Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Gulas skrev 2014-11-21 14:18:39 följande:
    Åh vilken sötnos! :D
    Hihi tack!!

Dock gick vi in i nästa utvecklingssprång idag... Gah! Måste andas lite..
  • soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-11-21 14:38:54 följande:
    För mig känns det som om utvecklingssprången aldrig tar slut.. Varje natt är hemsk. Inatt tror jag han vaknade varje timme. Mellan 2 och 3 månaders ålder sov han hela nätter, dumma jag trodde ju att det alltid skulle vara så, haha
    Ja det är så himla olika. Det märks så himla tydligt när L kommer in i ett sånt. Som innan när han inte ville somna i vagnen.

Nyss va han jättetrött och jag skulle söva honom, men nej! Det slutade med att han skrek tills jag tog tillbaka honom till köket och satte honom i babysittern igen. Nu sitter han där o jämrar sig för han är ju så himla trött.
  • soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-11-21 15:33:30 följande:
    Haha ja sådär håller min också på! Man kan ju tro att de borde tycka att det är jobbigt att vara så trött, men tydligen inte ;) min har sovit i 1,5 h nu, jag hoppas han sover minst 30 min till!
    45 minuter blev det här, han har en inbyggd klocka min gosse...
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-21 15:55:29 följande:
    Gud vilken sötis!
    Tack :)

Haha man skulle kunna tro att här är minusgrader om man tittar på honom. 4 plus och lite vind från havet har vi iallafall.
  • soffipropp1987
    ellami skrev 2014-11-22 07:09:08 följande:

Nu börjar jag bli lite nojig.. Har haft lite svag molvärk till och från i veckan. Igår fick jag sån mensvärk som varade en kortare stund att jag sprang iväg och la en binda, säker på att jag skulle börja blöda närsom. Men ingen mens och mensvärken försvann men kom nån gång igen korta stunder under dagen. Nu upplevde jag lite molvärk igen men ingen mens.. Cykeln är ju inte särskilt stabil så vet inte riktigt om den är sen. Men tror jag borde få mens i helgen iaf. Senast måndag kanske.. Men wtf?? Alltså jag är nog inte redo för bebis igen!? Visst vill vi ha syskon tätt men inte såhär tätt! Tänker genast på mina katastrofnätter och hur lite jag fått sova sen han föddes.. Jag måste få sova ordentligt med ettan först innan jag vågar ge mig på tvåan.. Ahhh.. Nu blir jag knäpp, nu vill jag ha min mens så jag kan sluta spekulera!

"Vågar" inte prata om detta med mannen så får ventilera med er :P tror dock inte han skulle bli sååå ledsen över en till haha..

Ojdå, jag skulle också känt lite smått panik. Även fast jag tyckte det va helt fantastiskt att va gravid och hela upplevelsen med det så vill inte jag iaf ha så tätt mellan barnen. Minst 3 år mellan iallafall ska vi ha.

Håller tummarna att du får mensen snart ;)
  • soffipropp1987

Trots att L gick in i ett nytt utvecklingssprång igår så har han sovit fantastiskt bra! Första gången jag vaknade av honom va 4.30 somnade om båda två lika snabbt igen och 6.15 måste jag stoppa i nappen. Sen vaknade han 7.20!!! Så härligt om han med detta språnget kunde sova lite bättre, man kan ju hoppas iallafall :)

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-22 10:22:28 följande:
    Åh vad skönt! Detta språnget kanske inte blir så jobbigt för honom då?

Här tog vi tydligen sovmorgon till 9(!) idag. Hon somnade vid strax efter 9 igår och har bara haft ett uppvak när jag har tvungen att stoppa in nappen. Jag har hört henne ett par gånger till under natten men antingen har hon inte varit vaken eller så har hon somnat om själv. Mama like!!! :D
    Åh vad gott med sovmorgon och en sån fantastisk natt!!

Problemet med alla språng är att åka bil med L. Han skriker sig blå och vägrar att bli fastspänd, inte kul att ge sig iväg ensam då.
  • soffipropp1987

Någon mer som får en "nervös" bebis när de är i utvecklingssprången? Han känns typ stressad och hyperaktiv och skakar på händerna nervöst.

• soffipropp1987

Åh min son är just nu som förbytt! Han är verkligen INTE lättsövd nu på dagarna... Nu ikväll när jag skulle amma så vägrade han vänster bröst, sen när det väl rann till så åt han från det högra och när det tog slut där så blev han så förbannad. Fick ta med honom till våran säng och liggamma tills han somnade. Tycker så synd om honom, han mår verkligen inte bra av de där utvecklingssprången :(

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-23 21:38:47 följande:
    Usch då, det låter inte roligt alls :( Detta ska väl vara typ 4-5 veckor va? Känns som en evighet när man är i det! Vi har några dagar till i fred innan A kliver in i nästa så nu gäller det att njuta av lugnet före stormen :)
    Att ens åka hemifrån känns som ett för stort projekt :( Njut nu! Hoppas att det är över till julafton.

Vi va över hos mina svärföräldrar i eftermiddag. Svärmor lyckades skrämma L i en spegel och han slutade inte att gråta men istället för att lämna honom till mig som va precis bredvid så går hon till min sambo, som är i ett annat rum, och säger att det är nog bäst att du är hos pappa. Det är något speciellt med svärmödrar (min iaf). Han är så känslig nu och det sa jag till henne när vi kom och upprepade det förra gånger, ändå behandlar hon honom sov vanligt och han blir ledsen och vill vara hos sin mamma. Suck, vi är väldigt ofta hos mina föräldrar men inte lika ofta hos svärföräldrarna så han känner sig inte så bekväm där. Sen hjälper det ju inte när min mamma så stolt berättar för svärmor att han har somnat i hennes famn flera gånger. Men han har hu en helt annan relation till sin mormor som kanske har lite samma doft som hans mamma.

Rörigt inlägg men jag blir smått irriterad.
Svar på tråden Junibebisar 2014