Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Diamant skrev 2014-08-15 13:36:23 följande:

Vilken app eller vilken ÄL-uträknare använder ni? 

Har testat Familjelivs egna, P tracker Lite, WomanLog och Ladytimer. DE ger alla OLIKA dagar för ÄL

Jag använde länge P tracker, men det var innan vi försökte skaffa barn. Nu har jag fortsatt med den, och parallellt använder jag NaturalCycles. Men den ska man bara använda om man tempar. Den stämmer jämfört med mina äl-stickor, medan det kan diffa någon dag på P tracker. Jag har en cykel på 28-32 dagar och tycker det funkar bäst att tempa. Använder P-dator till det.
  • Fjällsippa

Hur har det gått för er tjejer? Själv börjar snart den otåliga vänta på BIM här. Jag har BIM runt 4/9, och det är ju evigheter dit! Jag hoppas så att det har tagit sig eller snarare håller på att ta sig nu denna gång!

• Fjällsippa

Jag hade äl igår eller förrgår. Igår mitt på dagen fick jag jätteont på vänster sida i magen, höll i sig hel kvällen. Idag har jag inte ont men "känner av det" och då framförallt i och under naveln? Jag har aldrig känt av ägglossningen förut så jag tror inte det var det. Någon som haft något liknande? Vad kan det vara? Min temp. har inte höjt sig så mycket som den brukar så frågan är om jag ens haft äl. Men positivt test i söndags. Helt förvirrad nu. Samtidigt är det inte så mycket att gör åt det utan bara vänta och se. Och det gör ju inte så ont längre så det lär väl inte ha varit något farligt, tänker jag.

• Fjällsippa
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-22 18:15:02 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar in i den här tråden igen...

Hej BowserSchnauzer!

Fy så tråkigt att se dig här igen. :( Men välkommen tillbaka!
  • Fjällsippa

Konstigt, jag blev Anonym, men det är jag, Fjällsippa som skrev det långa inlägget här ovan. Sorry för att det blev så långt!!

• Fjällsippa

Lisen 84: Ja vi kör med ägglossningsstickor. Plus att jag tempar. Jag gjorde det innan med en P-dator då jag inte tål P-piller, och nu använder vi den tvärtom, för att ha koll på de fertila dagarna. Jag har dessutom en jättebra app, NaturalCycle, där jag för in min temp varje dag. Jag tror inte att ägglossningsstickoena stressar oss, utan rvärtom så får en glad gubbe oss också att bli glada! :) Vi tycker som sagt fortfarande att det är väldigt roligt att göra barn. Jag känner mig nog egentligen inte så stressad, utan mer otålig. Precis som du säger, om jag visste att det skulle bli ett barn inom Xmånader så skulle jag vara lugn, men jag har så många vänner som har haft problem så jag är lite pessimistisk och tänker att det kanske inte ens går alls. Med ägglossningstesterna så vet jag att åtminstone det funkar.

• Fjällsippa

BIM 3/9 men är helt övertygad om att den kommer. Så nu hoppas jag bara att den inte är sen utan isåfall hellre tidig. Jag har inga som helst symtom, inte heller någon direkt PMS men den här månaden har kroppen varit helknäpp så jag är inte förvånad.

• Fjällsippa
    Lisen84 skrev 2014-08-30 12:15:02 följande:

Varför helknäpp? Jag är lite deppig idag för att jag hade alla möjliga symptom tills i förrgår men nu är de som bortblåsta. Jag har varit gravid en gång tidigare (för 7 år sen o slutade med abort) och då blev molvärken stadigt värre o värre varje dag. Och jag vet att det inte var inbillning för jag hade ingen aning att jag kunde varit gravid.

Helknäpp var kanske och ta i. Men jag hade så himla ont i magen kring ägglossning och efter. Fick feber ett halvt dygn. Fick svamp. Trodde jag hade uvi. Iförrgår och igår trodde jag att jag hade pms men idag har jag knappt ens det.

Alla tidigare månader vi har försökt har jag haft symtom som hade kunnat vara något så då har jag litegrann trott att jag varit gravid, men den här månaden hittar jag inte ett symtom hur gärna jag än vill.

Var inte ledsen, jag tror inte en graviditet behöver vara lik den andra, så ge inte upp. (Fast jag har gjort det...)
  • Fjällsippa
    Lisen84 skrev 2014-08-30 12:15:02 följande:

Varför helknäpp? Jag är lite deppig idag för att jag hade alla möjliga symptom tills i förrgår men nu är de som bortblåsta. Jag har varit gravid en gång tidigare (för 7 år sen o slutade med abort) och då blev molvärken stadigt värre o värre varje dag. Och jag vet att det inte var inbillning för jag hade ingen aning att jag kunde varit gravid.

Helknäpp var kanske och ta i. Men jag hade så himla ont i magen kring ägglossning och efter. Fick feber ett halvt dygn. Fick svamp. Trodde jag hade uvi. Iförrgår och igår trodde jag att jag hade pms men idag har jag knappt ens det.

Alla tidigare månader vi har försökt har jag haft symtom som hade kunnat vara något så då har jag litegrann trott att jag varit gravid, men den här månaden hittar jag inte ett symtom hur gärna jag än vill.

Var inte ledsen, jag tror inte en graviditet behöver vara lik den andra, så ge inte upp. (Fast jag har gjort det...)
  • Fjällsippa
    SC2014 skrev 2014-09-03 18:17:36 följande:

Nu kom mensen, som en klocka! Lite tråkigt, men jag känner mig inte alltför nedslagen. Siktet är redan inställt på juni-bebis :) tredje gången gillt, heter det väl!

Håller tummarna för er andra denna månad!

Jag funderar på att kolla med ÄL-stickor denna månad, bara för att få ännu bättre koll på kroppen. Samtidigt är jag rädd att det ska stressa för mycket. Hur gör ni med sånt?

Samma här, fick mens i natt, men jag var väldigt förberedd på det så det känns inte så hårt den här gången faktiskt. Det är nästan värre att se mannens hoppfulla ögon liksom slockna när jag berättar att jag fått mens. Det gör mig skitledsen och jag längtar så till den dagen mensen inte kommer, jag tar ett positivt test och får se hans min!

Vi gör verkligen det här ihop och använder äl-stickor. Både han och jag har på så sätt koll på hur det ligger till och vi "går igång" på positiva äl-test. ;) Så nej, jag upplever det inte ett dugg stressande. Det enda jobbiga är att man ska hålla sig 4 timmar innan man tar testet, och det kan jag ha svårt med. Ibland klarar jag det inte utan bara måste gå efter 3 timmar och så får jag liksom börja om igen.. Jag har använt billiga stickor från RFSU och när de blivit starka så kompletterar jag ned CB digital för att vara säker.

Hoppas verkligen på juni-bebisar för oss!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU