• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-02-10 21:27:04 följande:

Usch jag förstår det!! :( Men hoppas att ni får bra hjälp nu iaf! Stor kram till dig!!Hmm okej...:(  Förstår att det känns jobbigt då :( Kram!!

Tack! Imorn börjar jag med min första omgång med letrozol och så är det bara att hoppas det hjälper.
    grodansmamma skrev 2015-02-11 15:40:38 följande:

Tack! Jag börjar på riktigt tappa hoppet om att bli gravid :/ blir gråtfärdig av bara tanken :(

så kan inte ens föreställa mig hur du känner :( massa kramar till dig! <3

Jag har många gånger tappat hoppet men vid varje äl kommer hoppet tillbaka och så har det fortsatt. Vi vill så gärna ha en bäbis! Får hoppas att utredningen hjälper oss:)
  • Solros
    LittleJag skrev 2015-02-13 21:53:07 följande:

Lite starkare nu på kvällen :) bim -2

Grattis!!!
  • Solros

Nu är jag riktigt förvirrad.. Börjar med äl test igår och igår var det negativ, idag var båda strecken lika starka, men jag är bara på dag 9! Borde vara väldigt tidigt även om jag ätit letrozol denna månad. Slutade med den igår.brukar inte ha äl förän på dag 16 så det känns väldigt tidigt på dag 9.

Får se om tempen stiger de närmaste dagarna.. Känna bara så förvirrande.

• Solros
    joss82 skrev 2015-02-18 11:08:04 följande:

Märkligt! Kanske du faktiskt har supertidig ÄL?

Ja, det känns jättekonstigt. Ska fortsätta testa några dagar och se vad som händer samt om tempen stiger. Jag har testat från dag 8 andra månader och då har det inte varit något förrän på dag 16 ungefär så det här känns jättekonstigt.
  • Solros
    joss82 skrev 2015-02-18 11:06:55 följande:

Grattis Lavelii! Åh, vad jag håller tummarna för att det verkligen är ett foster därinne. Förstår att väntan känns som en evighet!

Var på återbesök hos gyn igår. Gjorde en äggledarspolning som var ok. Ska ta några blodprover till men sen skickar han en remiss för IVF. Livrädd att de inte ska ta emot den. För att få göra IVF i Skåne ska man antingen ha försökt i två år eller ha någon tydlig förklaring till varför man har svårt att bli gravid. Hoppas verkligen att mina ägglossningsproblem tillsammans med sambons dåliga spermier är en godkänd anledning. Orkar inte hålla på med tröstlösa försök ett år till!

Håller tummarna att ni blir godkända!
  • Solros
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:42:41 följande:

OMG! Jag är gravid!

Grattis!!
  • Solros

Nu är jag ännu mera förvirrad! Förra veckan fick jag ett postivt ältest på dag 9, men tempen har aldrig stigit efter det. Verkar som att jag inte haft äl trots lertizol som jag tagit denna månad. Räknar med att vårt 15:e försök misslyckas det också. Börjar bli riktigt uppgiven nu, kommer vi någonsin få barn? Just nu känns det inte som så, allt känns så deppigt. Hoppas utredningen visar vad som är fel..

• Solros
    grodansmamma skrev 2015-02-25 13:16:49 följande:

Tack snälla! :)

Nej då kanske inte den medicinen funkade på dig då? Fy vad jag lider med dig!!! Hoppas verkligen du kommer bli gravid!!

Tack! Får se vad provsvaren visar. Ska lämna mera prover nästa vecka igen så då kommer jag även få svar på om jag haft äl eller inte. Just nu känns allt så förvirrande och ledsamt bara.
  • Solros
    emzerus skrev 2015-02-26 18:38:16 följande:

Mensen kom idag o jag känner mig sjukt ledsen o deppig över det! När ska det bli vår tur egentligen??? :(

Skit känns det verkligen!

Nej va tråkigt!! Styrke kram!
  • Solros
    emzerus skrev 2015-02-26 21:55:14 följande:

Tack!!

Hur går det för dig?

Hade ett ältest som visade positivt på dag 9, men tempen har aldrig höjs. Gjorde ältest idag igen så jag brukar ha äl runt dag 16-18 visade starkare streck än vanligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Tror inte jag haft äl denna månad trots lertizol. Får se vad blodprovet visar nästa vecka. Men börjar ställa in mig på att även vårt 15:e försök misslyckas. Börjar tro att kanske ivf kan bli aktuellt.. Börjar nästan ge upp hoppet:(
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU