• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Fiiaaa skrev 2014-11-18 19:34:24 följande:

Hoppar in och hejar på er! Vill bara säga att jag förstår så väl den där frustrationen när man haft ett mf och sen trilskas det och tar lite tid innan man lyckas igen. För mig tog det 4 månader efter missfallet och det var lååånga månader med strulande mens och ett antal negativa graviditetstest. Jag både tempade och äl-testade, men bestämde mig sen för att ge f-n i det ett par månader, eftersom jag kände att hela den här skaffa-barn-grejen tog lite för stort fokus. Den månaden plussade jag. Nu vill jag inte säga att det var därför eller att det är nån slags universal-lösning, jag tror det beror helt och hållet på ens situation och personlighet mm, vad man känner att man mår bäst av liksom. Men för mig var det iaf jäkligt befriande att bara släppa kontrollen ett tag. (Hade bestämt mig för att börja hålla koll igen om jag inte var gravid före årsskiftet).

Tack för peppen! <3 hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

jag har alltid himlat med ögonen åt folk som säger att det kommer att funka så fort man slappnar av och tänker på nått annat ett tag.. Typ som folk som säger till singlar att man kommer att träffa "Mr Right" när man minst letar efter honom,, men faktum är att den månaden som jag blev gravid så var vi på semester och jag hade struntat i att ta med mig några äl-test . Antar att jag tänkte på annat eftersom vi hittade på massa skoj saker hela tiden och det kanske faktiskt var därför som det tog sig den gången.. Men nu när jag bra går hemma i vardagen i novembermörkret och det är lite lugnare än vanligt på jobbet så är det så himla svårt att tänka på nått annat! Skulle det inte ta sig denna månaden så är nästa försök typ mitt i julhelgen så då kanske jag kan testa att skippa alla tester och tänka på nått annat en månad...
  • Sserena86
    Solros skrev 2014-11-19 15:37:28 följande:

Idag känns allting bara jobbigt och riktigt deppigt, väntar på äl för att göra försök nr 12. Men har idag fått reda på att en till min närhet ska ha barn och det fick på första försöket. Glad för deras skulle naturligtvis med kändes ändå tungt.

De tre på jobbet som är gravida satt och pratade om hur det kändes att vara gravid och alla tankar kring det. Samt att jag själv fick frågan om det inte är dags snart, "det borde väl bli dags nu, ju längre efter 30år ålder ju svårare blir det" "vill ni inte ha barn snart?"

Verkligen inte det jag behövde höra just nu. Ville egentligen bara säga hur det ligger till men vill samtidigt inte göra det på jobbet.

Förlåt för detta negativa inlägg men behövde bara få skriva av mig! Tur att denna tråd finns:)

Håller tummarna för er som har bim snart!

Stoooort kram till dig! Be inte om ursäkt för att du låter gnällig, det är ju därför den här tråden finns! :D annars hade ju våra killar och vänner fått stå ut med allt gnäll och då hade de nog tröttnat på oss :) för en vecka sen var jag också superdepp.. I lördags hade vi tjejträff med massa vänner och då blev det också väldigt mycket bebisprat..

Jag har alltid varit väldigt tydlig med att jag vill ha en karriär innan bebis.. Men nu när vännerna har fått barn så säger de typ "att få barn/vara gravid är bättre än alla karriärer i hela världen" och "vänta inte för länge... Bla bla bla.." Innan har jag bara skakat av mig det där och tänkt att vi har valt olika liv och att min tid som mamma kommer så småningom.. Men nu när vi faktiskt försöker bli gravida så gör det lite ont att höra vännernas tjat. I lördags sa jag faktiskt till dem på skarpen.. Jag sa att "tänk om jag sitter här och har haft fjorton missfall, eller kanske har försökt bli gravid i flera år eller så kanske det helt enkelt är så att jag inte är redo att bli mamma än! Det kan ju inte ni veta, så det är faktiskt inte okej att tjata på mig om att jag borde bli gravid!" Då såg de lite skamsna ut och flera av dem bad om ursäkt efteråt..
  • Sserena86

Dagens i-landsproblem.. Jag är så trött att jag håller på att somna i soffan och helst av allt vill jag bara gå och lägga mig men mannen kommer inte hem från träningen förrän om en timme och då borde vi göra ett försök till.. När började vårt sexliv vara ett tvång istället för kul och spontant?!

• Sserena86
    Annastanna skrev 2014-11-20 11:40:03 följande:

Hej på er! Imorse kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att testa. Trodde att jag borde ha haft bim i helgen och när mensen aldrig kom trots mensvärk så var jag tvungen att testa :) å det blev plus!!

Nu ska jag bara komma på hur jag ska berätta det för mannen :)

hoppas att det är eran tur snart!

[img=/gallery/image/5226611/full_600/php4LnJld62014.jpg

Stort grattis!!!
  • Sserena86
    Lavelii skrev 2014-11-21 05:57:51 följande:
    Tyvärr inte. Vaknade med mens. smile4.gif hoppades in i det sista. När jag blev gravid hade jag nidblödning. 2 dagar av spottings typ. Men men bara att gå vidare!

Håller tummarna för dig nu!! smile1.gif
    Åh vad tråkigt! Stor kram till dig! Du kommer säkert att få ett plus i julklapp nästa månad! <3
  • Sserena86
    vinterros skrev 2014-11-21 07:21:19 följande:

--> Lavelii : trodde du var 9 DPO, nu såg jag att det är 12 DPO idag och då är det inte så kort tid från Äl :( Äsch...jag som ville hoppas för dig liten längre. Men december kanske är din månad <3

Vad betyder DPO?
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-21 18:29:15 följande:
    Ja det känns jättebra att jag kunde göra försök denna månad med, blev deasutom 2 försök nu :) så nu är det den lååånga väntan till bim...

En fråga, har säkert frågat det förut med, men hur tidigt kan man börja testa? Jag har 0 tålamod och vill veta helst NU om det tagit sig! Haha
    Åh jag vill också vet nu nu nu om vi lyckades eller inte! :D kan det inte bara vara den 4:e dec i morgon när jag vaknar?? :) kommer att testa den 6:e december om inte mensen kommit innan dess.. Om vi lyckas hålla oss dvs, mannen brukar börja tjata några dagar innan BIM och undra om det inte är dags o testa snart.
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-21 19:48:25 följande:
    Åh har vi BIM så nära varandra?!spännande! Jag hat bim 3/12. Haha kan du vänta så länge med att testa?! Jag brukar kunna börja typ 10 dagar efter äl för jag är så jädra nyfiken! ????
    Vad kul! Då får vi följas åt :)

Ikväll ska jag ut och festa för första gången på evigheter! Tänker dricka massor och inte alls ha dåligt samvete.. Skulle vi ha lyckats pricka äl så kan ägget knappt ha hunnit fästa än iallafall.,, ska bli skönt att umgås med människor som inte bara pratar barn och graviditeter längre (till skillnad från mitt vanliga kompisgäng).
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-23 15:05:04 följande:

Ammela och Sserena86: ni har ju BIM dagen innan och efter mig, när kommer ni börja testa? Kommer ni försöka vänta till BIM eller börja testa innan?

Som det känns nu så vill jag vänta till lördagen den sjätte innan jag testar om inte mensen kommit innan det... Men vet att ju närmare BIM jag kommer desto mer sugen kommer jag att bli på att testa så det kan nog bli så att jag testar tidigare :D
  • Sserena86
    Solros skrev 2014-11-24 19:42:16 följande:

Välkommen alla nya:) så härligt med all stöd som denna tråd innebär och skönt att få ventilera tankarna!

Jag borde ha äl vilken dag som helst men har inte fått något postivit ältest ännu och lika var det förra månaden. Får testa några dagar till och sedan ger jag upp med testen och hoppas att jag ändå har ägglossning. Känns skrämmande att detta är vårt 12:e försök...

Förstår att det känns skrämmande med försök 12 :/ men det betyder ju att ni snart har rätt att söka hjälp om ni skulle vilja det.. Själv har jag idag tagit första steget mot att kolla upp om något är fel på mig.. Var på vårdcentralen och lämnade blod för att kolla min sköldskörtel. Flera kvinnor i släkten har haft struma och det är tydligen ärftligt och kan minska fertiliteten.. Får svar på onsdag.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU