• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

grodansmamma skrev 2014-12-01 07:25:21 följande:

Negativt test imorse med... bim-2. Tror nog att mensen kommer att dyka upp tyvärr...

Åh, tråkigt :/ hoppas att mensen håller sig borta och att det bara är för tidigt att testa..,
  • Sserena86

Åh.. Idag fick jag hem nya gravtest med posten så nu sitter jag här och vill så gärna testa... Hade lovat migsjälv att inte testa förrän lördag (har bim på torsdag) men mannen tjatar om att han vill veta och jag vill ju såklart också veta.. Men samtidigt så orkar jag inte riktigt bli besviken igen och jag har verkligen inga symptom så jag tror verkligen inte att jag är gravid. Ska på afterwork på fredag och så är det en julfest på onsdag så hade varit praktiskt o veta om jag kan dricka eller inte... Gah! Hjälp mig att få något annat att tänka på!

• Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-12-01 19:18:34 följande:
    Jag hade inte kunnat låta bli så länge till om jag varit dig ;) haha

tror inte jag heller har lyckats denna månad :/
    Tror att det löste sig själv nu.. Har nämligen lyckats köpa tester där det står att man kan testa tidigast dagen efter bim,, köpte de billigaste stavtesten som fanns på billiga-tester.se.. De heter typ wondfo (kommer i en grön plastförpackning) Har nån av er erfarenhet av dem? Kan de visa nått innan bim?
  • Sserena86
    Solros skrev 2014-12-01 20:36:56 följande:

Känns som även detta försök misslyckades.. Hade för första gången ett väldigt starkt streck på ältestet och hade hoppas att det skulle ta sig denna månad. Men tyvärr känner jag exakt lika mycket pms besvär (får det väldigt tidigt efter äl) som vanligt så här några dagar efter äl.

Så jag har inget större hopp om att det blir ett plus i julklapp men hoppas gör jag ju ändå:)

Håller tummarna för mångaplus hos er i december!

Åh håller tummarna för dig! Känns som att det borde vara ett bra tecken att få så starkt utslag...
  • Sserena86

Hörni! Jag tror att jag precis plussade! Ahh, jag som inte har haft några symptom alls! Första gången som kroppen inte luras! För vist är väll detta ett positivt test? Det är idag två veckor sen jag hade ägglossning så vågade mig på att ta ett test nyss. Haha jag är helt chockad och skakis, men lite mer skeptisk än förra gången jag plussade.. Hoppas att den här lilla pricken vill stanna kvar i magen så att jag slipper ett till missfall..

• Sserena86

Tack allihopa! <3 känns fortfarande overkligt. Går och väntar på att mensen ska komma och känner mig lite skeptisk.. Har ju inte bim förrän den 4:e egentligen och förra gången började mitt missfall vid bim+2 så först på måndag kommer jag att våga kontakta någon mvc tror jag.. I morgon bitti ska jag göra ett digitalt test.

• Sserena86
    Leonas skrev 2014-12-02 18:26:06 följande:

Sserena86 --> Finaste nyheten! :D Oj så kul!

Håller tummarna att vi blir några fler som hoppar på tåget i december :)

Ja det håller jag också tummarna för!
  • Sserena86
    solsken82 skrev 2014-12-03 10:26:33 följande:
    Grattis, vad roligt!! Håller tummarna för att fröet skall stanna denna gång:)
    Tack! <3 gjorde ett digitalt test som visade gravid 2-3 veckor i morse. Det kändes bra för så visade aldrig testen i min förra graviditet, då visade det bara gravid v. 1-2 hela tiden fram till missfallet..
  • Sserena86
    Lavelii skrev 2014-12-04 14:38:47 följande:

Hallo!!
    Jag är kvar...typ smile1.gif Först och främst STORT grattis till plusset!! Läst igenom tråden lite nu för att se vad jag missat! Mycket ser jag! Både du och Sserena86 har ju plussat! Grattis grattis till er!!! Perfekt tidig julklapp!

Hur känns det för er?! smile1.gif

Jag har varit borta lite härifrån... har faktiskt lyckats att tänka lite på annat. Håller fortfarande stenkoll på ÄL och temperaturer etc. Men har inte känt behovet av att skriva och analysera så mkt. Plus att jag haft så mkt att göra på jobb på senaste!
    Men jag har försökt läsa lite då och då.

Jag inväntar ju ÄL. Verkar komma tidigare än förra månaden då den kom på dag 23. Nu är jag på dag 14 och fick en blinkande smiley gubbe på testet idag... Så nu kör vi då på försök 2 efter MF eller 5 totalt. Hoppas på det bästa!

I övrigt så följer jag en väninna just nu som haft sina turer in och ut på BB då de funderat på att sätta igång henne men sen har det varit fullt på förlossningen osv. Men NUUUU händer det! Just nu i denna stund har processen satts igång. Så spänd!!!! smile1.gif

Anyway, hur ser det ut för er andra tjejer? BIM nära?

Grodansmamma, stor kram till dig! Som nog alla härinne så förstår jag dig så väl. Häromdagen, hade jag också en sån där 20 minuters fnattperiod där jag bara ifrågasatte och var så arg över att vi har EN dag i varje månad då vi kan bli gravida! EN chans... orättvist! Men det kommer, en vacker dag som man brukar säga! 

Tack så mycket!! Jag kilar fortfarande in här hela tiden och håller tummarna för alla andra :) än så länge har jag inga symptom alls typ förutom ömma bröst. Det gör mig såklart lite orolig men försöker tänka att jag än så länge bara är i vecka fem.. Får stegring på testerna iallafall så det är ju bra.. Men har lite svårt att glädjas åt graviditeten eftersom det gick åt skogen sist. Men deg är bara att ta en dag i taget :)

Tråkigt med mensen grodansmamma! Nästa månad är säkert din månad!
  • Sserena86
    LaFontaine skrev 2014-12-05 12:54:30 följande:

BIM imorgon. Hittills inga tecken på mens. Jag blöder alltid lite dagarna innan, vid sex eller när jag sover med tampong, men inget. Däremot illamående. Idag har jag kräkts två gånger. Igår lika många. Dödstrött, stora bröst och blåa ådror på dem. Dessutom ilningar och hugg i livmoder och äggstockar. Och konstiga, tjocka flytningar.

Men. Jag är ju övertygad att min kropp spelar mig ett spratt. Man blir liksom inte gravid på första försöket! Planen att spara testandet till den 13:e har dock havererat. Måndag morgon har vi sagt. Om inget hänt tills dess.

Och smärre nervvrak? Jodå!

Åh vad spännande!! Håller tummarna!!!
  • Sserena86
    Carerra skrev 2015-01-12 18:45:08 följande:

Tillbaka hos er efter mitt efterlängtade plus i förra veckan. Började blöda igår på v 4+3 och det fortsätter. Känns så fruktansvärt tungt. Någon mer som fått tidigt missfall på er "resa"?

Jag plussade i oktober efter typ sju månader med försökande.. Men precis som du började jag blöda i 4+3 och bara tre dagar senare så visade testerna negativt igen :( som tur är så dröjde det bara typ två månader tills jag plussade igen och den här gången har jag lyckats ta mig till vecka 11 än så länge.. Det är jätte jättetråkigt när det blir ett tidigt missfall men tyvärr väldigt vanligt. Försök tänka att det var något fel på embryot och att det kanske ändå var "lika bra" att din kropp försökte stöta bort det.. Nu vet du ju att du kan bli gravid och att både du och din kille funkar som ni ska så nu är det ju bara en tidsfråga tills ni blir gravida igen! <3 ta hand om dig.
  • Sserena86
    Solros skrev 2015-01-18 11:41:28 följande:
    Visst kanske det skulle bli bättre av vara öppen om det men det känns så svårt. De som är gravida runt omkring har haft det så lätt och därför känns det så svårt att berätta att vi kämpat över ett år redan. Så i dagsläget är varken jag blir min sambo redo att prata högt om det.. Samt så jag lite rädd att få mera press när man berättar att man försöker och får frågar varje månad om vi lyckas eller inte.. Så kanske det inte blir men det känns ändå som en ökad press.

Vi får helt enkelt vänta tills vi startar utredningen och se vad de kommer fram till. Tills dess får vi försöka vidare.

Någon som har bim snart? Håller tummarna för många plus i januari
    Hej! Tittade in här nu igen, så nyfiken för hur det går för er andra.. Skönt att utredningen kommer igång snart så att ni får hjälp framåt! Vi berättade typ direkt för alla att vi försökte få barn. I början var det jätteskönt men sen när månaderna gick och det där plusset aldrig kom så blev det en jättepress när alla fråga och undrade hela tiden. Tillslut sa vi till alla att vi hade en paus i försökandet bara för att folk skulle sluta fråga.. Det var väldigt skönt. Tycker att du gör helt rätt i att inte berätta än, det är tillräckligt mycket stress o press ändå när man försöker. Håller tummarna för att det tar sig för er också snart!
  • Sserena86
    Solsnurra skrev 2015-01-19 21:25:44 följande:

Du hade helt rätt!

Plussade (eller ja, två streck på Stickan) nu ikväll!

Stort grattis!!! Så glad för din skull!!
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:42:41 följande:

OMG! Jag är gravid! smile1.gif

Följer fortfarande den här tråden även fast jag inte skriver så mycket här längre. Men stooooort grattis till dig! Du är så värd det efter alla dessa månader!! Åh blev så himla glad när jag läste det här!!
  • Sserena86
    Jenny8686 skrev 2015-12-22 14:34:53 följande:
    Vet inte om det spelar in någon roll, har för mig att det är fostrets blodgrupp som spelar roll om man skulle va rh-neg. Värt att kolla med nån kunnig ändå kanske i fall det spelar roll.
    Hon fick någon spruta har jag för mig och sedan vid nästa graviditet så gick det bra.
    Hej! Följer den här tråden eftersom jag en gång var aktiv här när vi försökte bli gravida. Om man är RH negativ och fostret är RH positivt så kan mamman bilda antikroppar, men bara om mammans och fostrets blod blandas. Det kan inte hända om man bara har fått tidiga missfall för då har fostret inte hunnit få något blod än, men om man har fått ett senare missfall eller fött ett barn så kan det hända. Jag fick en spruta efter att jag hade fött mitt barn för att förhindra att antikroppar skulle bildas.

Om du är RH positiv så behöver du inte fundera på detta och det spelar ingen roll vilken blodgrupp din man har. Det kan bara bli komplikationer om du är RH negativ. Här kan man läsa mer: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
  • Sserena86
    emzerus skrev 2015-12-22 20:06:57 följande:
    Vad skönt att det gick bra sen! 
    Sserena86 skrev 2015-12-22 16:26:29 följande:Hej! Följer den här tråden eftersom jag en gång var aktiv här när vi försökte bli gravida. Om man är RH negativ och fostret är RH positivt så kan mamman bilda antikroppar, men bara om mammans och fostrets blod blandas. Det kan inte hända om man bara har fått tidiga missfall för då har fostret inte hunnit få något blod än, men om man har fått ett senare missfall eller fött ett barn så kan det hända. Jag fick en spruta efter att jag hade fött mitt barn för att förhindra att antikroppar skulle bildas.

Om du är RH positiv så behöver du inte fundera på detta och det spelar ingen roll vilken blodgrupp din man har. Det kan bara bli komplikationer om du är RH negativ. Här kan man läsa mer: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
    Tack för ditt svar! Vad skönt då kan jag släppa det iaf...även fast det samtidigt hade varit "skönt" och kanske haft en anledning till alla våra missfall o att det gått att åtgärda med en spruta... Men men, bara hoppas att det blir vår tur någon gång iaf :) 

Åh jag håller verkligen tummarna för att det blir din tur snart! Minns att jag fick missfall samtidigt som dig förra året, och sen blev vi gravida typ samtidigt efter det.. Hoppas att det är du är gravid nu och att fostret vill stanna denna gången!
  • Sserena86
    emzerus skrev 2015-12-22 21:20:00 följande:
    Tack snälla du <3 Tyvärr känns det kört denna gång då jag är på äl+14 o bim imorgon men negativt test imorse :( Har ju tyckt mig ana något svagt på ett par test för nån dag sen men idag ingenting... 

Är du gravid nu eller har du precis fått barn? 
    Jag fick en liten kille för fyra månader sen som ligger och sover i mitt knä just nu.. Det är så konstigt med tid, för de 15 månaderna som jag försökte bli gravid var så sjukt långa! Tiden mellan äl och bim kändes som en evighet! Och sen kom graviditeten och den bara flög förbi, jag hade turen att må bra hela tiden. Sen valde min bebis att komma ut tio dagar efter bf och de tio dagarna är de absolut längsta i mitt liv! Tiden stod typ stilla! varje dag kändes som ett år typ. Och sen kom min bebis och dehär fyra första månaderna har bara flugit förbi. Som om någon har börjat snabbspola mitt liv typ :) men jag är så lycklig över att han är här och att det gick bra tillslut, och jag hoppas att det kommer att gå vägen för dig också snart! Har du fått gå någon utredning för o se varför du fått missfall?
  • Sserena86

Är det någon som är kvar här fortfarande? Hur går det för er? Jag är redan gravid med nummer två.. det tog så lång tid för oss att bli gravida med ettan att vi struntade i att skydda oss efter att han kom, och vips så var jag gravid med tvåan. Denna gången hade jag vist väldigt lätt för att bli gravid, till skillnad från första gången...

• Sserena86
    emzerus skrev 2016-10-13 12:16:41 följande:

Jag är tyvärr kvar fortfarande :( 

Blev gravid i augusti o skulle egentligen varit i v 11 nu men fick konstaterat i tisdags att fostret dött i v 9 :( Då hade vi ändå få se hjärtat slå 2 ggr på vul men ändå var inte oddsen på vår sida :( Ska in på skrapning imorgon! detta är vårt 7e missfall sen vi påbörjade denna resa för drygt 2 år sedan :( 

Grattis till er graviditet! Hoppas att du mår bra <3

Men åh fy vad tråkigt! Hoppas att skrapningen gick så bra det kan gå :/ har ni fått gå någon utredning för att få reda på varför det blir så mycket missfall?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU