Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Asjak skrev 2015-02-15 10:07:47 följande:

Det är så mysigt när dom babblar :)

Måste berätta om min underbara alla hjärtans dag!!

Fick sova natten i gästrummet så maken tog bebis så jag fick sova till kl nio... :)

När ja kommer upp har han köpt rosor och choklad hjärtan till mig, och isabelle skriker efter mig så fort hon ser mig o vill upp i min famn <3

Sedan går vi på långpromenad och handlar frallor innan vi åker på möte med dom som äger tomten vi vill köpa, till slut pizza och mys... Ahh tänk om alla dagar kunde va så :)

Hur gick det på mötet om tomten då?
  • Kela1981

Åh vad roligt med tomten! Hoppas allt går vägen för er nu och att ni snart har ert drömhus :)

Jag har ju inget direkt val än att lösa det själv :/ Denna veckan är dock sambon ledig så nu kan jag få lite avlastning :)

• Kela1981
    ellami skrev 2015-02-16 13:11:56 följande:

Alltså jag blir galen. Är det nån mer som har bebis som ALLLLTID börjar strula kl 4-6 på morgonen. Varje morgon!! Det har hänt enstaka gång att han lyckats sova förbi och vaknat 7 utvilad. Men oftast vaknar han 4 och gråter, sover 10 minuter, vaknar, gråter, har svårt att komma till ro. Sådär håller det på. Kl 5-5.30 vaknar han HELT men gråter, syns att han inte är utvilad. Vi får söva om i babysitter och då kan han sova till i alla fall 6-6.30, om vi gungar den konstant. Är så trött på detta, får knappt nån sömn efter kl 4. Och oavsett om han somnar 18 eller 22 så händer samma sak, samma tid!! Folk brukar säga "varför måste han sova nu? Låt honom vara uppe och leka lite så får ni också sovmorgon imorgon" om vi har vänner på besök tex men de fattar inte att han vaknar ändå kl 6 eller 5 eller 4 oavsett hur sent han lägger sig. Så då är det ju alla gånger bättre att han får somna 19! Jag fattar inte vad som händer under de där timmarna på morgonkvisten, varför han blir så bökig då. När han var nyfödd vaknade han alltid med magknip den tiden och skrek, förmodligen då gaserna hunnit bilda sig under natten (kolikbebis). Men det var ju längesen.. Nu vet jag inte ens varför han vaknar. Ond cirkel??

Här vaknas det också klockan 4 och oftast lyckas jag få henne att somna om till 5:30 sen vill hon ha mat. Upp och mata och sen vill hon sova vid 7-7:30 igen. Har jag tur då så sover hon i 1,5 timme men inte alltid. Det är precis som du säger; spelar ingen roll om hon somnar 19 eller 22. Vaknar ändå klockan 4 :(
  • Kela1981

Visst var det någon mer som har en torris till bebis? Kommer inte ihåg vem bara...

Hur som helst så vill jag bara tipsa om Liberos hudlotion som inte heter lotion utan cream. Den är helt magisk! Alice hade jättetorr hud och torra fläckar överallt som var riktigt fnasiga. BVC sa att jag skulle smörja med barnolja men det var värdelöst så på vinst och förlust så provade jag denna cream från Libero. På fyra dagar var hennes torrfläckar borta! (Och mina händer jättelena ;) Från början smorde jag morgon och kväll och nu smörjer jag bara henne på kvällen när hon ändå ligger och luftar rumpan ;) Ingen mera fnasig bebis :D

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-16 22:43:31 följande:

Kela ska köpa den imorgon och testa då min lilla blivit torr på magen, har haft olja i badvattnet och sedan smörjt med miniderm från apoteket men ingen större skillnad.

Hur länge/ofta får era lufta rumpan?

Jag försöker att hon iaf får ligga 30 min till en timme om dagen utan blöja, men hon drar sig ngt fruktansvärt i kissen om hon kommer åt, hon är så hårdhänt!

Alice får ligga ca 30 min på kvällen innan nattblöjan åker på :) Du får se till att sätta nån leksak i händerna på henne så hon inte gör sig illa ;)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-17 19:10:18 följande:
    Känns som hon växt en del ändå? Tror min lilla lyckats komma upp över 8 kg nu smile1.gif
    Ja, 4 cm och 700 gram på två månader. Följer sin lilla kurva fint :) Både mamma och BVC är nöjda ;)
  • Kela1981

Idag var vi på öppna förskolan i kyrkan och då sjöng vi med barnen. Alice stod och hoppade och skrattade hela tiden :) Får nog gå dit nästa torsdag också ;)

Nica: Michaela Lindvall heter jag på fejjan. Har en profilbild med svart/orange bakgrund och texten "new body under construction" ;)

• Kela1981

Ha ha ha Nica! Så spännande blev inte mitt cellprov ;) Skumt att alla hade gått fast du hade rätt tid! Ringa o höra i morgon?

Alltså 8-månaders bebisar!!! Var på BVC förra veckan för sedvanlig kontroll och beklagade mig över att hon börjat sova så himla oroligt. Fick svaret att det är klassiskt vid 8-månader och att 9 av 10 föräldrar upplever störningar med sömnen. Fast detta är ju löjligt!!! Flera nätter nu så vaknar hon nästan varje timme och vid 2-snåret får jag nog och tar in henne till mig. I natt fick jag sitta i sängen och vagga henne för hon vaknade så fort jag la mig ner. Måtte detta gå över snart! Halvvägs genom språnget också tror jag så jag räknar dagarna :/

• Kela1981

Åh nej! Har en sessa som sovit i en timme nu :( Inser att detta blir en spännande kväll :/

Svar på tråden Junibebisar 2014