ellami skrev 2015-02-16 13:11:56 följande:
Alltså jag blir galen. Är det nån mer som har bebis som ALLLLTID börjar strula kl 4-6 på morgonen. Varje morgon!! Det har hänt enstaka gång att han lyckats sova förbi och vaknat 7 utvilad. Men oftast vaknar han 4 och gråter, sover 10 minuter, vaknar, gråter, har svårt att komma till ro. Sådär håller det på. Kl 5-5.30 vaknar han HELT men gråter, syns att han inte är utvilad. Vi får söva om i babysitter och då kan han sova till i alla fall 6-6.30, om vi gungar den konstant. Är så trött på detta, får knappt nån sömn efter kl 4. Och oavsett om han somnar 18 eller 22 så händer samma sak, samma tid!! Folk brukar säga "varför måste han sova nu? Låt honom vara uppe och leka lite så får ni också sovmorgon imorgon" om vi har vänner på besök tex men de fattar inte att han vaknar ändå kl 6 eller 5 eller 4 oavsett hur sent han lägger sig. Så då är det ju alla gånger bättre att han får somna 19! Jag fattar inte vad som händer under de där timmarna på morgonkvisten, varför han blir så bökig då. När han var nyfödd vaknade han alltid med magknip den tiden och skrek, förmodligen då gaserna hunnit bilda sig under natten (kolikbebis). Men det var ju längesen.. Nu vet jag inte ens varför han vaknar. Ond cirkel??
Här vaknas det också klockan 4 och oftast lyckas jag få henne att somna om till 5:30 sen vill hon ha mat. Upp och mata och sen vill hon sova vid 7-7:30 igen. Har jag tur då så sover hon i 1,5 timme men inte alltid. Det är precis som du säger; spelar ingen roll om hon somnar 19 eller 22. Vaknar ändå klockan 4 :(