• Anonym (vansinnig)

Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp

Ja min sambo och jag har varit ihop i över 5 år. Han är 20 år äldre än mig och jag var 16 år när vi blev ihop. Men han verkar jaga yngre tjejer nu, han säger att det inte alls är så. Men jag har kommit på honom med att sexchatta med yngre tjejer typ 14-15 år. Senast var det för ett halvt år sedan och jag är rädd för att förlåta för att sedan vara där igen. Sårad och arg.

Vi försöker nu att "bota" honom, det har funkar i ett halvt år. Men finns det en chans att han faktiskt är "botad"?. Han säger att han älskar mig och vill leva hela sitt liv med mig.

• Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (Nej) skrev 2014-06-24 12:17:48 följande:

Kan man bota folk som är hetero, bisexuella, homosexuella? Eh, nej eftersom det är en läggning. Som svaret på din fråga. Nej du kan inte bota honom. Däremot om han går i psykoterapi så lär han sig att anv olika strategier för att undvika kontakta yngre tjejer.

Tycker du ska lämna honom helt ärligt. Tänk om ni får barn tillsammans ev en dotter & hon växer upp. Jag hade inte känt mig trygg med det.

Håller helt med här, jag lämnade, både för att han var så störd och för att tänk när mina döttrar var i den åldern han drömde om att få 'lära upp' en tjej? Det var inget jag tänkte riskera.
  • Anonym (vansinnig)

Jag dör. Jag har aldrig fått hjärtklappningar av stress förut. Mår illa så fort jag tänker tanken på att lämna honom.

• nymedlem
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:44:56 följande:

Jag dör. Jag har aldrig fått hjärtklappningar av stress förut. Mår illa så fort jag tänker tanken på att lämna honom.

Ring psyk och boka tid NU. Du mår ju uppenbarligen väldigt dåligt.

Har du kontakt med din familj?
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:44:56 följande:

Varför det? Du kommer att ha det mycket bättre utan honom. Du har troligen fått panikångest, det finns bra hjälp för det, ring vc genast och boka tid.
  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 12:46:58 följande:

Ring psyk och boka tid NU. Du mår ju uppenbarligen väldigt dåligt.

Men han har inte gjort nåt på ett halvt år. Tänk om jag lämnar och han faktiskt har ändrat sig? Jag kan inte sluta tänka på framtiden. Hur jag kommer att döda honom om jag kommer på honom igen. Jag kanske bara behöver lära mig att lita på honom igen? Hur gör man det
  • Anonym (humor)

Haha, bota smaksak, njaaaaa, 

• Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:51:42 följande:
    Men han har inte gjort nåt på ett halvt år. Tänk om jag lämnar och han faktiskt har ändrat sig? Jag kan inte sluta tänka på framtiden. Hur jag kommer att döda honom om jag kommer på honom igen. Jag kanske bara behöver lära mig att lita på honom igen? Hur gör man det
    Vad DU vet så har han inget gjort på 6 månader. Nu börjar detta låta osannolikt, du kommer inte att döda honom, du känner kanske att du skulle vilja, men det bästa är att du lämnar och skapar dig ett sunt liv utan honom.
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 12:48:34 följande:

Varför det? Du kommer att ha det mycket bättre utan honom. Du har troligen fått panikångest, det finns bra hjälp för det, ring vc genast och boka tid.

För jag älskar honom och har gjort det i över 5 år. Finns det medicin för det?
  • nymedlem
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:51:42 följande:

Ledsen att säga detta. Men tror du verkligen på allvar att han inte gjort något på ett halvår?

Tror snarare att han lärt sig att dölja det för dig bättre.

Detta ÄR obotligt och du vet ju det. Slösa inte fler år på honom nu.

• Anonym (vansinnig)
    Anonym (humor) skrev 2014-06-24 12:52:12 följande:

Haha, bota smaksak, njaaaaa, 

Det är inte roligt. Jag måste lägga mig ner ibland på grund av hjärtklappningar. Inte roligt alls
Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp