel! Jag slutade med p-piller i december. Däremot har vi verkligen försökt och ansträngt oss i kanske 5 månader med ältester och givetvis försöka ha mycket mycket sex de dagarna:). Än så länge ingenting.. Jag har inte provat Apotekets men det kanske jag gör nästa gång då!
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-08-05 15:50:36 följande:
    Ja det verkar bara vara en liten pusselbit som saknas :/ ägget verkar fastna men inte stanna kvar.

Kram på dog, hoppas vi får våra efterlängtade buss snart!
    Kram tillbaka, hoppas verkligen vi får det!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-05 19:18:15 följande:
    Nej va tråkigt!! :( ja blir det inget plus så är det ju bäst att mensen bara kommer så att ni får försöka igen snart!! Bättre lycka nästa gång! Hjärta

har du fått positivt på Ältester tidigare, eller är det svaga test? För om du inet fått helt positivt så kan det ju vara bra att ta 2 tester per dag för att inte missa ÄL.
    vad använder du för Ältest? jag har använt mig av Cb digitalt ältest, det rosa och tycker det varit jättebra!! Tydligt svar med en smile-gubbe när det vankas ÄL :)

De sista 2 gångerna när vi plussade så hade vi sex varannan dag från dag 8 i cykeln fram tills ca dag 17 då ÄL var på dag 14 nu sist. Vi hade även sex dagen efter positivt Ältest... Så tror faktiskt varannan dag är bra :)

Stor kram Hjärta
    Tack fina du <3! Ja, sista månaderna har jag kört CB digital, rosa som du. Funkat huuuur bra som helst, alltid utslag. Har alltid kissat en dag till efter första glada gubben och brukar få positivt två dagar på raken. Förra gången fick jag bara glad gubbe 1 dag så tänkte att ägglossningen kanske var lite kortare den gången. Därför jag tänkte kissa med 12 timmars mellanrum ist för 24 för att safa upp:). Tror nog jag ska försöka lägga mer pengar på de testerna än gravtesterna haha;). Ingen mens än heller förresten. Ska egentligen ha ägglossning ca 4 dagar innan vi ska på utredningen, får se hur det går.. Hur känner du dig idag? Jobbar du eller semester :)?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU