smalljey skrev 2014-12-04 00:46:24 följande:
Usch, fick ett riktigt psykbryt nu ikväll. Tittade igenom massa gamla foton då vi ska skapa en fotovägg här hemma med familj och vänner. Och när jag satt där och tittade så insåg jag vilken skillnad det var på mig för bara 18 månader sen. Innan jag var gravid och nu. Känns som jag åldrats typ 10 år mådde illa och åt jättedåligt under hela min graviditet och när hon äntligen kom sen så har man knappt fått sova på ett halvår och det har satt sina spår. Jag vet att allt kommer ordna till sig när hon bara blir tillräckligt stor att hon sover ordentligt och går på dagis så man får sitt gamla liv tillbaka hyfsat igen. Men vilken jädra sorg som kom över mig nu. Jag sörjer mitt gamla, fria, lyckliga jag som nu är en trött, trasig mamma med immunförsvaret i botten, stressnivån maxad, typ icke-existerande kärleksliv, hinner eller typ orkar aldrig fixa håret eller göra iordning mig (vilket jag ALLTID gjorde förut). Nu har man inte ens utsläppt hår, örhängen eller halsband för att det dras i. Usch, ville bara skriva av mig lite mellan tårarna.
Ibland är de jobbigt att vara förälder, men du är ju inte ensam om dottern säg till hennes pappa och ha henne lite så du kan få ha lite egen tid. Känns som du behöver de. Kram.