Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Asjak skrev 2015-04-01 12:41:41 följande:

Nica kul att komma igång igen, jag börjar i september är det tänkt :)

Min make kan inte ta ledigt.

Vi gjorde det sista på banken idag så nu går beställningen iväg på huset idag :)

Om 11-13 månader bor vi i vårt nya hus!!

Grattis till huset! Vad roligt :)

Min sambo kommer inte heller att vara hemma nu när hon är liten. Han tänker ta sina dagar när hon blir lite större och har lov osv så här blir det också dagis från september :)
  • Kela1981

Hoppas du får en bra dag på jobbet Nica! Jag längtar tillbaka till mitt men det hinner väl vända tills det är dags ;)

Vi har full rulle hela påsken. Middag hos min pappa på fredag, mamma på lördagen och sambons familj på söndagen. Längtar faktiskt efter att få träffa alla igen <3

• Kela1981

Någon annan som har ett barn som reagerar på fullmåne? Alice blir helt omöjlig på nätterna :(

• Kela1981
    nica skrev 2015-04-05 09:38:01 följande:

Dottern har sovit orolig några nätter nu och vill inte sova i sin säng, sjukt jobbigt! Sen har man jobbat massa på de så man är ju lagom mör:-P

Min lilla loppa har hittat så fina ljud nu så man får ont i öronen hoppas hon snart slutar med de hahaha

påsken här har eller blir inget speciellt få jag bara vill ta de lugnt börjar jobba den 14:de så vill passa på att njuta av lugnet smile1.gif

Funderar på att köpa en baby traven Amsterdam.

Min lilla galning går en gel del nu och tror man kan räkna de som att hon går nu smile1.gif

Här är en till som inte heller vill sova i egen säng fast i natt gick det ganska bra. Fick ta in henne till oss vid 5-snåret men det var ju ändå helt ok :)

Alice har utvecklat ett humör ha ha ha...undrar vad hon fått det ifrån ;) Hon är så sjukt envis och blir riktigt arg när hon inte får som hon vill, vilket är ganska ofta :)

Gud vad tidig hon är Nica! Alice kryper och reser sig mot allt så igår fick vi skruva fast bokhylla osv och i morgon ska vi sätta upp grinden vid trappan på ovanvåningen så man kan ha henne "lös" där uppe ;) Hon vill dock gärna gå så hon håller mig i ena handen och sen går vi omkring här hemma hela dagarna, sjukt oeffektivt ha ha ha. Får ännu mindre gjort nu, hur det ens är möjligt ;)
  • Kela1981

Öppna förskolan är vi på två gånger i veckan och dom andra dagarna brukar vi kunna hitta någon som vill hälsa på eller bli påhälsad. Tycker det är ganska skönt att ha en eller två dagar i veckan med inget planerat så att man bara får vara hemma också och slappa tillsammans. Annars jagar jag väl mest Alice runt huset nu när hon kryper ;)

• Kela1981

10-månaders koll idag:

70 cm lång

8080 gram

Inte störst i världen med andra ord ;)

• Kela1981

Det var ju värst vad här var tyst ;)

Hur går det alla hot mama's?

Här är vi inne på öroninflammation nummer 2 inom en månad. Så ny penicillinkur och en remiss till ÖNH i Lund :( Inte så kul.

Vi har börjat prata om kalas för sessan och inser att om bara närmsta släkten kommer så blir vi 25-30 pers ha ha ha.... Hoppas det blir fint väder ;)

• Kela1981

Fy vad arg jag hade blivit Nica! Subba! Kan du inte kommentera hennes annons och "outa" henne :P

En annan fråga: sover era bebisar hela natten än?

Nu har ju visserligen A varit sjuk en längre tid men hon vaknar typ 4-10 ggr på en natt. Sover snäppet bättre om hon får sova i min säng men då bara om jag ligger bredvid så hon kan känna efter att jag finns där. Hon har alltid sovit i sin egen säng innan men nu när hon varit sjuk så har jag haft henne hos mig. På dagarna sover hon på mig i soffan eller i vagnen men om hon ska sova sin fulla timme så måste hon vara på mig. Jag blir galen. Antar att jag får vänta ut hennes sjukdom innan jag kan se hur hon beter sig när hon är frisk. Har nästan glömt hur det är att ha en frisk bebis :(

• Kela1981
    nica skrev 2015-04-16 11:50:06 följande:

Klart jag var tvungen och sabba för henne....berättade för personen som tänkte köpa den av henne vad hon själv hade köpt den för av mig och ville snyfthistoria hon drog för mig om att hon var så akut behov av vagn. så den vagnen kan nog bli lite svår att sälja om jag lägger näsan iblöt smile6.gif

Har väldigt svårt för såna människor.

Min lilla sover oftast hela nätter vaknar till men är lätt att natta om.

Troligen sover ju din lilla loppa dåligt p.g. a. Öroninflammation då de blir mer tryck i öronen när man ligger ner.

Ha ha vad najs att du fick ge igen ;)

Ja jag tror ju också på öronen plus att första framtanden bröt igenom idag och det ser ut som att halva underkäken är på väg :/

Det känns bara lite tröstlöst just nu och jag längtar verkligen efter en bebis som sover åtminstone en längre period per natt så man får en chans till lite sömn :)
  • Kela1981

Wonder weeks säger att dom är mitt inne i ett ganska stort språng. Tror det skulle vara till mitten av maj :/

Svar på tråden Junibebisar 2014