• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

grodansmamma skrev 2015-01-08 11:23:27 följande:

Beklagar! Hoppas ni får ordentlig hjälp nu så ni får erat plus och en bebis!

Tack! Börjar lite smått ge upp men hoppas att vi kan få hjälp och därmed kanske få ett plus nång dag:)
  • Solros

Håller tummarna för er alla!

Själv så väntar jag på äl som bör vara nästa vecka för att göra vårt 14:e försök. Har redan nu en känsla av att det kommer att misslyckas, men får se. Hoppas att utredningen i februari kan hjälpa oss..

• Solros

Två till i bekantskapskretsen som är gravida och för båda två gick det på andra försöket. Naturligtvis fick jag också frågan om det inte är dags snart. "Du börjar ju bli rätt gamal" Kanske bäst att sätta igång snart eller vad tycker du" "Vill ni inte ha barn". Kändes så jobbigt att få dom frågorna, finns ju inget hellre än att bli gravid som jag vill just nu.

Idag är jag verkligen helt deppig och det känns som om vi aldrig kommer att blir gravida. En månad kvar tills utredningen drar igång och det känns mer och mer skrämmande. Tänk om vi aldrig kan få barn? Skönt att se om vi kan få någon hjälp men ändå väldigt skrämmande!

Trodde nog inte att det skulle vara så här svårt att bli gravid. Men väntar nu på äl så för vi se om vi har någon lycka på vårt 14:e försök men jag har inga som helst förhoppningar om det.

Detta blev ett långt och negativ inlägg men jag var bara tvungen att få skriva av mig.

• Solros
    Decibel84 skrev 2015-01-17 19:16:40 följande:

Jag vet precis hur du känner dig.

Min tanke är att jag ska försöka vara öppen, om att det är svårt för oss o bli gravida...Jag är verkligen inte där mentalt att jag vågar ge svar på tal. Men kanske något för andra? Att vara öppen med sin situation så ökar förståelsen och frågorna försvinner kanske

Visst kanske det skulle bli bättre av vara öppen om det men det känns så svårt. De som är gravida runt omkring har haft det så lätt och därför känns det så svårt att berätta att vi kämpat över ett år redan. Så i dagsläget är varken jag blir min sambo redo att prata högt om det.. Samt så jag lite rädd att få mera press när man berättar att man försöker och får frågar varje månad om vi lyckas eller inte.. Så kanske det inte blir men det känns ändå som en ökad press.

Vi får helt enkelt vänta tills vi startar utredningen och se vad de kommer fram till. Tills dess får vi försöka vidare.

Någon som har bim snart? Håller tummarna för många plus i januari
  • Solros
    Solsnurra skrev 2015-01-19 21:25:44 följande:

Du hade helt rätt!

Plussade (eller ja, två streck på Stickan) nu ikväll!

Grattis!!
    emzerus skrev 2015-01-20 14:35:26 följande:

Är bara på Äl+6 och jag är redan sjukt otålig! Kommer bli en lång väntan det här...

Någon som har nå tips på hur man kan försöka leva som vanligt mitt i allt? Det enda jag tänker på hela tiden är bebisar, är jag gravid eller inte, när kommer vi få bli föräldrar...?

Man blir ju smått galen! :(

Kan bara säga att jag alla månader har tänkt och känt efter hela tiden mellan äl och bim och kan inte tänka på annat. Nu när det har gått så många månader börjar jag tänka och känna efter mindre och mindre men visst blir man smått galen :)

Har tyvärr inget bra tips på att undvika tänka eller känna efter:)
  • Solros

Borde ha haft äl tor,fre el lördag men det verkar som den uteblivit. Inga symtomer som jag brukar kunna känna av samt att tempen inte stiger. Inget älsekret heller, så jag räknar helt enkelt med att även detta som blir vårt 14:e försök kommer att misslyckas. Börjar tappa allt hopp om att någonsin blir gravid just nu. Riktigt deppig!

Håller tummarna för er andra!

• Solros
    emzerus skrev 2015-01-25 18:30:13 följande:

Förstår att det känns deppigt!! Men ge inte upp! På ett eller annat sätt kommer det blir bra för er!!

Stor kram!

Tack för stödet :)

Känns så bra med den här tråden, att få dela sina tankar och få härligt stöd. Nu inväntar vi att få starta utredningen i februari så får se vad det leder till.
  • Solros
    joss82 skrev 2015-01-26 09:25:13 följande:

Förstår att det känns tungt.. Här är det inte särskilt kul heller. Hoppades lite att jag skulle få en tydlig ägglossning även utan pergotime den här månaden men så verkar det inte vara, temperaturen är helskum för tillfället. Ska tillbaka till gyn om en vecka, hoppas vi känner lite ökat hopp efter det och har en plan framöver...[/quote

[quote=74747748][quote-nick]joss82 skrev 2015-01-26 09:25:47 följande:[/quote-nick]När börjar er utredning? Bra att det händer något!

Ja,varför ska det vara så svårt? Varför kan inte allt bara fungera som det ska? Vi ska till gyn i mitt av feb. för värt första försök. Sköna både skönt och skrämmande!

Hoppas ni känner det bättre efter ert nästa besök.
  • Solros
    emzerus skrev 2015-01-27 22:02:55 följande:

usch ja, det är så jobbigt! Försöker att tänka på nå annat men är helt omöjligt... tiden segar sig fram o man vill ju vara veta! Ovissheten är värst!

Hoppas det blir vår tur snart!

Förstår exakt:) har jättesvårt att tänka på annat och varje månad hoppas man lika mycket. Vilket försök är ni på?

Håller tummarna att det är vår tur snart!
  • Solros
    emzerus skrev 2015-01-28 21:54:34 följande:

Detta är första försöket efter missfallet i höstas... var gravid i oktober men fick missfall i början av november men det bekräftades aldrig utan var ett tag misstanke om utomkvedes...men tillslut behövde jag skrapas i början av december. Så efter det väntade jag på att mensen skulle komma igång, vilket den gjorde 31 dagar senare. Och nu hade jag ÄL den 14 januari.

Vet inte riktigt hur mensen är nu efter missfallet men räknar med 31 dagar som sist o då har jag bim på tisdag den 3 februari.

Dum som jag är så tog jag ytterligare ett gravtest ikväll...negativt!! :(

Suck! varför kan jag inet bara låta bli att testa... jag vet ju att det säkerligen är alldeles för tidigt att få positivt om jag vore gravid :(

usch, blir så ledsen!!

Håller tummarna att det bara är för tidigt och att du får ett plus:)

Brukade också alltid testa dagarna innan bim och besvikelsen var lika varje gång. Nu de senaste månaderna har jag slutat testat och inväntar mensen, den brukar ju ändå alltid komma:(

Nu börjar det känna bättre inför att starta utredning men ändå nervöst..
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU