Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2014-12-11 14:58:58 följande:

Min pojke är så frustrerad, ligger han på mage så blir han arg bär han inte når saker. Sitter han i gåstolen blir han arg för att han inte kommer någonstans. Byter man blöja är det bara gråt och skrik. Någon som känner igen detta beteende??

Känner igen det lite. Här är det mest gnäll och inte så mycket skrik....än i alla fall. Men det är mycket som inte faller fröken i smaken :/
  • Kela1981
    nica skrev 2014-12-13 18:37:12 följande:

Min kära dotter har börjat med 3 läskig sak. ( hon han sitta med ännu inte så stabilt så jag kan lämna henne)

Nu när hon står på alla 4 har hon börjat försöka sätta sig upp.

phpNDIn6l53788.jpg

Här går det undan!!! Snart får du jaga henne överallt ;)

A sitter också fast vingligt så jag kan inte lämna henne. Hon har börjat ta sig från sittande till krypställning men hamnar ändå på mage till slut för hon inte fattar att hon ska stå på knäna ha ha ha tröga unge :D
  • Kela1981

Någon som har bytt ut ett helt mål än? Jag funderar på att byta ut sista målet ersättning mot gröt vid 19:30 ca. Dom kvällarna som hon fått gröt innan hon somnat så har hon sovit genom hela natten! Får hon bara ersättning så vaknar hon vid 4-5 och måste nattas om. Men det är inte alltid hon vill ha gröt när hon har ätit ersättning först. Hur gör ni?

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-15 09:51:34 följande:
    Jag har bytt ut första målet mot gröt. Han har fått gröt någon gång innan han ska sova också.

Men annan mat är jag lite försiktig med eftersom han blev så himla hård i magen av bara en tesked.
    Jag ger vanlig mat också i samband med lunch och middag men hon får det efter den vanliga flaskan med ersättning.

Såhär äter vi:

Frukost: ersättning

Mellanmål: en liten burk fruktpure

Lunch: ersättning 1/3 stor burk matpure

Mellanmål: frukt igen (oftast sover hon över detta målet)

Middag: ersättning och matpure igen

Kvällsmat: ersättning och gröt

Tycker hon äter mer ersättning efter att vi började med riktig mat också (?) bajsar gör hon morgon och kväll så magen är med i matchen också :)

Första tiden blev hon också lite hård i magen, hon älskade morot/potatis purén från HIPP. Så jag gav katrinplommon på fm och körde lite magmassage på kvällen i början och sen gav det sig efter hand :)

I morgon är det dags för 6-månaders kollen hos BVC :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-15 21:34:27 följande:

Vad för fruktpuréer ger du? Har du ökat det successivt?

Vi ska också på 6 månaders kollen imorgon :) Läkarundersökning till och med!

Vi ger mest päron/mango för det hjälper magen på traven. Har undvikit banan i möjligaste mån då det är stoppande men nu verkar ju magen vara med så tänkte prova igen. Försökte ge det successivt men hon blev så jäkla arg när hon bara fick lite så vi har nog gett ganska stora mängder från början :) Man får prova sig fram. Jag har väl mest tyckt att det varit viktigt att uppmuntra hennes intresse för mat, vill hon ha så ska hon få prova i alla fall :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Ha ha ha... Oroa dig inte,min är lika som din :) Sitter ibland men det är hyfsat vingligt, står gör hon inte alls, har börjat trycka sig upp på armarna när hon ligger på mage men fattar inte att hon måste upp på benen också. Lägger sig som en säl och försöker hoppa fram på mage ha ha ha... Ibland lyckas hon trycka sig lite bakåt men det är absolut ingenting hon gör medvetet :)

Se det som lugnet före stormen, snart får vi också jaga ålande bebisar runt hela huset ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-16 07:35:21 följande:

Åh nu har jag lagt ut en av mina bästa vänner (hästen) till försäljning. Fick en klump i magen och hade svårt att somna igår kväll... Det är ett tufft beslut att ta!

Vi har även bokat tid till hunden för kastrering på torsdag. Har man inte så mycket att göra så får man skaffa sig saker att göra.

Vad tråkigt med hästen men se det som att den nu kommer att få den uppmärksamhet den behöver utan att du behöver känna dåligt samvete. Kram på dig <3
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-12-16 09:51:22 följande:

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt! smile2.gif

Oj vad hon är duktig!!! Än så länge slipper jag att jaga A men jag anar att det inte är så längre till. Rätt vad det är så kommer dom på hur dom ska göra och då blir det livat här hemma :) Nej,nej och aj, aj är nog något vi får vänja oss vid ett bra tag framöver ;)
  • Kela1981

6 månader idag <3

7kg prick och 64,5 cm lång och hon kunde alla trick ;)

Min lilla plutt <3

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-12-17 20:31:01 följande:

Idag gjorde vi Gekås, tyvärr rann tiden iväg så vi hann inte gå igenom allt. Kanske va tur för så hade nog blivit dubbelt så dyrt! Köpte bara några bodysar, pyjamasar, en snuttefilt, en resesäng och någon leksak. Har som tur är bara 30 min dit så vi kanske hinner en vända till innan jul :D

Herregud! Så nära hade jag aldrig kunnat bo! Hade blivit ruinerad på 0-tid ha ha ha :D
Svar på tråden Junibebisar 2014