Hjälp en LCHF-rookie!
Men kan någon snälla hålla med mig om att man inte kan trycka i sig fler kalorier än vad kroppen förbrukar?!
Enligt ett test på nätet behöver jag ca 2300 kcal för att stå still i vikt. Jag kan ju knappast äta mer än det och gå ner i vikt!? 1+1 är 2 och inget annat.
Tycker du ska strunta i lchf, det är krångligt att äta efter det. Det är inte nyttigt att äta massa grädde och smör. Man måste leta efter de bra fetterna som nötter, avokado m.m.
Anledning till att man måste äta mindre än 20 g kolhydrater är för att man ska vara i ketos, vilket är hela idén med lchf.
Jag har även kört periodisk fasta och det fungerade bra på mig. Då fastade jag mellan 20 på kvällen till 12 dagen efter. Men det beror ju på många blir väldigt hungriga på morgonen. Provar du det tycker jag du ska köra lågintesiv cardio (ex. powerwalk) på morgonen då har du hög förbränning av fastan.
Mitt råd är dock att du lägger dig på kcalbalans under några veckor. Du har ju dietat hår under lång tid. Att äta kcal så du går ner 1 kg i veckan är jobbigt! Vila lite från diet (ät dock inte så du går upp igen) .
Tränar du något alls? Styrketräning är det som absolut bränner mest kcal! Testa det om du inte redan gör det.
Lycka till!