smalljey skrev 2014-09-02 18:07:45 följande:
Jag vet att de flesta vaccinerar sina barn utan att ens fundera en liten sekund, och det förstår jag. Men jag är en sån som inte bara följer massan och låter andra bestämma vad som är bra och inte utan jag väljer att forska i saker själv innan jag tar viktiga beslut. Så om det är någon mer än jag som ifrågasätter hela grejen och inte är helt säkra så kan jag tipsa om det här föredraget som jag precis tittat på. Så jäkla intressant!! Det ät dock i 10 delar, så det är långt! Men väl värt det.
Sen sa hon i föredraget nåt intressant också. Hon valde med sitt sista barn att inte gå till BVC alls (Hon bodde i Finland) Så länge barnet växer och mår bra finns det ingen anledning att sitta och bli uppläxad om man följer en kurva eller inte. Och egentligen, lät rätt logiskt. Att man bara går om man undrar något eller om barnet beter sig annorlunda. Men är det frivilligt att gå till BVC? Eller blir man typ anmäld som oansvarig eller nåt då? Bara lite funderingar utanför boxen liksom
Alla barnfamiljer i Sverige erbjuds denna förebyggande hälsovård, som är kostnadsfri och frivillig. Det finns barnavårdscentraler i hela landet.
Så står det på 1177's hemsida, så visst är den frivillig :)