smalljey skrev 2014-07-04 10:08:21 följande:
Hoppar oxå in här. Den 10/6 kom vår lilla prinsessa Felicia till världen på BF+3. Vattnet gick hemma 3 på natten efter lite diffusa värkar under kvällen, 4 var vi inne på BB och jag var helt öppen, kl 05.15 var hon ute! Galet fort!!
Första tiden har varit väldigt jobbig tycker jag. Det är magiskt med denna lilla fantastiska varelse, men mycket tårar har det blivit pga sömnbristen, omställningen, förtvivlan över att amningen inte fungerade för mig och oro över hur man kommer bli som mamma osv. Hon har haft mkt problem med magen men det verkar lugna ner sig nu. Hon blir en hel månad på tisdag, helt galet! <3 mitt största problem nu är att hon är väldigt klängig och vill inte gärna sova själv så det är svårt att hinna med nåt annat och att kunna sova på nätterna eftersom hon helst ska ligga på en. Några tips hur ni gör?
Våran kille ville inte sova i sin egen säng första nätterna men då testade vi att lägga babynestet i soffan och låta honom sova i det på dagen, sen när vi la babynestet i sängen så gick det bra för honom att sova där. :)