Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Junibebisar 2014

Alltså, jag undrar en sak... Hur sjutton KLÄR man sig efter en graviditet? Jag vet inte hur det är med er, men jag har iaf en väldigt dallrig bulldegsmage som inte passar i några jeans alls. Har man jeans med låg midja så hänger hela magen ut, och tar man ett par jeans med lite högre midja så hänger halva magen ut, men på ett väldigt oattraktivt sätt, haha! Glöm tajta tröjor, ALDRIG MER, tänker jag nu... Tur att det är höst nu, stickade bylsiga tröjor för hela slanten.....:P

Tips? Korsett?

• Juronjaure

Aaaah, min putt ska stickas på fredag, VILL INTE ALLS och önskar att jag kunde skicka dit någon annan istället. Stackars lilla bebis.

• Juronjaure
    ellami skrev 2014-09-16 12:05:59 följande:

Hur ofta badar ni era små??

2-3 gånger i veckan, men det är bara för att hon älskar det :) Syrrans unge hatade att bada så han badade typ aldrig, funkade det med. Går ju att tvätta av med trasa om bebisen inte vill bada :) Jag tycker dock att det är mycket lättare att hålla rent i alla veck om man sänker ner henne i en balja, än att föröka pilla in en trasa mellan dubbelhakorna på skötbordet...;)
  • Juronjaure

Skrattar? Nä, det gör min unge bara i sömnen. Men hon ger oss fantastiskt charmiga leenden titt som tätt :) Vänder sig från mage till rygg eller tvärtom gör hon inte heller, hon har precis börjat gilla att ligga på mage. Ingen brådis, säger vi, det kommer när det kommer ;)

• Juronjaure

Vi var också på bvc idag. 5900g och 60cm lång har lilltjejen blivit :) Hon hatade sprutorna! Eftermiddagen var lugn, hon sov lite mer än vanligt, men på kvällen började hon skrika helt vansinnigt hysteriskt, och jag grät och funderade på att ringa akuten (hon fick rotavirusvaccin också idag, tänkte att hon säkert fått tarmvred - ovanlig biverkning) Meeeeen, pappa fick ta över och hon lugnade ner sig till slut och somnade redan klockan sju.

Vad fruktansvärt det känns när man inte kan hjälpa barnet!!! Man vet ju inte om hon skriker för att hon har ont nånstans, eller bara är övertrött eller känner sig lite allmänt småsjuk, VAD GÖR MAN?! Snyft. Tack och lov att hon sover och slipper vara ledsen :(

• Juronjaure

Hon har sovit sedan klockan 19...:) Så skönt. Ska smyga in snart och titta på det lilla fridfulla ansiktet en gång till. Jag har också hört det där om att skriket kan vara mer rädsla än smärta, men det hjälper mig inte, för jag lider nästan lika mycket av att barnet är rädd som om hon har ont...:P

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-09-20 09:20:06 följande:
    Okej, men du kanske kan finna lite tröst i att rädslan inte är farlig och att det faktiskt är en del i utvecklingen? Men ja fy vad frustrerande det är.
    Ja, DET är förstås sant. Och rädslan är förmodligen inget som ger psykiska men i form av tvivel och misstänksamhet gentemot mamma ;)
  • Juronjaure
    Errolsmatte skrev 2014-09-20 21:54:23 följande:

Hej alla mammor, jag hakar på denna tråden, fick en flicka den 13/6 :)

Hoppas allt går bra med era bebisar:)...Någon mer än jag som är osäker på vad ni ska köpa för overall till vintern?...Först å främst storlek och sen om man ska ha en fleeceoverall eller en mer vattenavvisande....hur tänker ni?:)

Välkommen hit! Jag tror jag ska fleeceoverall på lilltjejen. Vattenavvisande känns onödigt eftersom hon lär ligga i sin åkpåse i vagnen om det är blött och eländigt...
  • Juronjaure
    soffipropp1987 skrev 2014-09-22 17:54:27 följande:
    Då är hon en dag yngre än min Ludwig :)
    ...och en dag yngre än vår Signe ;)

Det är så härligt med en grupp där alla har barn som är nästan lika gamla! Guld värt, älskar er allihop :)
  • Juronjaure

Alltså, alla får göra som de vill, men hur hög barnadödlighet skulle vi inte ha i sverige om dessa massvaccinationer INTE hade införts? Anledningen till att många sjukdomar som förr dödade barnen har utrotats i landet är ju just att staten rekommenderat och lyckats få nästan alla föräldrar att låta vaccinera sina ungar. Om folk i större utsträckning struntar i att vaccinera sina barn lär ju dessa sjukdomar komma tillbaks, och hur många ungar kommer inte dö då? Så tänker jag...

Svar på tråden Junibebisar 2014