soffipropp1987 skrev 2014-11-23 21:54:06 följande:
Att ens åka hemifrån känns som ett för stort projekt :( Njut nu! Hoppas att det är över till julafton.
Vi va över hos mina svärföräldrar i eftermiddag. Svärmor lyckades skrämma L i en spegel och han slutade inte att gråta men istället för att lämna honom till mig som va precis bredvid så går hon till min sambo, som är i ett annat rum, och säger att det är nog bäst att du är hos pappa. Det är något speciellt med svärmödrar (min iaf). Han är så känslig nu och det sa jag till henne när vi kom och upprepade det förra gånger, ändå behandlar hon honom sov vanligt och han blir ledsen och vill vara hos sin mamma. Suck, vi är väldigt ofta hos mina föräldrar men inte lika ofta hos svärföräldrarna så han känner sig inte så bekväm där. Sen hjälper det ju inte när min mamma så stolt berättar för svärmor att han har somnat i hennes famn flera gånger. Men han har hu en helt annan relation till sin mormor som kanske har lite samma doft som hans mamma.
Rörigt inlägg men jag blir smått irriterad.
Visst är dom känsliga nu? A bara illskrek när min pappa var och hälsade på igår ha ha ha. Hon gör det med de flesta som kommer nära som hon inte träffar regelbundet. Pappa jobbar i Stockholm så därför blir det kanske varannan vecka som dom ses. Dessutom är hon vansinnigt mammig. Ser hon mig så vill hon inte ens vara hos sin pappa men är jag inte i närheten så går pappa bra...knäppa unge :)
Du verkar inte så förtjust i din svärmor ;) Det kanske han känner av också. Om du är spänd när ni är där så blir kanske han mer alert också? Det är en ond cirkel det där men efter vad du har berättat här om henne så verkar hon onekligen speciell :/
Jag ogillar min pappas flickvän rätt starkt och det verkar som A känner av det för hon börjar gråta så fort hon försöker hålla henne. Då ler jag inombords och gör små skutt av skadeglädje ;) ha ha ha ha....elakheten sipprar ut ibland ;)