Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-25 08:17:27 följande:
Ja det är jobbigt att alltid vara sin vakt. Kolla hans telefon, mil, facebook. .. men jag försöker bara hjälpa honom. Vet han att jag kollar så låter han bli
Det gäller och ställa sig själv dom rätta frågorna..
1) orkar jag ständigt kolla hans fb ect framöver? (Det är en psykisk stress som leder till ångest & utmattning tillslut)
2) vill jag leva med en person som inte kommer vara attraherad av mig om ex 5,8år?
3) om ni får en dotter ex och hon är tonåring dvs attraherad av hennes kompisar.
Det är svårt och se klart när känslor är involverade men jag tycker du ska lämna honom för att du är fortf ung samt hans "störning". Är ju en stor faktor. Ja det kommer kännas tufft och gå isär men se det inte som ett misslyckande utan en ny start i ditt liv. Låt dig själv att få vara lycklig. Som jag sa: du är ung, resa med kompisar, festa på krogen och göra sånt som UNGA personer behöver innan man slår sig ned. Vissa har som sagt inte det behovet, det trodde inte jag heller först när jag hade en 5års relation med en person, då var jag 17år. Men det kommer, ja det var han som gjorde slut och det var skitjobbigt, gick i terapi och blev psykiskt utbränd/utmattad av allt som hände i den relationen. Det här var 4års sedan, men det är det bästa som hände mig som jag ser på situationen idag. Hade jag fortf varit kvar så hade jag fortf haft ångest då jag inte kände mig trygg med honom pga olika anledningar. Så hade jag aldrig dejtat och träffat olika killar för och se vem som egentligen passade mig. Att resa till olika platser & träffa nya människor, minnen för livet. Och idag lever jag med sambo och har 1 barn som är några månader.
Livet är fantastiskt även om det inte känns så när man är i en svacka. Är det rätt så är det lätt. Är det lätt så är det rätt.
Är det lätt & rätt för dig?