Inlägg från: Anonym (sportointresse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sportointresse)

Äter medicin för depression och har minskad lust

Jag äter fluoxetin och lamotrigin. Åt tidigare sertralin och citalopram i olika omgångar. SSRI-preparat = noll sexlust. 

Kommer jag väl igång så, ja, då duger det väl, men sträckan dit är lååååååång och jag kollar hellre på sporten. *syftar på signaturen och suckar*

Nille61 skrev 2014-11-20 13:28:02 följande:
    Anonym (Kännermigdum) skrev 2014-06-23 22:41:08 följande:
    De heter citalopram tror jag, du då? Hur länge har du känt så här?
    Vad du än gör, ta INTE Zoloft! Det är samma skit under ett annat namn..

Jag har Venlafaxin, och har haft de i närmare 6 år. Fungerar kanon! Nu befinner jag mig visserligen i en situation, där jag har minskad lust av andra orsaker, men det finns ett kosttillskott som jag handlat på lekosmek.se som heter Desire. (länkade direkt till den)

de gör ingen inverkan på antideppen, men man får en HELT annan lust! De är värda sin vikt i guld!!

Nä. Zoloft och Sertralin är samma sak. Citalopram, Cipramil, Escitalopram och Cipralex är samma.

Citalopram-kategorin är det värsta skit jag stoppat i mig.
    Sertralin bättre men inte bra.
    Fluoxetin bra undantaget noll sexlust.

Nu är jag på Voxra (bland annat) och den är bäst hittills.
    Mandarin3 skrev 2015-01-28 16:39:12 följande:

Åh, kan du snälla berätta lite om Voxra? Jag har gått på fluoxetin i typ tre år, försökte sluta för några månader sen men var tvungen att börja igen på ännu högre dos... Med Fluoxetin har jag NOLL sexlust, jag som annars är en väldigt sexuell människa. Jag får så otroligt mycket ångest över detta. 

Min kompis tipsade om att jag skulle fråga efter Voxra, så kan du berätta lite om hur det funkar för dig? Hörde att det inte skulle påverka sexlusten och inte gör ens mående lika linjärt?

Voxran verkar på noradrenalin och dopamin (tror de) medan Fluoxetin, Sertralin och Citalopram fipplar med serotonin och så har du Venlafaxin som har serotonin och noradrenalin. Men det visste du säkert redan.

För mig har Voxran funkat bra. Jag har slutat sova mig genom dagarna, vilket jag gjort när jag ätit SSRI:s. Fattar inte att jag varit så trött i så många år... Sexlusten är definitivt bättre än på Fluoxetin.

MEN - när jag åt Citalopram och Fluoxetin åt jag det tillsammans med Lamotrigin, en stämningsstabiliserare. Slutade äta medicinen totalt (eftersom jag ansåg mig inte behöva mediciner) och det blev inte alls bra.

Blev insatt på litium och blev jättedeprimerad och det var i samband med det som jag fick Voxran. Och kom ur depressionen. Så jag äter dem tillsammans, och det har funkat bra fram till nu.

Ska testa sluta med Voxran nu, eftersom jag är väldigt speedad och ostrukturerad, orolig, med ångest och sedan vips bara garvar. Typ. Men det kanske har med någon bipolär svängning att göra? Vad vet jag... Det är då därför jag ska se vad som händer om jag slutar.

Har annars hört att Venlafaxin ska vara jättebra, men jag vägrade då jag hört om horribla utsättningar...
    Mandarin3 skrev 2015-01-28 17:05:21 följande:
    Hmm, tror jag ska "tjata" lite på min läkare för att få testa Voxra. Jag är också som du sa konstant trött, sover bokstavligt talat bort mitt liv. Är så himla trött på att leva i en dåsig dimma, som dessutom inte innefattar sex, haha. Tack för svaret!
    Jag hade bett att få testa Voxran ett antal ggr men fått tvärnej. På psyk fick jag det bums av läkaren. Så...
Svar på tråden Äter medicin för depression och har minskad lust