Junibebisar 2014
Dock gick vi in i nästa utvecklingssprång idag... Gah! Måste andas lite..
Nu börjar jag bli lite nojig.. Har haft lite svag molvärk till och från i veckan. Igår fick jag sån mensvärk som varade en kortare stund att jag sprang iväg och la en binda, säker på att jag skulle börja blöda närsom. Men ingen mens och mensvärken försvann men kom nån gång igen korta stunder under dagen. Nu upplevde jag lite molvärk igen men ingen mens.. Cykeln är ju inte särskilt stabil så vet inte riktigt om den är sen. Men tror jag borde få mens i helgen iaf. Senast måndag kanske.. Men wtf?? Alltså jag är nog inte redo för bebis igen!? Visst vill vi ha syskon tätt men inte såhär tätt! Tänker genast på mina katastrofnätter och hur lite jag fått sova sen han föddes.. Jag måste få sova ordentligt med ettan först innan jag vågar ge mig på tvåan.. Ahhh.. Nu blir jag knäpp, nu vill jag ha min mens så jag kan sluta spekulera!
"Vågar" inte prata om detta med mannen så får ventilera med er :P tror dock inte han skulle bli sååå ledsen över en till haha..
Trots att L gick in i ett nytt utvecklingssprång igår så har han sovit fantastiskt bra! Första gången jag vaknade av honom va 4.30 somnade om båda två lika snabbt igen och 6.15 måste jag stoppa i nappen. Sen vaknade han 7.20!!! Så härligt om han med detta språnget kunde sova lite bättre, man kan ju hoppas iallafall :)
Någon mer som får en "nervös" bebis när de är i utvecklingssprången? Han känns typ stressad och hyperaktiv och skakar på händerna nervöst.
Åh min son är just nu som förbytt! Han är verkligen INTE lättsövd nu på dagarna... Nu ikväll när jag skulle amma så vägrade han vänster bröst, sen när det väl rann till så åt han från det högra och när det tog slut där så blev han så förbannad. Fick ta med honom till våran säng och liggamma tills han somnade. Tycker så synd om honom, han mår verkligen inte bra av de där utvecklingssprången :(