Kela1981 skrev 2014-09-24 15:25:06 följande:
Är det inte viktrestriktioner på Alvedon också? Har för mig att dom ska väga över 5 kg innan dom får lov att få det. Vår sessa var precis över 5kg när hon vaccinerades så det var på håret att jag kunde ge henne där på kvällen.
I övrigt kan jag meddela att jag gärna ser att dottern får alla vaccinationer men annars är jag ganska sparsam med värktabletter både till henne och mig själv. Vill inte proppa i henne för mycket kemikalier om jag inte måste. Kanske låter rubbat att jag tillåter vaccinationer men håller igen på värktabletterna men det står jag för ;) Oavsett så är det bra att man får välja huruvida man vill att ongen vaccineras eller ej, ingen ska behöva göra det mot sin vilja :)
Ja det står ju faktiskt 5-10 kg på asken. Min klump vägde 7225 g samma dag som han fick vaccinet, men kan ju säga att det kändes sådär att ge honom en hel tablett (sup). Vågade inte ge honom flytande då han kräks en hel del. Jag vill inte heller proppa i oss massa tabletter, men jag har migrän rätt ofta och då måste jag ta någon slags smärtstillande. Alvedon brukar det bli då. Jag vågar inte ta mina migräntabletter då det stod på förpackningen att man inte ska amma på 24 timmar. Ringde läkare och frågade om jag kunde få något annat läkemedel men då sa dom att det är 12 timmar som gäller för mina tabletter och att det inte finns något annat jag kan ta. Peppar peppar så har jag dessa tre månaderna klarat mig på alvedon och sömn. Hade en del migrän när jag var gravid också men då fick jag helt enkelt sjukskriva mig om det blev så illa. Har snart inte tagit de starka tabletterna på ett helt år!
Kom på nu också att det ju faktiskt är ett år sen våra små mirakel blev till!!! Helt underbart att ha bebis i famnen nu istället för i magen (även om jag saknar magen ibland) ;)
Blev ett långt och luddigt inlägg dethär :D