• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Lavelii skrev 2014-11-06 17:22:21 följande:
    Nej jag har ju inte heller fått utslag på ÄL testen. Testar boxen ut sen skiter jag i ÄL testen tror jag. De stressar mig mer än de hjälper mig känns de som. Jag har tidigare alltid kunnat känna av min ÄL. Minns så väl innan p piller och allt att jag i mitten av cykeln alltid haft 1-2 dagar då jag klagat över magont i tjejmagen och när andra då frågat om jag har mens så har jag sagt nej men troligtvis ÄL. Har liksom alltid infallit vid samma tid ungefär varje cykel. Nu verkar det ha rubbats lite. Kanske pga missfallet jag hade. Ingen aning. Blir frustrerad över det hela! Och det hjälper ju inte. Och det är väldigt mkt på jobb nu så det stressar upp mig dessutom. Usch!

Minns dock att när jag var gravid och tempade lite bara för sakens skull så låg jag ganska stadigt på 37 grader från ca 36,5 vanligtvis. En fråga, hur viktigt är det att man tempar INNAN man lämnat sängen? Jag har nämligen gjort så att jag går upp, tar typ 5 steg till toaletten (dörren intill sovrummet) och tempat direkt. Samma tid varje dag sen jag började dock. Vår temp piper nämligen och stackars maken får redan stå ut med att alarmet ringer kl 5.20 varje morgon. Därför har jag valt att lämna sängen och tempa. Kanske blir helt fel då? Verkar ju vara stenhårt med att man INTE ska lämna sängen.
    Jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle spela någon roll att du går till toaletten och tempar. Men vet ej? Prova en gång eller två att tempa först i sängen och sen på toaletten så ser du ju om det blir skillnad?

Jag tog tempen på skoj nyss och hade till min stora förvåning 35,8! Har legat på 36,7-36,8 de senaste dagarna på morgonen och den temperaturen har jag haft även när jag testat på kvällen. Kan det vara en implantationsdipp? Är på ÄL+6 idag...
  • joss82

Äh, det var nog något skumt med mätningen, hade kanske precis druckit vatten. Eller så såg jag fel, nu är den 36,8 igen.

• joss82

Liten tempdipp idag. 36,5 imorse istället för 36,7-36,8 som det varit de senaste dagarna. ÄL+7 idag, kan inte låta bli att hoppas på en implantationsdipp...

• joss82
    Lavelii skrev 2014-11-07 18:22:47 följande:
    Inte hört om implantationsdipp förut! Googlade lite snabbt. Trodde att tempen skulle vara förhöjd och hålla sig där eller eventuellt stiga något mer vid en eventuell befruktning och graviditet. Men läste något snabbt om att det kan dippa också! Men hoppas hoppas. Håller tummarna för dig!!

Och för mig som äntligen fått utslag på ÄL testen! Typiskt nog helgen då vi ska ha besök. Men jag tänker: mys idag och mys söndag. Om inte vi får till det imorgon på något sätt smile5.gif haha!
    Håller tummarna för oss! Tempen tillbaka på 36,7 idag.
  • joss82

Tråkigt med mensbesök på flera håll här! Bättre lycka nästa gång. Försöker ställa in mig på en besvikelse i veckan men hoppet bubblar på under ytan ändå.

• joss82

Suck, nu sjönk temperaturen rejält igen och kurvan ser inte lika fin ut längre. Räknar med mens. Har sovit jättedåligt, kan det leda till att morgontempen blir låg??

• joss82

Kunde inte låta bli att testa nyss, ÄL +9. Tokblankt såklart. Hur brukar era flytningar se ut före BIM? Har för mig att mina typ brukar försvinna helt men nu har jag en del mjölkaktiga flytningar? Äsch, det är säkerligen inget den här månaden heller :(.

• joss82
    Solros skrev 2014-11-09 17:44:03 följande:

Verkar som mensen kommer tidigare än räknat...svagt rosafärgade flytningar nu ikväll. Räknar att mensen när som helst.. Suck!!

Åh nej! Räknar kallt med detsamma här :(
  • joss82

Jag känner mig allmänt deppig och uppgiven idag. Tempen är alldeles för låg idag och igår, räknar med att mensen kommer när som helst men hoppas att den håller sig till onsdag så min lutealfas blir hyfsat normal. Usch, känns som att det här inte kommer gå alls. Tidigare har jag bara fokuserat på att det kanske är fel på mig men nu börjar jag tänka att det kanske är fel på min sambo :(.

• joss82

Ja, andra som blir/är gravida är tyvärr skitjobbigt.. Klart man blir glad, men ledsen också. Tillbringade helgen med en gravid och det känns jobbigt, framförallt nu efteråt. Nu kan hon åka hem och fortsätta vara gravid och jag åker hem och fortsätter längta :(

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU