• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Idag fick vi svar på sambons provsvar som visade att spermierna var av dålig kvalité. Han ska göra ett nytt om några veckor för att se om nästa lika visar lika. Så nu är det vara och vänta, all denna väntan hela tiden gör ju en galen. Får se vad svaret blir på nästa test och därefter om vi erbjuds ivf eller liknande. Känner väldigt skrämmande allting..

Borde ha ägglossning nu i veckan men räknar med att det inte lyckas denna månaden heller. Så nu är det bara och vänta...

• Solros
    joss82 skrev 2015-03-23 16:48:16 följande:

Ledsen att höra att ni fick samma besked som vi :(. På vilket sätt var de dåliga? Min sambo har många spermier men det var alldeles för få som klarade ett swim up-test. Vi väntar också på IVF nu men hoppas såklart lite ändå att vi ska lyckas på egen hand innan dess...

Då var det likadant så vi fick. Han ska göra ett test till i slutet av april innan vi får remiss till ev ivf. Men där har jag hört att det det är 6-8mån väntetid på att ens få komma dit på första besöket så att blir gravid det här året börjar känns hopplöst.. Ska förlag sluta tänka på det så mycket och vara låta tiden gå. Får ju först och främst vänta och se vad nästa test visar.
  • Solros
    joss82 skrev 2015-03-23 18:28:53 följande:

Ok, fick ni någon siffra på hur många spermier som klarat sig? Jag tror vår gyn sa 1 miljon. Min sambo fick inte göra något nytt test egentligen, men sen fick han erbjudande om det ändå eftersom de höll på med någon studie. Ska få resultatet den här veckan. Sa er gyn något om chanserna att bli gravida ändå? Tycker det är så himla svårt att hitta information! Var bor ni? Vi har fått en remissbekräftelse från RMC Malmö och blivit lovade en läkartid inom tre månader.

Vår läkare ville vänta in resultatet av det andra provet innan höns ger oss mer information, så innan maj vänder det iallafall ingenting. Vi får bara vänta och se. Ska lämna cellprov i veckan och har samma läkare så jag tänkte passa på och fråga lite då också.

Vi bor i Göteborg och vad jag har hört av kompisar är det 6-8måm väntetid efter att remiss skickats, men får se om det stämmer.

Håller tummarna att ni får tid snart!
  • Solros

Var och lämnade cellprov i går och då passade på hon på att kolla om letrozol behandlingen har hjälp. Hon såg fina ägg och trodde att äl borde vara inom en vecka. Har inga större förhoppningar att vi ändå skulle lyckas denna månad men får vänta och se.

Men det som gör mig orolig är att jag igår ikväll började blöda och det har även fortsatt satt idag, snarare tilltagit än avtagit.

Är det vanligt att man blöder vid cellprov? Har inte gjort de tidigare. Är man känsligare innan äl så det kan vara därför? Hade igår även nästan som mensvärk men det har försvunnit. Någon som varit med om liknande?

• Solros

Mensen kom som vanligt denna månad också, tror att det var vårt 16:e el 17:e försök som misslyckades. Har tappat hoppet om att kunna bli gravid på egen hand utan hoppas att vi kan få hjälp istället. Allt känns riktigt deppigt, mer än vanligt! Hoppet börjar försvinna allt mer.. Just nu känns det som vi aldrig kommer få ett plus, kanske inte ens med hjälp..

Förlåt för ett sådan negativt inlägg idag!

• Solros
    Leonas skrev 2015-04-10 18:06:40 följande:

Förstår att det känns tungt, tycker 6-7 månaders väntan är nog..! Håller alla tummar och tår att det vill ta sig för er snart, med eller utan hjälp. Kramar till dig!

emzerus skrev 2015-04-10 19:46:29 följande:

Stor kram till dig!!

Jag hoppas verkligen att ni får hjälp snart o att ni får erat efterlängtade plus...SNART!!!

Tack så mycket för stödet! Skönt att denna tråden finns så man får skriva av sig lite. Vill bara att tiden ska gå fortare så att vi kan få ETA hur nästa provsvar blir på sambons spermaprov. Sedan får vi se hur vi ska gå vidare men som vi också hört är det 6-8mån väntetid på ev ivf-behandling. Så det känns som ytterligare en evighet.. Men jag får försöka hålla hoppet uppe lite till..
  • Solros
    emzerus skrev 2015-04-10 19:48:58 följande:

Mina bröst har blivit riktigt ömma under dagen o nu ikväll kom det lite lite vitt kladd ur ena bröstvårtan... Någon som vet vad detta kan bero på? Är det normalt, tidigt gravtecken, cancer?

Håller tummarna att det är ett tidigt gravtecken. När har du bim?
  • Solros
    Godisrumpan skrev 2015-04-13 14:11:57 följande:

Fick mensen igår blir så ledsen. Ställde in läkarbesöket som vi skulle ha haft för att starta en utredning.

Det verkar ändå på mensen som att jag har ägg iaf.

Är så sjukt less på att få mens varje månad bli besviken lika ofta

Förstår precis hur du känner! Hur länge har ni försökt! Styrke kram
  • Solros
    Godisrumpan skrev 2015-04-13 20:58:27 följande:

Tack

Vi har försökt runt året nu. Jag har använt ClearBlue ägglossningsmonitor, men har inte haft råd sista månaderna att köpa stickor. Och se sista månaderna har det varit ganska oregelbunden mens. Har kommit ca 1 vecka innan den borde, riklig mens med en hel del smärta. ( brukar ha så ont att jag kräks) brukade känna när jag fick ägglossning men det gör jag inte längre. Vet inte om jag känner efter för mkt, hoppas för mkt, vill för mkt så kah stressar kroppen. Men ju fler månader som går så ökar sorgen i kroppen.

Visst ökar det med varje månad och funderingarna ökar hela tiden. Lika ledsen varje gång mensen kommer! Förstår precis hur du känner, känner likadant. Vi har först ca17månader så det börjar kännas riktigt tungt att misslyckas varje gång men vi startat utredning nu iallafall.

Har du kollat upp något om varför du har sådan smärtor vid mens? Jag har exakt samma och kräks flera gånger pga menssmärtor men inget fel har hittats men det är riktgt jobbigt..

Jag håller iallafall tummarna att plusen kommer snart!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU