smalljey skrev 2014-10-20 15:39:12 följande:
Det har varit så här sen hon föddes, hon har som absolut max sovit 3 timmar i sträck en riktigt bra natt! Nä hon behöver inte komma upp utan liksom vaknar och gnäller och kan inte somna om utan att få antingen flaskan eller nappen. Så jag brukar lyfta över henne i sängen vid 4-tiden för då orkar jag inte springa upp till hennes säng mer för jag har redan vart uppe en miljard gånger känns det som.
Bor i Stockholm och såg just idag att det ska finnas specialbvc om man har problem, så det kanske man ska kolla upp? Sen googlade jag runt idag oxå och det står att de inte ska behöva äta alls under natten från 4 månader, och man kan försöka bryta mönstret med att förknippa mat med sömn nu. Så det kanske är det vi ska försöka jobba på, ge henne vatten på natten när hon vaknar så hon får bort matbehovet. Vi ger henne Hipp sen några veckor tillbaka så magen har blivit bättre sen dess, så det är nåt positivt iaf
Nä jag vet att det inte kommer vara för evigt men normalt sett så klarar man ju kanske några nätter utan sömn, men nu är det över 4 månader utan sömn, plus dålig sömn när man var preggo oxå. Så det är tungt! Tack för stödet! <3
Åh fy! Jag tycker att det är vidrigt när jag inte får sova på ett par nätter så jag kan bara föreställa mig hur du mår :(
Prova den där specialbvcn och se om du får någon hjälp den vägen. Det kan väl knappast bli värre i alla fall :)
Jag har också hört att dom inte behöver äta på nätterna men vår flicka vill gärna äta en gång i alla fall så det låter jag henne göra. Men å andra sidan så är inte hennes sovstunder så kopplade till mat längre utan hon brukar vara uppe en bra stund efter maten, inte på natten då såklart :)
Har hon en riktigt bra natt så äter hon vid 21, somnar vid 22, sover till 2:30, äter, sover till 8. Då är det riktigt najs :) inte så ofta det händer men ibland har jag tur ;)
Lycka till, hoppas du får ordentlig hjälp snart.