Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Det här med att tempa på morgonen funderar jag på. Jag diffar ca 0,2 grader om morgnarna också nu när jag inte har ägglossning. Hur tillförlitligt blir det då?

• LaFontaine
    grodansmamma skrev 2015-02-11 10:53:14 följande:

Vad jag har fattat det så kan den åka upp och ner när man inte har äl, men sen när man har släppt ägget ska den höjas minst o,2 grader och sen ligga högre. Och när äl är på gång ska den dippa lite innan den höjs.

Det jag tycker är så konstigt, fick glad gubbe på äl-testet i lördags, men inte förrän idag har tempen höjts tillräckligt mycket..

Vet du vad, jag undrar om vi inte stressar upp oss mer med allt jäkla kontrollerande av allting. Och ändå kan man inte sluta...
  • LaFontaine

Bruna flytningar sen i måndags. Bim i onsdags. Mensvärk. Ingen mens. Blir galen på den här kroppen!

• LaFontaine
    grodansmamma skrev 2015-03-06 11:36:22 följande:
    Har du tagit gravtest?
    Nix. Gör det på söndag om inget hänt tänkte jag. Jag blöder ju liksom lite. Då borde jag inte vara gravid.
  • LaFontaine

Vi tog en paus förra från barnalstrande i mars. Nu är vi på det igen. Den här gången utan äl-stickor, temp och kalender. Blir det inget nu ringer jag gyn. Jag har nämligen blödningar ett par dagar innan mens, upp till fem dagar ibland, vilket jag läst mig till kan bero på hormonrubbningar (hej google...)

Vi får se om det funkar att "slappna av". Till veckan som kommer, lagom till ÄL åker vi till Berlin och turistar istället för att fundera på hur man blir gravid. Jag återkommer med avlsappningsresultat

• LaFontaine

Jag har dragit ner på kaffet men inget annat. Jag försöker snarare träna mindre än mer, för jag behöver nog gå upp i fettprocent. I övrigt gör jag inget annorlunda. I veckan ska jag dock ringa gyn för lite hormonprover. Jag har blödningar ett par dagar innan mens och har läst mig till att det kan bero på hormonell obalans.

För övrigt misslyckades det femte försökte nu.

• LaFontaine
    Decibel84 skrev 2015-05-28 21:50:13 följande:

Jag har äl enligt blodprov men inget utslag på stickor på tre månader..
    Så äl tester känns som att kasta pengar i sjön

Min gynekolog lät meddela att äl-tester verkligen är pengar i sjön. Det enda som funkar är blodprov.
    Så, nu är blodprov tagna. Efter äggledarspolningen och ultraljudet av äggledarna får vi svar på både proverna och sambons spermaprov.
  • LaFontaine
    miamarina84 skrev 2015-05-29 08:29:50 följande:
    Hur lång tid tar en utredning, ca?
    Vi har fyra besök plus att min sambo fått lämna ett spermaprov. Ett första med samtal och prover. Ett andra med äggledarspolning. Ett tredje för att göra ultraljud av äggstockarna och sen ett fjärde då vi får svar på alla undersökningar. Det ska inte ta mer än en månad är det tänkt.
  • LaFontaine

Jag gjorde en äggledarspolning idag. I vanlig ordning hade jag läst på nätet innan och hunnit skapa mig en katastrofbild av hur det skulle vara. Således var nervös bara förnamnet.

Men det kändes ju knappt alls! Det spände lite när gynekologen sprutade in koksaltlösningen och spände lite när hon stoppade in vulstaven med katetern i, men annars var det mest smärtsamma att ligga i gynstol med ett trasslande knä.

Nu hade jag redan planerat att jobba hemifrån resten av dagen, men det hade verkligen inte behövts. Jag är lite öm i livmodern, ungefär som när man haft kraftig mensvärk som gått över. Annars inget alls.

För övrigt hade jag väldigt fina äggstockar, äggledare och en föredömlig livmoder. Det är alltid nåt att skriva hem om

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU