Anonym (Mamma) skrev 2014-06-22 23:03:16 följande:
Jag erbjöd pappan att komma hem till oss men han var noga med att poängtera hur viktig hans familj är. Jag är rädd att han inte kommer att fullfölja detta därför vill jag ha ett planerat umgänge innan jag pratar med dottern. Hon tog det hårt att bli utesluten ur sin ena familj och stod även sin bonusmamma nära då hon varit delaktig sen vår dotter var något år.
Men ska försöka prata med pappan om enskilt umgänge, men vill inte att dottern ska tro att vi blir en familj igen och tror även inte hans fru är så imponerad av idéen att vi umgås utan henne.
Vår relation är inte den bästa speciellt inte efter att han försvann men jag kommer göra mitt bästa för dottern.
Men ni kan ju ALLA träffas på neutral mark först. På picnic, på ett fik, hemma hos dig och dottern om det känns bekvämt för er.
HAN och hans familj har gjort fel här så det är på sin plats att de är lite ödmjuka inför att få ynnesten att få träffa dottern igen. Och som sagt, jag hoppas de är beredda på att hon inte bara så där tar dem till sig igen. Ha noga koll och kontakta gärna bup eller skolkuratorn så hon får någon att tala med som bara är på hennes sida utan att ha eget intresse i saken.