Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Negativt test imorse med... bim-2. Tror nog att mensen kommer att dyka upp tyvärr...
Negativt test imorse med... bim-2. Tror nog att mensen kommer att dyka upp tyvärr...
Åh.. Idag fick jag hem nya gravtest med posten så nu sitter jag här och vill så gärna testa... Hade lovat migsjälv att inte testa förrän lördag (har bim på torsdag) men mannen tjatar om att han vill veta och jag vill ju såklart också veta.. Men samtidigt så orkar jag inte riktigt bli besviken igen och jag har verkligen inga symptom så jag tror verkligen inte att jag är gravid. Ska på afterwork på fredag och så är det en julfest på onsdag så hade varit praktiskt o veta om jag kan dricka eller inte... Gah! Hjälp mig att få något annat att tänka på!
Känns som även detta försök misslyckades.. Hade för första gången ett väldigt starkt streck på ältestet och hade hoppas att det skulle ta sig denna månad. Men tyvärr känner jag exakt lika mycket pms besvär (får det väldigt tidigt efter äl) som vanligt så här några dagar efter äl.
Så jag har inget större hopp om att det blir ett plus i julklapp men hoppas gör jag ju ändå:)
Håller tummarna för mångaplus hos er i december!
Hörni! Jag tror att jag precis plussade! Ahh, jag som inte har haft några symptom alls! Första gången som kroppen inte luras! För vist är väll detta ett positivt test? Det är idag två veckor sen jag hade ägglossning så vågade mig på att ta ett test nyss. Haha jag är helt chockad och skakis, men lite mer skeptisk än förra gången jag plussade.. Hoppas att den här lilla pricken vill stanna kvar i magen så att jag slipper ett till missfall..
Tack allihopa! <3 känns fortfarande overkligt. Går och väntar på att mensen ska komma och känner mig lite skeptisk.. Har ju inte bim förrän den 4:e egentligen och förra gången började mitt missfall vid bim+2 så först på måndag kommer jag att våga kontakta någon mvc tror jag.. I morgon bitti ska jag göra ett digitalt test.
Sserena86 --> Finaste nyheten! :D Oj så kul!
Håller tummarna att vi blir några fler som hoppar på tåget i december :)
Hallo!!
Jag är kvar...typ Först och främst STORT grattis till plusset!! Läst igenom tråden lite nu för att se vad jag missat! Mycket ser jag! Både du och Sserena86 har ju plussat! Grattis grattis till er!!! Perfekt tidig julklapp!
Hur känns det för er?!
Jag har varit borta lite härifrån... har faktiskt lyckats att tänka lite på annat. Håller fortfarande stenkoll på ÄL och temperaturer etc. Men har inte känt behovet av att skriva och analysera så mkt. Plus att jag haft så mkt att göra på jobb på senaste!
Men jag har försökt läsa lite då och då.
Jag inväntar ju ÄL. Verkar komma tidigare än förra månaden då den kom på dag 23. Nu är jag på dag 14 och fick en blinkande smiley gubbe på testet idag... Så nu kör vi då på försök 2 efter MF eller 5 totalt. Hoppas på det bästa!
I övrigt så följer jag en väninna just nu som haft sina turer in och ut på BB då de funderat på att sätta igång henne men sen har det varit fullt på förlossningen osv. Men NUUUU händer det! Just nu i denna stund har processen satts igång. Så spänd!!!!
Anyway, hur ser det ut för er andra tjejer? BIM nära?
Grodansmamma, stor kram till dig! Som nog alla härinne så förstår jag dig så väl. Häromdagen, hade jag också en sån där 20 minuters fnattperiod där jag bara ifrågasatte och var så arg över att vi har EN dag i varje månad då vi kan bli gravida! EN chans... orättvist! Men det kommer, en vacker dag som man brukar säga!
BIM imorgon. Hittills inga tecken på mens. Jag blöder alltid lite dagarna innan, vid sex eller när jag sover med tampong, men inget. Däremot illamående. Idag har jag kräkts två gånger. Igår lika många. Dödstrött, stora bröst och blåa ådror på dem. Dessutom ilningar och hugg i livmoder och äggstockar. Och konstiga, tjocka flytningar.
Men. Jag är ju övertygad att min kropp spelar mig ett spratt. Man blir liksom inte gravid på första försöket! Planen att spara testandet till den 13:e har dock havererat. Måndag morgon har vi sagt. Om inget hänt tills dess.
Och smärre nervvrak? Jodå!
Ville bara kika in hit o säga hej! God jul allihopa!
Tillbaka hos er efter mitt efterlängtade plus i förra veckan. Började blöda igår på v 4+3 och det fortsätter. Känns så fruktansvärt tungt. Någon mer som fått tidigt missfall på er "resa"?
Du hade helt rätt!
Plussade (eller ja, två streck på Stickan) nu ikväll!
OMG! Jag är gravid!
Är det någon som är kvar här fortfarande? Hur går det för er? Jag är redan gravid med nummer två.. det tog så lång tid för oss att bli gravida med ettan att vi struntade i att skydda oss efter att han kom, och vips så var jag gravid med tvåan. Denna gången hade jag vist väldigt lätt för att bli gravid, till skillnad från första gången...
Jag är tyvärr kvar fortfarande :(
Blev gravid i augusti o skulle egentligen varit i v 11 nu men fick konstaterat i tisdags att fostret dött i v 9 :( Då hade vi ändå få se hjärtat slå 2 ggr på vul men ändå var inte oddsen på vår sida :( Ska in på skrapning imorgon! detta är vårt 7e missfall sen vi påbörjade denna resa för drygt 2 år sedan :(
Grattis till er graviditet! Hoppas att du mår bra <3