• frida-li

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

tack för tipset, definitivt stickor nästa månad! jag skulle säga att jag har en väldigt regelbunden mens. nästan uteslutande 25 dagar. det händer att det är 24 eller 26 dagar också. så har det varit i över två år nu sen jag slutade med p-piller.

• frida-li
    ammela skrev 2014-08-09 22:22:18 följande:

Tror att både vi och våra sambosar mår bättre av att vi hänger här!

Haha det tror jag me :)

Jag har varit på en middag ikväll och drack nästan ett glas vin.
    Hur gör ni andra med alkohol nu innan ni plussat?
  • frida-li

Ja fy! Finns inget värre än att bli avvisad av vården. Man är så himla utsatt i den position man är i då man söker hjälp där. Försök igen tills du får det bemötande du förtjänar!

• frida-li
    EllaFredrika84 skrev 2014-08-16 19:30:34 följande:

Jag har iaf sen januari i år fått mens på exakt dag 28... alltid på kvällen.
    Nu hade jag BIM i onsdags och mensen har inte kommit så jag är i BIM+4?
    Jag vet inte om jag vill ta test ännu tänk om mesen kommer? Har inte hunnit läsa igenom tråden ännu, ska göra det.. Men frågar ändå, hur tänker ni som testar tidigt respektive senare? 

Testa genast! Blev supernyfiken nu, om mensen alltid går som klockan annars borde ju BIM+4 vara en indikation på befruktning?
    Verkar va många som testat positivt redan BIM-5 så jag tänker testa imorgon och hoppas på ett tidigt positivt besked.
  • frida-li

tack för pepp. ska sluta gråta och fokusera på nästa försök nu. först bara härda ut den riktiga mensvärken. blä alltså!

• frida-li
    ammela skrev 2014-08-28 17:56:11 följande:

Ska enligt kalendern ha ägglossning på lördag, testade i går och även i dag men testet visade mer i går, har jag missat toppen? för det var ju inte så starkt i går heller :/

Bör jag börja testa tidigare nästa gång? Tänkte att 3 dagar innan skulle räcka men jag vet inte, fick inga utslag direkt förra månaden heller så vet ju faktiskt inte om jag har ägglossning eller inte :(

Ja ibland kan det ju ändra sig och inträffa mycket tidigare eller senare än vad man brukar ha. Har en nära vän som med sina två första barn lyckades på första försöket då hon visste när hennes ÄL var och prickade in det. Men med tredje barnet gick det inte på flera månader och då började hon testa med ÄL-stickor och det visade sig att hon då hade ÄL mycket senare i sin cykel än hon tidigare haft.

Jag har testat med CB Digital i tre dar nu men fortfarande ingen glad gubbe. Ska ha ÄL imorn enligt app och statistik. Rädd att jag skrämt bort den med all jobbstress som ger mig magkatarrskänningar. Eller så är eren bah senare rå.

Bowser, jag tror det kommer ta sig bra snart, ska ju va goda förutsättningar för det efter ett MF. Rå om dig själv nu och unna dig en massa bra grejer för själen.
  • frida-li

Förra månaden trodde jag verkligen att jag var gravid för att jag hade mensvärksont i magen från några dar efter ÄL fram till mens. Tänkte att det var "växtvärk" i livmodern. Men hade inga andra symptom. Nu såhär dagen efter ÄL känner jag såklart inget än. Lite orolig att jag har magkatarr och att det ska påverkar min chans negativt. Vi har iaf gjort vad vi kunnat i helgen då det var ÄL. Så nu blir det till att vänta. 

• frida-li

Ammela och Solros, inga känningar här heller. väntar nog till söndag med o testa ändå, kan va en 26 dagars cykel. om jag inte fåren redan på torsdag. då får jag iaf trösta mig med att det är närmre till nästa ÄL. men hur ballt vore det inte om vi plussade samma dag

• frida-li
    Lavelii skrev 2014-09-10 21:07:45 följande:

Det var ett tag sedan jag var inne här.

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

Styrkekramar!
  • frida-li

Drömde flera gånger om inatt att jag satt på toaletten och att det kom blod. vaknade till efter varje gång med stressen att det gick åt helsikke. det va bara en dröm det va bara en dröm det va bara en dröm tänkte jag om och om igen. så sjukt nervös när jag faktiskt skulle gå på toa på morgonen. inget blod än. känns som att den e på gång. kommer gå på helspänn hela helgen nu.

• frida-li
    ammela skrev 2014-09-12 15:15:07 följande:

Mensen kom idag som jag trodde :/ ser fram mot en myshelg med sambon å så nya tag inför nästa ägglossning!

Hoppas ni andra har turen med er denna månaden.

åh men nejj :(  jäkla mensiluring! min e också på gång känns det som. mensvärksmol i magen nu. så imorn eller söndag kommeren gissar jag.
    men vi sällskapar i oktober igen :)
    myshelg för hela slanten nu!
  • frida-li

skulle ju hålla mig till imorn och va så bombis på att mensen skulle komma på morgonen. men när den inte gjorde det så va jag tvungen o testa. visst ere ett plus?
  • frida-li

tack för alla grattis! går inte riktigt att ta in eller tro att det e sant. så overkligt än så länge. kanske inte vågar vara glad riktigt än för rädslan för MF e stor. tredje försöket var det egentligen. men första som vi körde med clear blue digital ÄL-test. myste dagen innan glad gubbe, på morgonen och kvällen när det blev glad gubbe och sen dagen efter glad gubbe. så jag tyckte vi maxade vad vi kunde på ÄL. 
    tänker på er alla och håller tummar och tår att vi alla får bli mammor nån gång under 2015!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU