• rosii

Junibebisar 2014

Ergonomisk vet jag inte om den är men den funkar likadant som en liggdel eftersom sittdelen den går att ha i fullt liggläge. Dom gånger hon halv sitter i vagnen är inte längre än hon brukar sitta o bumbon :) hur det funkar? Riktigt bra

• rosii

Vi har också haft en orolig natt. Fått amma varannan timma, spotta nappen däremellan, pruttar & bajs på morgonen. Såå trött idag! Och storasyster är hemma från dagis också med magont, så här blir det inge vila först på lördag haha! Nä fy, idag känner jag för att gnälla & vara sur hela dagen.

• rosii

Här är det nästan omöjligt att fara iväg. Hemma somnar hon i vagnen DIREKT, när vi är över dagen och hälsar på hos vänner eller våra familjer kan hon inte sova, spelar ingen roll vad vi gör. Vi har prövat allt känns de som, vagnen, famnen, bärsele, deras säng/soffa. Det är bara skrik, när hon blir trött, när vi hälsar på hos folk så helt ärligt har jag börja isolerat mig, ids inte fara nånstans. Är borta max 2 h hemifrån. Det är så deprimerande :(

• rosii

Läser att många har det jobbigt nu, hoppas det blir bättre snart. <3 här hemma är lillasyster 4 mån en ängel & 4.5 åringen kräver ständig ständig uppmärksamhet, jag är såååå slut hon är så jobbig :( förstår att det är hennes sätt att synas nu när hon inte är ensam, är verkligen svårt att räcka till bägge. Tycker så synd om henne att jag inte kan ge lika mkt som jag kunde innan lillasyster kom, lillasyster äter 3 ggr på nätterna & jag är ständigt trött samt att alarm måste ställas för storasyster ska på dagis. Men man är bara människa, jag gör mitt bästa

• rosii
    ellami skrev 2014-10-28 19:13:49 följande:

På tal om sex någon annan som har fruktansvärt ont varje gång?? :/ känns så.. Trångt? Hur är det ens möjligt? Men ajajaja vad ont det gör..

Min bm sa att man kunde va lite torr där nere när man ammar, så glidmedel kanske är att pröva
  • rosii

Jag måste få skriva av mig. Gubbens bror och tjej ska ha barn igen, deras första kommer vara 2 år när den andra kommer. Jätte kul. Om dom skulle ta hand om den dom har redan! Dom har JÄMT barnvakt 3 av 4 helger, alltid någon som tar hand om barnet på dagarna, barnet bara skriker efter sällskap av föräldrarna det skär i hjärtat. Dom tycker dom har det sååå jobbigt nu med första, tror dom det blir lättare med en till bebis? Gud jag blir så upprörd!!! ALLTID barnen först, tyvärr delar inte dom samma filosofi

• rosii

Någon som använder sig av umami taste teaser undra om den heter så? Har nyss köpt en och prövade idag grönt äpple, det var surt men gott! :) fantasin står stilla, vad ska jag mer pröva? Ska och handla imorgon.

Och en till fråga, katrinplommon puré, använder ni köpes eller gör ni egen? Hur gör man egen? Kommer inte ihåg nått från sist :)

• rosii

Umami grejen är som en napp med handtag som man kan sätta frukt bitar i, jätte bra för inga bitar kommer bara fruktsaften. Är lite aktivering också, roligt för våran flicka att få hålla och tugga :) tack för receptet!

Tizi ja du, utan kaffe skulle jag inte klara mig!

• rosii

Min mjölk sinar, jag är så ledsen. Samtidigt skulle jag tycka det skulle vara skönt att bara ge flaska då hon nu äntligen börjat sova hela nätter, meeen jag vill också vara "duktig" & delamma minst till ett år. Men hon vill inte vänder bort sig & blir jätte arg. Är hon inte halvt sovande verkar hon inte ha tid att mjölken ska rinna till & blir jätte ledsen och jag med. Hon är 4.5 månad och det känns så tidigt att ge upp men om hon är ledsen och vänder sig bort, kan jag ens göra nått då?

• rosii
    Asjak skrev 2014-11-09 23:46:52 följande:

Rosii du har ingen pump så du själv kan hjälpa till att öka flödet igen?

Nä bara en manuell som inte funkar på mig
  • rosii

Huvva, min bebis har blivit förkyld. Fattas väl bara annat när mammsen & storasyster varit sjuk höjt huvudändan för natten. Hon har lite feber & jätte snorig. Natten som var, var väldigt jobbig. Fick ge nappen ca 3 ggr i timman. Givetvis är min man borta och jobbar i veckan!

• rosii

Jag är glad idag efter vägningen, 25 kilo har jag gått ner. Lillan är 4.5 månader. Jag gick upp 30 så 5 kilo har jag kvar...

Och ang mat.. lillan äter gröt en ggn om dagen med fruktpuré, hon älskar mat & sträcker på armar och sträcker ut tungan när vi äter. Så himla sött magen funkar jättebra.

• rosii

Mensen ja den kom tillbaka nån vecka efter förlossningen, då jag började med cerazette. Och sen dess haft mens varannan vecka, i en vecka varje gång. i 3 månader. Jag är så jävla less! Idag ringer jag mvc och pratar om annat skydd. Vad säger ni om pstav? Haft kopparspiral förut, blödde hela tiden då också med mellanblödnigar.

• rosii
    Kela1981 skrev 2014-11-18 15:18:30 följande:

P-stav har jag haft och blödde 3 av 4 veckor på en månad :( Men det är ju olika för alla :)

Okej, ja bm på mvc sa att det ör samma hormoner i stav son don minipiller jag äter nu så det var kanske ingen ide. Får pröva vanliga p piller, blodtrycket är normalt nu äntligen.
    Humlan26 skrev 2014-11-18 18:21:44 följande:

Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.

Han kanske är törstig som du säger. Min lilla hon står sig 3 h på gröt.
Svar på tråden Junibebisar 2014