Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Kaoset skrev 2014-11-21 18:07:14 följande:

Har lite tråkigt här hemma, vad gör ni med era små där hemma? Sambon jobbar eftermiddag, jag har inget körkort och bor lite avsides, ute är det kolsvart så jag lockas inte av en promenad. Min tjej är svår att roa då hon tröttnar fort. Alla tips mottages.  :)

Finns det några mammor som bor i Gimo eller Östhammar här förresten? 

Började fundera på vad vi gör egentligen här hemma på dagarna när jag såg ditt inlägg. Tycker inte vi hittar på så mycket men helt plötsligt är det kväll och dagen är över.

Min flicka är inte uppe så länge åt gången och med matning och blöjbyte osv så är det inte så mycket tid över innan hon är trött igen :/ Men vi ligger i babygymmet, hoppgungan, sitter i babysittern medan jag fixar i kök eller vart det nu behövs nånstans. Ligger på golvet och pratar, "läser" pekböcker, byter kläder 400 gånger på en dag efterhand som hon kräker ner mig, henne eller båda :) Pratar med sin egen spegelbild är en favvis här hemma :) Tror att dom flesta bebisar blir uttråkade lätt, det är inte mycket som är kul längre stunder ;)
  • Kela1981
    ellami skrev 2014-11-22 07:09:08 följande:

Nu börjar jag bli lite nojig.. Har haft lite svag molvärk till och från i veckan. Igår fick jag sån mensvärk som varade en kortare stund att jag sprang iväg och la en binda, säker på att jag skulle börja blöda närsom. Men ingen mens och mensvärken försvann men kom nån gång igen korta stunder under dagen. Nu upplevde jag lite molvärk igen men ingen mens.. Cykeln är ju inte särskilt stabil så vet inte riktigt om den är sen. Men tror jag borde få mens i helgen iaf. Senast måndag kanske.. Men wtf?? Alltså jag är nog inte redo för bebis igen!? Visst vill vi ha syskon tätt men inte såhär tätt! Tänker genast på mina katastrofnätter och hur lite jag fått sova sen han föddes.. Jag måste få sova ordentligt med ettan först innan jag vågar ge mig på tvåan.. Ahhh.. Nu blir jag knäpp, nu vill jag ha min mens så jag kan sluta spekulera!

"Vågar" inte prata om detta med mannen så får ventilera med er :P tror dock inte han skulle bli sååå ledsen över en till haha..

De första gångerna jag hade mens efter fl så hade jag mer värk än vad jag haft innan. Både långt innan och under tiden. Det är säkert mensen som är på g ska du se. Annars ta ett test så vet du och slipper oro dig :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-22 07:56:56 följande:

Trots att L gick in i ett nytt utvecklingssprång igår så har han sovit fantastiskt bra! Första gången jag vaknade av honom va 4.30 somnade om båda två lika snabbt igen och 6.15 måste jag stoppa i nappen. Sen vaknade han 7.20!!! Så härligt om han med detta språnget kunde sova lite bättre, man kan ju hoppas iallafall :)

Åh vad skönt! Detta språnget kanske inte blir så jobbigt för honom då?

Här tog vi tydligen sovmorgon till 9(!) idag. Hon somnade vid strax efter 9 igår och har bara haft ett uppvak när jag har tvungen att stoppa in nappen. Jag har hört henne ett par gånger till under natten men antingen har hon inte varit vaken eller så har hon somnat om själv. Mama like!!! :D
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-22 23:59:09 följande:
    Haha, lustigt, jag tänker precis tvärtom - stackarna!! För jag tänker bara på att de inte kommer få sova på hur länge som helst, inte tid till nåt osv...jag är så glad att vi har kommit åtminstone 5 månader framåt och längtar, längtar tills hon börjar prata och tala om vad hon tycker och tänker och säga vad som är fel när hon är ledsen. Hur sött det än är med bebisar så är den här perioden inte något jag vill göra om. Vill kunna prata med min älskade lilla tjej nu smile5.gif
    Jag håller helt med dig! Har en tjejkompis som fick barn nu i veckan och jag avundas verkligen inte henne! Vill också kunna prata med min flicka, att hon ska kunna röra sig själv istället för att behöva bli buren osv.
  • Kela1981

Börjar på nya utmaningar idag!

Hittills har vi smugit på tå runt i huset så fort sessan ska sova och det har varit tyst som i graven här hemma. Nu får det vara nog med sånt tyckte vi så inget mer smygande, tv'n är på bredvid vagnen, mobilerna är inte på ljudlöst och normal samtalston gäller. Förmiddagen har gått bra hittills. Just nu ligger hon och sover igen. Herregud vad man sjåpar sig med sin bebis :)

• Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-23 08:58:48 följande:

Woooow, inatt sov hon faktiskt i 2,5 timmar i sträck vid ett tillfälle!!! :-O såå skönt! Hoppas hoppas på mer sånt!! smile2.gif

Håller alla tummar jag har för att du får en skön natt igen :) Inser hur bortskämd jag är med sömn när 2,5 timme är bra i dina ögon :/
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-23 20:45:28 följande:

Åh min son är just nu som förbytt! Han är verkligen INTE lättsövd nu på dagarna... Nu ikväll när jag skulle amma så vägrade han vänster bröst, sen när det väl rann till så åt han från det högra och när det tog slut där så blev han så förbannad. Fick ta med honom till våran säng och liggamma tills han somnade. Tycker så synd om honom, han mår verkligen inte bra av de där utvecklingssprången :(

Usch då, det låter inte roligt alls :( Detta ska väl vara typ 4-5 veckor va? Känns som en evighet när man är i det! Vi har några dagar till i fred innan A kliver in i nästa så nu gäller det att njuta av lugnet före stormen :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-23 21:54:06 följande:
    Att ens åka hemifrån känns som ett för stort projekt :( Njut nu! Hoppas att det är över till julafton.

Vi va över hos mina svärföräldrar i eftermiddag. Svärmor lyckades skrämma L i en spegel och han slutade inte att gråta men istället för att lämna honom till mig som va precis bredvid så går hon till min sambo, som är i ett annat rum, och säger att det är nog bäst att du är hos pappa. Det är något speciellt med svärmödrar (min iaf). Han är så känslig nu och det sa jag till henne när vi kom och upprepade det förra gånger, ändå behandlar hon honom sov vanligt och han blir ledsen och vill vara hos sin mamma. Suck, vi är väldigt ofta hos mina föräldrar men inte lika ofta hos svärföräldrarna så han känner sig inte så bekväm där. Sen hjälper det ju inte när min mamma så stolt berättar för svärmor att han har somnat i hennes famn flera gånger. Men han har hu en helt annan relation till sin mormor som kanske har lite samma doft som hans mamma.

Rörigt inlägg men jag blir smått irriterad.
    Visst är dom känsliga nu? A bara illskrek när min pappa var och hälsade på igår ha ha ha. Hon gör det med de flesta som kommer nära som hon inte träffar regelbundet. Pappa jobbar i Stockholm så därför blir det kanske varannan vecka som dom ses. Dessutom är hon vansinnigt mammig. Ser hon mig så vill hon inte ens vara hos sin pappa men är jag inte i närheten så går pappa bra...knäppa unge :)

Du verkar inte så förtjust i din svärmor ;) Det kanske han känner av också. Om du är spänd när ni är där så blir kanske han mer alert också? Det är en ond cirkel det där men efter vad du har berättat här om henne så verkar hon onekligen speciell :/

Jag ogillar min pappas flickvän rätt starkt och det verkar som A känner av det för hon börjar gråta så fort hon försöker hålla henne. Då ler jag inombords och gör små skutt av skadeglädje ;) ha ha ha ha....elakheten sipprar ut ibland ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-24 18:16:03 följande:

Jahopp, matvägran. Han har väl antagligen ont i munnen eller så är det vaccinet. Alvedon tagen och nu somnade han utan att äta... Fasen vad orolig man blir! Hoppas han vill äta när han vaknar.

Tar han nappen? När Alice var kinkig för sina tänder så strök jag på lite panodil på nappen eller tog lite på fingret och gnuggade där hon hade ont. Det hjälpte lite för stunden. Har dom ont i munnen eller halsen så kan flytande alvedon/panodil vara bättre än suppar. Hoppas han vill äta snart.

Vi ska ta vaccin i morgon och jag hoppas att hon inte reagerar sen på kvällen :/
  • Kela1981

Jag har också testat majskrokar men A bara grinar illa när hon får dom i munnen ha ha ha. Sitter och håller i dom tills dom är helt klibbiga :)

Svar på tråden Junibebisar 2014