• frida-li

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Åh bästa gruppen! Jag är 33 och ska börja försöka nu i sommar. Har redan oroat mig i flera månader för att det kommer bli svårt, varit skengravid mest hela tiden för att jag längtar så, ändå har vi inte ens börjat försöka. Men nu är det alltså dags. Det känns som att jag har ÄL nu men min kille är typiskt nog bortrest på jobb. Enligt min period tracker-app ska jag inte ha ÄL förns på måndag. Men när jag läser här verkar ägglossningsstickor vara grejen och alltså mer pålitligt.
    Jag är så himla lycklig och pirrig nu iaf att vi ska försöka. Hoppas vi alla plussar i sommar!

• frida-li

Grattis Bowser! Vicken härlig känsla.

Jag har mensvärksliknande känsla till och från sen en vecka tillbaka, BIM på tisdag och försöker hålla mig från o testa innan dess, tiden går såå långsamt. inga ömma bröst eller illamående som hade varit fina tecken just nu. oh well...

• frida-li

Fr1da känner igen mig, har BIM imorn, men nu tycks mensen ha kommit änå. en dag för tidigt. lite ljusrosa på pappret igår redan. hoppas på att det bara är en nidblödning. men kanske är försent för det. hur går det för dig du har ju BIM idag?

• frida-li
    Fr1da skrev 2014-07-28 10:37:54 följande:
    Äsch då vad synd. Men kan ju fortfarande hoppas på att det är en nidis.

Min mens lyser fortfarande med sin frånvaro, så hoppas hoppas! :)
    Spännande, håller tummarna! Glad
  • frida-li

Grattis Fr1da och ni andra som plussat! Så himla härligt det måste kännas.

Enligt min periodtracker-app så är det bra dagar att försöka nu sedan i lördags och hela denna vecka. Känns som om vi gått med i ett lotteri med dragning en gång i månaden bara. Och man har inte fler än fem lotter kanske varje månad. Men garanterad vinst inom ett år, om man är en av de där 8 av 10 i statistiken. Bra odds för en jackpot ändå. Det är en vecka kvar på semestern nu, som det ska njutas!

• frida-li
    SC2014 skrev 2014-08-05 17:24:58 följande:

Det skulle kännas väldigt bra att få hänga här med er likasinnade, som kanske förstår lite vad man går igenom. För tillfället känner jag mig rätt knäpp, och förstår knappt mig själv :) Ska bli roligt att följa er alla!

Du e väldans välkommen! Jag o min kille hade också vårt första försök i juli, blev både skengravid och stressknäpp på kuppen. But we´re in it together :)
  • frida-li
    ammela skrev 2014-08-05 10:22:13 följande:

fattar inte hur mitt psyke ska klara detta, ni verkar ändå rätt starka och på g här i tråden!

hehe jag har aldrig varit så fånigt besatt som jag e nu, riktigt psykiskt utmanande.
    man kommer väl undra vad man höll på med egentligen sen i efterhand. hålla på o nojja och stressa upp sig såhär liksom :) men vi får väl försöka va starka ihop.
  • frida-li
    KristinaJ skrev 2014-07-15 08:40:29 följande:

Ja, bästa hänget verkligen. Så glad att alla hittat hit. Bim + 2 idag. Ingen mens, och mensvärken jag hade i söndags har försvunnit. Inte känt några symptom innan men inatt vaknade jag av att jag var kissnödig. Kan vara en slump men händer aldrig. Och idag är mina bröst så himla ömma och liksom.. spända. Kan psyket spela såna spratt eller är jag gravid? Tusen tankar just nu.

Hur har det gått för dig? Himla nyfiken!!!!
  • frida-li
    ammela skrev 2014-08-06 11:33:18 följande:

Gissar att jag hade ägglossning i måndags, men är osäker, kan ha varit någon gång mellan torsdag och måndag också för mina flytningar försvann i går? Har inte riktigt kommit in i hur det ska vara.

Men BIM 14-19/ 8 då gissar jag, har bestämt att jag ska göra ett test tidigast lördag morgon (den 16/8) , ska på fest då men kommer oavsett vad testet visar vara nykter och vi bor på landet så någon av oss måste ju köra, bra att har en förklaring till sin nykterhet ;)

Går det på något sätt göra en lista för när alla har din BIM? Som går att uppdatera så att alla kan se? Är ny på familjeliv så jag vet inte riktigt hur sidan fungerar än. Hade varit kul att ha lite koll på er andra :D

Jag e också snustorr sen i förrigår. tror jag hade ÄL som du ungefär då fastän det är mycket tidigare än periodtracker appen räknat ut, nämligen att det ska va imorn.
    Jag har BIM 22/8 så det känns som en evighet dit. Nästa försök ska jag testa med ÄL-stickor tror jag, eftersom jag misstänker att min ÄL inte alls stämmer med hur kalendrar räknar ut. Sablars dyrt bara.
  • frida-li
    joss82 skrev 2014-08-07 21:27:38 följande:
    Om du hade ÄL för ett par dagar sedan har du nog BIM tidigare än 22/8? Eller har du väldigt lång lutealfas?
    Egentligen har jag ÄL imorgon 8/8 eftersom jag har BIM 22/8 enligt ägglossningskalendrar. Jag har en cykel på 24-26 dagar. Men jag misstänker att jag har mycket kortare mellan mens och ÄL och alltså hade ÄL redan i måndags, kändes så. Ere det det betyder att ha lång lutefas? 
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU