Junibebisar 2014
Vad har ni för olja till era bebisar och hur ofta smörjer ni in dom?
Vad har ni för olja till era bebisar och hur ofta smörjer ni in dom?
Angående röda rumpor kan jag rekommendera tvättkräm i pumpflaska från Apoteket. Det plus skumtvättlappar är supersmidigt! Deras hud blir aldrig mer irriterad och jag känner att det blir ordentligt rent efter bajset.
Jag delar skumtvättlapparna på mitten så räcker de längre också.
Har ni flera tips ni tycker underlättar er vardag?
Jag har ett till! Om jag byter nattblöjan i spjälsängen och matar i det mörka sovrummet så somnar han om på en gång. Innan satte jag mig och kolla på TV när jag matade. Och då kunde han vara vaken en timme efteråt. Väldigt jobbigt när jag själv vill somna om..
Lite lugnande ord kan vara att jag har då aldrig ens hört talas om någons barn som fått biverkningar av vaccin.
Vi kommer ta alla vaccinationer.
Usch! Känner mig urlakad, utschasad och fullständigt färdig. Vår prinsessa är sju veckor och jag undrar när man ska börja njuta av det som alla säger är så fantastiskt. Det är klart att hon är fantastisk och när de där leendena kommer så blir man ju helt knäsvag. Men hur hanterar man sömnbristen egentligen? Och då har vi ändå en hyfsat lätt bebis tror jag.
Första "bråket" med sambon kom nu klockan 6 på morgonen så där gick den dagen åt skogen. Vill bara sätta livet på paus och få lite andrum. Sitter bara och gråter och vill inte mer. Är det så här det ska vara?
Förlåt men jag behövde bara kräka av mig lite...allting känns lite tufft just nu.
En fråga
Vad gör ni av era bebisar om dagarna? Tänk att den har fått mat och är ganska nöjd.
Idag ska vi ta lite kort hos en kompis som har en studio. Ska bli jättekul att föreviga våran lilla plutt! (Inte för att vi inte redan har gjort det, har tagit kanske 1000 bilder på honom redan) Hoppas bara att han är på humör :)
Man måste ju ta hur många bilder som helst för han är ju såå söt! Känner ni igen er? :)
Jag har reflekterat ett tag över att jag har väldigy ont i leder främst fötter händer och knän, men även stel i hela kroppen. Googlar & hittar att amningen kan vara boven. Så jäkla sjukt? Någon annan? Är så himla jobbigt, idag har jag inte klarat av att gå normalt, endast belastat på hälarna :(
Detta begränsar mina powerwalks som jag då idag var tvungen att vila från! Tog ipren tidigare och nu verkar jag ändå kunna stödja lite igen!
Min fråga om utvecklingen är p g.a. att jag fått uppfattningen av att vissa tror att jag ljuger om vad min lilla bebis kan. Men att jag har svårt att tro att bebisar i denna åldern inte kan samma som henne. (Jätte dålig på att förklara:-P)
La henne på kudden i morse...busunge <3
Det här blir jag inte riktigt klok på..
Jag har funderat hela dagen på när egentligen sonen funnits till i ett år (räknat då från när han blev till.) Och enligt RUL skulle han ha blivit till två dagar INNAN mitt MF.. Det verkar inte så troligtvis..
Men enligt tidigt UL i v10 blev han till 3 dagar efter MF.. Men vi hade sex 7 och 12 dagar efter.. Spelar väll egentligen inte så stor roll men hade varit kul och veta.
Vet ni vilken dag era bebisar blev till?
Och är det någon som vet när man får mens igen?? Har inte ammat på fyra veckor nu.
Har era barn fått vaccin mot rotaviruset, och isf, har de fått biverkningar? Min plutt ska få första dosen idag, är orolig att hon ska få feber eller annat elände...
Är det bara jag som har roligt på dagarna? :P
När jag inte ägnar mig åt bäbisen (tex mat och lek) så kan jag kolla serier, sitta med mobil/dator, städar nått, spela Wii, handla, gå power walk med vagnen, ut och träffa nån kompis, eller bara sova.
Jag har ett system med Semper pulverersättning som funkar kalas för mig.
Kokar pyttelite vatten i kastrullen så det går fort. Häller upp mellan 60-80ml (för mat på 165ml) i MAM-flaskan (som jag steriliserar i kastrull en gång i veckan)
I med pulver, skaka/blanda.
Fyll på med kokat, kallt vatten från kylen, blanda.
Fyll på kylskåpsflaskan med det nykokade vattnet (max 160ml med lite kvar av det kalla)
Nu har maten perfekt temperatur och kylskåpsvattnet hinner svalna tills nästa matning.
Jag har ett system med Semper pulverersättning som funkar kalas för mig.
Kokar pyttelite vatten i kastrullen så det går fort. Häller upp mellan 60-80ml (för mat på 165ml) i MAM-flaskan (som jag steriliserar i kastrull en gång i veckan)
I med pulver, skaka/blanda.
Fyll på med kokat, kallt vatten från kylen, blanda.
Fyll på kylskåpsflaskan med det nykokade vattnet (max 160ml med lite kvar av det kalla)
Nu har maten perfekt temperatur och kylskåpsvattnet hinner svalna tills nästa matning.
Vaccineringen förra veckan gick bra. Han grät bara ca 3-4minuter. Hade säkert varit kortare om inte jag också hade börjat gråta..
Stackarn hade jätteont resten av dagen och det tog en evighet att få honom somna för natten..
Gnället har inte gått över heller för nu är det två små tänder på väg ut. Det gör så ont i hjärtat att plutten är så ledsen hela dagarna. Även fast vi ger alvedon och bitsaker åt honom :(
Alltså, alla får göra som de vill, men hur hög barnadödlighet skulle vi inte ha i sverige om dessa massvaccinationer INTE hade införts? Anledningen till att många sjukdomar som förr dödade barnen har utrotats i landet är ju just att staten rekommenderat och lyckats få nästan alla föräldrar att låta vaccinera sina ungar. Om folk i större utsträckning struntar i att vaccinera sina barn lär ju dessa sjukdomar komma tillbaks, och hur många ungar kommer inte dö då? Så tänker jag...