Inlägg från: Skattkistan |Visa alla inlägg
  • Skattkistan

Junibebisar 2014

Jag skulle på min kompis bröllop en vecka efter förlossningen, jag mådde jättebra i kroppen o hade definitivt kunnat gå pga det, men mjölken sprutade åt alla håll och lilla damen hade varit vaken hela natten så jag kände mig som ett vandrande kaos så jag avstod pga de orsakerna... Sen kändes det lite knepigt att vara i en lokal med 100 andra som ska känna o klämma så jag blev lite bacillrädd också...

• Skattkistan

Vågar ni andra ha era bebisar sovandes på mage? Min lilla tös sover 100 gånger bättre på mage men jag blir dö-nervös o vågar knappt sova själv...

• Skattkistan

Jag har också funderat på andningslarm men den larmar ju först när det är för sent så det känns lite lurigt det också...

Ang att knipa av strålen så avrådde min bm mig att göra det, det var nog nåt om att tömma blåsan som man kunde få problem med...

• Skattkistan
    smalljey skrev 2014-08-06 06:13:52 följande:

Usch imorrn är det eventuellt dags för 2 månaders-vaccinet mot rotaviruset. Är det nån mer än jag som är nojig över vaccineringar? Antingen kan hon bli ordentligt magsjuk om man inte vaccinerar (hon kommer få viruset oavsett men KANSKE i lindrigare form) och om man vaccinerar kan hon eventuellt få tarmvred som är en av biverkningarna...bu eller bä liksom ????

Min lilla fick det för ett par veckor sedan utan biverkningar! Det var väldigt liten risk dessutom men jag var också orolig innan!!
  • Skattkistan

Hej!

Jag fick en liten tjej den 8 juni! Brukar följa tråden men aldrig skriva. Men nu kände jag att det var min tur :)

Min lilla tjej har gått från att sova i stort sett hela nätter till att vakna varje timme o vill ha mat. Efter en vecka håller vi på att bli helt galna här hemma. Känns så "skönt" att det är fler som är i samma sits så man känner att detta ät normalt! Kan inte minnas att storebror höll på så här. Men man förtränger väl det jobbiga.

Ang d-droppar så har det spridit sig i sociala medier det senaste att acos d-droppar innehåller ett e-ämne som en del barn reagerar på. Jag bestämde mig för att utesluta den några dagar och lilla damen blev så mycket mer nöjd och när jag började med den igen så blev hon grinig o gasig direkt. Om det var d-dropparna eller en annan fas är ju svårt att veta men igår köpte jag en annan sort på Apoteket som vi började med igår. Ska bli spännande att se om de kommer hjälpa!

Ha en skön lördag alla mammor!

Svar på tråden Junibebisar 2014