Junibebisar 2014
I natt provar vi lök-metoden för att se om vi kan lindra hostan hos sessan när hon sover. Heeeela ovanvåningen luktar men det får det vara värt om det hjälper henne :)
I natt provar vi lök-metoden för att se om vi kan lindra hostan hos sessan när hon sover. Heeeela ovanvåningen luktar men det får det vara värt om det hjälper henne :)
Asjak: nja jag vet inte om jag blev så imponerad egentligen. Hon hostade ändå men kanske inte riktigt lika mycket. Däremot så har hon nu i 3 nätter fått sova på en tempurkudde som liksom sluttar åt ena hållet och det verkar vara super! Den är ju lite fastare också så hon kommer upp med huvudet och överkroppen. Så har du en sån hemma så prova om den kan hjälpa henne. Första natten hon använde den så vaknade hon inte förrän halv fem första gången, somnade om och sov till halv åtta!
Det skadar ju inte att prova med löken så ge det ett försök om hon är mycket hostig :)
Usch vad den lilla här hemma hostar :( Det riktigt piper när hon hostar och lite ibland när hon andas :( Längtar tills denna perioden är över med alla sjukdomar!
Här hemma äts det burkmat och smakas på allt som vi äter :) Majskrokar tycker hon är riktigt äckligt ha ha ha.....
A kryper med armarna men fattar inte att benen måste med också så efter ett par tag så hamnar hon på mage, men det listar hon väl ut snart :)
Imorgon ringer jag vårdcentralen, min lilla har vart sjuk i tre veckor och fått mollipect i en vecka men hon blir värre.
Ingen sover här hemma och hon är så trött för hon sover så dåligt och hostar o hostar.
Hon somnade en halvtimme i sin säng, nu sitter hon o sover i mitt knä annars kan hon inte sova.
Blir att åka till barnakuten när vi har ätit lite, vårdcentralen hade inga fler tider.
Har ni sänkt botten på spjälsängen än?
A kan inte sätta sig upp själv men jag antar att det bara är en tidsfråga och man vill ju inte gärna att det ska behöva hända en olycka innan man sänker. Funderar starkt på att göra det till helgen kanske :)
Vi har inte sänkt spjälsängen ännu för hon kan inte heller sätta sig ännu, dessutom sover hon bara i vår säng nu.
Läkaren sa att hon är rejält förkyld och att vi skulle undvika folksamlingar, ut och gå med vagnen ofta så svullnaden lägger sig lite och hög läge med huvudet.
Det var iaf inte lunginflammation eller rs viruset, han sa att förkylningen lätt kan sitta i flera veckor o sedan kan hon bli smittad igen o då börjar det om.... Ahhhh
Ikväll har vår sessa somnat i sängen för första gången :) Jag la ner henne och satt och vaggade sängen lite, hade en hand på hennes mage och sa shhhhh typ miljoner gånger :) Lite gråt och skrik men mindre än vad jag väntat mig faktiskt :) Hoppas nu hon sover heeeela natten ;)
Ha ha ha snacka om att man är trötta föräldrar! Vi gick o la oss halv nio båda två igår :D