• Manda84

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Lisen84 skrev 2015-04-04 06:42:48 följande:
    2 gånger i mitt liv har jag haft en liten röd-brun blödning som varade 1-2 d ca 1 v innan mens. Första gången var det en nidblödning (testade positivt på bim). Ska sägas att vid det tillfället högg det även till lite i livmodern, som kort mensvärk typ. Andra gången var för några månader sedan. Var då helt säker på att det var en nidis eftersom jag tyckte det kändes likadant. Fattade inte varför jag testade negativt 1 v senare! Men fick någon dag efter det min mens som vanligt. Jag tror inte att andra gången var ett tidigt missfall utan bara en konstig mellanblödning. Ska nämnas att denna konstiga mellanblödning kom efter missfall månaden innan så kan mycket väl vara pga av det mensen krånglade.

Så mina erfarenheter är att det är mycket möjligt att det var en nidis för dig (vet flera som blivit gravida trots "avbrutet samlag") men kan oxå vara den där förbannade mensen som krånglar! Hoppas på det första :)
    Tack för svar! :)
    Hoppas fortfarande...blödde lite lite igen i lördags, så tappade förhoppningarna, men det var verkligen pyttelite, och sen har det inte kommit något mer. Så himla elakt av kroppen att göra såhär om det inte är något, när det aldrig varit såhär förut :)
    Mensen borde komma imorgon. har inte gjort något mer test, men håller verkligen tummarna för att det går min väg :)
  • Manda84

Positivt ÄL-test igår, så nu har vi gjort vårt bästa....bara den låååånga väntan på BIM nu...

• Manda84

Nu har jag iaf blött färdigt för denna månaden. Peppar mig själv för ÄL om två veckor nu. Hoppas bara sambon hinner hem från Spanien innan dess... Hade varit typiskt att missa. Jag äter folsyra och diverse vitaminer. Järn pga lite lågt hb. Dragit ner på kaffe, nästan ingen alkohol, försöker äta mycket grönt och allmänt nyttigt och röra på mig. Har ni några mer supertips som jag kanske missat?

Hoppas på många plus här i tråden snart nu!

• Manda84
    emzerus skrev 2015-05-10 13:30:17 följande:

Tog ett gravtest imorse på bim -3 (ÄL +13) och det var negativt det också :(

Men nu efter lunch har mina symtom ökat...är både yrslig o illamående... är det bra eller dåligt? :)

Ömma bröst, tröttheten o hugg/stick i magen är också kvar...

Åhh man blir ju knäpp på detta! Önskar så att jag bara kunde släppa allt o inte analysera allt o ta en massa test innan bim...men verkar ju stört omöjligt för mig!!

Hur går det för er andra??

Kram på er!

Ååh, jag tror detta är din månad :)
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-05-11 20:52:50 följande:

Dålig karaktär som man har så tog jag ett test ikväll...efter att ha hållt mig från att kissa ca 2 timmar bara men det var helt blankt test :(

Är det kört eller finns det hopp ändå tror ni?

För vissa visar ju inte testen positivt förrän flera dagar efter bim, så ge inte upp hoppet :)
  • Manda84

Från att ha varit riktigt ledsen och nere känner jag mig idag otroligt positiv och peppad. Kraftiga stegringar på ÄL-test senaste dagarna - tippar på positivt imorgon.

Jag tar helgen i eftermiddag och min sambo kommer hem från att ha jobbat borta länge idag. Sen har vi en helledig långhelg ihop utan andra planer än att umgås med varann. Plenty of time att jobba på bebis med andra ord.

Vet att det är flummigt, men tror ni att när man känner sig såhär positiv att det på nåt sätt kan "hjälpa till"? Förstår ni hur jag menar?

Avslappnad kropp+inte så mycket stress+positiva känslor = mer mottaglig kropp?

Vet att när jag känner såhär så kommer det göra ännu ondare om det inte funkar - men jag känner ändå i själen att det är nu det händer!

Är jag dum? Ni kan väl hålla en tumme för oss, snälla?

• Manda84
    pandoraDiem skrev 2015-05-21 11:32:58 följande:

Håller tummarna! Skönt att du går in i det hela med en positiv känsla, kan ju aldrig skada :)

Tack! :) känns som att det är vår tur nu. Hoppas hoppas det går vägens! För mig, och för alla er andra också såklart :)
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-07-07 18:56:47 följande:

Tack

Känns skit just nu men det är bara att ta nya tag, nångång bara MÅSTE det ju gå vägen!!

Kram o lycka till till er andra

Usch vad trist! :( så ledsen för din skull :(
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU