• Anonym

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

ammela skrev 2014-09-08 22:14:19 följande:

På lördag tänkte jag, brukar vara som en klocka med min mens så om mensen inte kommer på lördag morgon så kommer jag testa direkt. Förra månaden testade jag några dagar innan, i framtiden så kanske jag skjuter på det längre och längre men denna gången blir det på BIM iaf, om inte mensen kommer som sagt.

Några känningar?

Hoppas du får ett plus om du testar på lördag! Har ingan känningar som helst mer än de vanliga dagarna innan mens..så det tog sig säkert inte denna gång heller. Har du några känningar?
  • Anonym
    joss82 skrev 2014-09-09 10:54:47 följande:

Förstår verkligen det, ni har hållit på länge va? Vi är på femte försöket nu och jag tycker redan det känns tungt, kan bara ana hur det skulle kännas längre fram om det inte tagit sig.

Ja...dom säger att det inte är något fel på mig... Men jag undrar jag...

Ibland får man uppfattningen att 19-24 åringarna här på FL blir gravida bara av att titta på varandra, 80% på första försöket känns det som...

Känner mig plötsligt gammal.. Tänk om jag aldrig får några barn!

Känner du också så?

Styrkekram til dig!
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-09 14:09:55 följande:
    Ja...dom säger att det inte är något fel på mig... Men jag undrar jag...

Ibland får man uppfattningen att 19-24 åringarna här på FL blir gravida bara av att titta på varandra, 80% på första försöket känns det som...

Känner mig plötsligt gammal.. Tänk om jag aldrig får några barn!

Känner du också så?

Styrkekram til dig!
    Ja, verkligen. Har aldrig känt mig så gammal innan. Och orolig, känns så viktigt att få barn och så jobbigt att inte kunna styra över det! Jag tror mer och mer att det är fel på mig, har långa och oregelbundna menscykler och tänker att det borde betyda att något är vajsing. Ska bli skönt att kolla upp det, har besök hos gyn 29/9. Styrkekram tillbaka! Vi fixar nog detta.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-09 16:17:38 följande:

Ja, verkligen. Har aldrig känt mig så gammal innan. Och orolig, känns så viktigt att få barn och så jobbigt att inte kunna styra över det! Jag tror mer och mer att det är fel på mig, har långa och oregelbundna menscykler och tänker att det borde betyda att något är vajsing. Ska bli skönt att kolla upp det, har besök hos gyn 29/9. Styrkekram tillbaka! Vi fixar nog detta.

Vad bra att du fått tid!

Jag har en "mild" PCO, men har hyffsat normal ägglossning och normal vikt..

Ska dock dit den 23/9 igen och prata med gynekologen.

Nej, men herregud vi är ju inte gamla egentligen.

Men det är verkligen en ny tid nu. Många som skaffar barn tidigt. Medelåldern är på väg nedåt.

Jag känner verkligen att det är helt rätt att ha hunnit med massa saker innan man skaffar barn..

Men nu vet jag inte längre, borde man försökt när man var 25?

Vi har levt ihop i 7år..

Kram
  • Anonym
    Fiiaaa skrev 2014-09-09 17:24:35 följande:

Det är segt att det tar tid. När vi bestämde oss för att försöka i våras tog det ju sig på första försöket. Tog typ två veckor från att vi bestämt oss till plus på stickan. Var helt chockad, hade ju väntat mig att det skulle ta lite tid. Sen blev det ju tyvärr missfall i v 10 och nu vill det sig inte. Först var det mensen som strulade hela sommaren, var väl lite vajsing med hormonerna. Nu de senaste två månaderna tror jag att vi prickat rätt, men ändå inget. Samma där, känns som att 80% av andra på fl blir gravida direkt efter ett missfall. Nu ska jag inte klaga, det här blir ju egentligen bara andra riktiga försöket efter missfallet, men med missfallet inräknat har vi ändå hållit på sen i februari/mars och det börjar kännas lite segt... Vet ju förstås att det finns de som hållit på mycket längre än så också...

Är också förvånad att alla verkar börja försöka få barn så unga. Innan jag började närma mej 30 hade jag ärligt talat inte en tanke på det. Så mycket annat man ville göra först ju...plugga, lära sig nya språk, bo utomlands, dansa bort hela nätter, säsonga i alperna, bo i London och gå på märkliga konserter, dricka för mycket vin med tjejerna efter jobbet, åka på festival, resa resa resa.... Etc. Sen där när man var 28-29 började man väl tänka lite i de banorna, men inte förrän jag var 32 och han 35 bestämde vi oss. Då hade vi varit tillsammans i 8 år. Och gjort allt det ovannämnda några gånger, hahaha. Nån som känner igen sej? ;)

Haha!! Jaa jag känner igen mig! Även om jag inte gjort precis det du skriver

Ja jag kan känna att det är så många barn som far illa och lever under trasiga förhållanden. Så kan inte vi som kan ge barnet en trygg uppväxt o massa kärlek få den möjligheten...

Men lyckan kommer säkert när vi minst anar det!!

Ps. Man får klaga här
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-09 17:33:48 följande:

Haha!! Jaa jag känner igen mig! Även om jag inte gjort precis det du skriver

Ja jag kan känna att det är så många barn som far illa och lever under trasiga förhållanden. Så kan inte vi som kan ge barnet en trygg uppväxt o massa kärlek få den möjligheten...

Men lyckan kommer säkert när vi minst anar det!!

Ps. Man får klaga här

Haha nej det hade ju varit lite konstigt om du gjort exakt de sakerna faktiskt ;)

Jag vet alltså orättvisan i det tar knäcken på en ibland. När jag precis haft mitt missfall såg jag en tjej i 20-årsåldern på stan höggravid och blossande på en cigg. Hon hade tydligen inte fått missfall. Jag, som däremot varit skitnoga med vad jag åt skulle tydligen få det. Klart jag fattar att det inte har med det att göra, men ändå, rättvisan alltså....jösses! Tyvärr är man väl i denna åldern vis av erfarenhet att världen tyvärr inte är särskilt rättvis....
  • Anonym
    ammela skrev 2014-09-09 16:55:23 följande:
    Nja, ont i brösten men det hade jag förra månaden också (brukar inte alls har så ont i brösten så fattar inte varför det kommit nu) och lite mer ont i magen men jag vet inte, är duktig på att inbilla mig saker också :)

Försöker mest vara lugn och tänker att det inte tagit sig, inte testa å stressa i onödan utan det kommer när det kommer. Förra månaden gick jag med med stress och ville testa hela tiden nu är jag lugnare och tänker att jag är ju gravid oavsett om jag får plus nu eller i morgon så det känns okej.
    Håller tummarna att värken i brösten kan vara ett tecken på att du får ett plus på lördag:)
  • Anonym
    frida-li skrev 2014-09-09 19:24:02 följande:

Ammela och Solros, inga känningar här heller. väntar nog till söndag med o testa ändå, kan va en 26 dagars cykel. om jag inte fåren redan på torsdag. då får jag iaf trösta mig med att det är närmre till nästa ÄL. men hur ballt vore det inte om vi plussade samma dag

Håller tummarna för oss alla tre :)
  • Anonym
    Lavelii skrev 2014-09-10 21:07:45 följande:

Det var ett tag sedan jag var inne här.

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

Beklagar verkligen! Hoppas vägen tillbaka går smidigt och utan komplikationer!
  • Anonym
    Lavelii skrev 2014-09-10 21:07:45 följande:

Det var ett tag sedan jag var inne här.

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

Beklagar!!! Kram

Hoppas att du kan börja försöka snart igen!
  • Anonym
    Lavelii skrev 2014-09-11 13:26:21 följande:

Tack tjejer!

Idag är en dålig dag. Ringde sjukhuset och frågade om jag kunde få komma in tidigare. Jag klarar inte av dagarna så länge jag vet att något är i mig och inte kommer ut! Mår dåligt. Kan inte skratta. Inte laga mat. Inte jobba. Vill inte gå ut. Kan inte ens titta på tv. Jag bara ligger i soffan och tänker och tänker.

Börjat få någon molande värk i magen. Sjuksköterskan sa att det kan vara tecken på att kroppen börjar stöta ut det själv. Någon tidigare tid än måndag hade de inte. Så vi fortsätter med den tidigare planeringen. Måndag för-tablett. Sen onsdag inläggning och cytotec. Vill bara vara igång igen... Försöka bli gravida igen.

Stackare!!!

Stor kram!!!
  • Anonym
    ammela skrev 2014-09-11 18:32:14 följande:

Vekar inte bli plus för mig denna månaden, fått ganska stor mängd av en blandning mellan bruna flytningar och mens i går och haft lite i dag, mensen kommer nog på lördag om inte innan.

Hoppas ni andra har bättre lycka!

Jag har ju också mens nu, vi hoppas på denna ÄL istället. Dock kommer det bli svårt att få till sex på äl denna månaden

Kram
  • Anonym
    joss82 skrev 2014-09-11 20:50:11 följande:

Går och känner efter hela tiden nu och letar tecken! ÄL+5 så det är väl egentligen för tidigt att känna något? Känner från och till någon typ av värk nere i magen men det har jag gjort tidigare också efter ÄL. Brukar få ömma bröst ganska direkt men det har inte kommit än. Ni som varit gravida, vad har ni känt?

Ligger också ungefär som dej, hade äl typ i helgen, men vet inte exakt vilken dag. När jag var gravid förra gången så vet jag att jag reagerade på som extra molvärk vid två tillfällen veckan innan bim. Hade också ömma bröst, men det brukar jag nästan alltid ha mellan äl och mens. (Fast inte förra cykeln, och inte denna heller verkar det som, verkar som det har förändrats efter missfallet). Summa summarum så hade jag egentligen inga tydliga känningar alls innan bim. Lätt morgonillamående och att kaffet började smaka lite mysko kom först några veckor senare. Tänker att det inte är så troligt att man känner nåt innan ägget fäst väl? Håller tummarna ;)
  • Anonym
    Fippla skrev 2014-09-12 08:37:12 följande:

Är det värt att testa ägglossningstest eller blir det bara stressat? 

Vet inte hur jag ska ställa mig till det hela med tester och metoder... 

Väntar just nu på ett mensen ska ta slut helt och vi kan "köra på" igen! 

När man pratar om SMEP metoden, menar man dag 8 efter att mensen börjat eller slutat? Sånt här gör mig förvirrad! =P 

För vår del stressar inte äl-tester alls. Känns bara skönt att veta och ha koll på cykeln.

En menscykel börjar med mens, så dag 1 är menedens första dag och dag 8 är alltså 8 dagar efter mensens början.
  • Anonym
    ammela skrev 2014-09-12 15:15:07 följande:

Mensen kom idag som jag trodde :/ ser fram mot en myshelg med sambon å så nya tag inför nästa ägglossning!

Hoppas ni andra har turen med er denna månaden.

Tråkigt! Styrkekram!

Usch och fy för att inte veta och bara gå och vänta. Har bim idag och ingen mens och negativt gravtest (kunde inte vänta tills söndag som tänkt) blir galen att inte veta:)

Men mensen kommer säkerligen unden kvällen eller natten.

Fick idag också väldigt ömma bröst men på ett annat sätt än vanligt innan mens. Men det är säkert bara inbillning.

Bara vänta och se...
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-12 18:31:50 följande:
    Tråkigt! Styrkekram!

Usch och fy för att inte veta och bara gå och vänta. Har bim idag och ingen mens och negativt gravtest (kunde inte vänta tills söndag som tänkt) blir galen att inte veta:)

Men mensen kommer säkerligen unden kvällen eller natten.

Fick idag också väldigt ömma bröst men på ett annat sätt än vanligt innan mens. Men det är säkert bara inbillning.

Bara vänta och se...
    Tack. Håller tummarna för dig!!
  • Anonym
    Fiiaaa skrev 2014-09-13 13:00:29 följande:

Å mej vad tråkigt, men snaaaart har du ditt plus! Varje gång du får mens är det ett steg närmare, man får försöka tänka så! Håller tummarna för försök 10!

Ska försöka tänka så:)

[/quote

[quote=73986827][quote-nick]joss82 skrev 2014-09-13 14:54:50 följande:[/quote-nick]

Tråkigt för er andra som fått mens nu :(. Förstår att det kan kännas hopplöst efter nionde försöket, Solros. Har du/ni kollat upp er?

ÄL +7 idag, inga vidare tecken direkt. Lite uppblåst och ömtålig i magen men annars inget särskilt. Blev säkert inget denna gången heller :(...

Idag har det känns riktigt hopplöst och känns som om det aldrig kommer bli något men vi får fortsätta kämpa. Många får ju försöka mycket längre än så.

Vi har inte kollat oss då vi måste försöka minst 1år, innan dess får vi ingen tid, fick jag till svar när jag ringde.

Häller tummarna för alla er andra!
  • Anonym
    frida-li skrev 2014-09-13 12:25:52 följande:
    skulle ju hålla mig till imorn och va så bombis på att mensen skulle komma på morgonen. men när den inte gjorde det så va jag tvungen o testa. visst ere ett plus?
    Åh härligt för er! Stort grattis!
  • Anonym
    Ellonbellon skrev 2014-09-15 11:28:45 följande:

Går inte och tyder tecken längre för jag har insett att jag blir inte mer gravid för det... Jag känner olika saker varje månad och hoppas så innerligt att det ska vara ett tidigt tecken. Men nu har jag bestämt mig för att jag bara får vänta på att mensen (inte) kommer. Känns faktiskt ganska skönt att inte leta tecken. Och förvånansvärt enkelt :)

Önskar att jag hade kunnat göra samma sak, men det är så SJUKT svårt. Hur tusan lyckas du? :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU