Junibebisar 2014
(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)
(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)
Hur många amningsplagg har ni? Jag har 3 amningsbhar med bygel från glammom & 4 amningslinnen från hm, jag tycker jag klarar mig nätt & jämt. Synd att dessa plagg är så dyra.
Har äntligen varit på första mammagruppsmötet! 8 st va vi och alla hade pojkar! Det hade bara blivit så tydligen, sen sa de att det har varit ett pojkår hittills, speciellt här i vår kommun. Mätte o vägde idag också nu är pojken 2,5 månader, väger 6660 g och är 61,6 cm lång! Han följer sin kurva riktigt fint :)
Åh idag vände sig min lilla tjej om! Jag la henne på rygg i babygymmet och gick in i ett annat rum, när jag kom tillbaka låg hon på mage <3 hon blir 3 månader nästa vecka!
Nu är det dags för namnkalaset! Vi e så snygga allihopa och ser verkligen fram emot detta. Ska börja med en liten tipspromenad och sen mat. Får återberätta när dagen är slut :)
Namnkalaset blev väldigt lyckat!! Tipspromenad, mat och sen höll min fästman ett litet tal och berättade vad pojken skulle heta och varför och jag läste en jättefin dikt. Min syster som är fadder tillsammans med sin sambo höll ett rörande och fint tal, min mamma läste också en liten dikt. Sen blev det hela ett tårtkalas mes tre olika sorters tårtor som jag hade gjort själv. Presentöppning och massvis med kort togs. Jag har själv aldrig varit på ett namnkalas men det blev riktigt bra! När ska ni ha namnkalas/dop?
Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)