Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Han vill träffa vår dotter efter fyra års frånvaro

Fråga dottern, hon är tio år och bör kunna tala om hur hon vill ha det. Troligen är det bäst med dagumgänge i början, med dig först och sen ensam när hon vant sig vid pappa igen.

En del beror det också på hur mycket hon bodde med pappan och hans familj tidigare.
    Är pappan beredd på att hon kanske är avig pga att hon känner sig övergiven?

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2014-06-22 23:03:16 följande:

Jag erbjöd pappan att komma hem till oss men han var noga med att poängtera hur viktig hans familj är. Jag är rädd att han inte kommer att fullfölja detta därför vill jag ha ett planerat umgänge innan jag pratar med dottern. Hon tog det hårt att bli utesluten ur sin ena familj och stod även sin bonusmamma nära då hon varit delaktig sen vår dotter var något år.

Men ska försöka prata med pappan om enskilt umgänge, men vill inte att dottern ska tro att vi blir en familj igen och tror även inte hans fru är så imponerad av idéen att vi umgås utan henne.

Vår relation är inte den bästa speciellt inte efter att han försvann men jag kommer göra mitt bästa för dottern.

Men ni kan ju ALLA träffas på neutral mark först. På picnic, på ett fik, hemma hos dig och dottern om det känns bekvämt för er.

HAN och hans familj har gjort fel här så det är på sin plats att de är lite ödmjuka inför att få ynnesten att få träffa dottern igen. Och som sagt, jag hoppas de är beredda på att hon inte bara så där tar dem till sig igen. Ha noga koll och kontakta gärna bup eller skolkuratorn så hon får någon att tala med som bara är på hennes sida utan att ha eget intresse i saken.
  • SupersurasunkSara

Jag ser att det ser ut som att jag menar att du har eget intresse och därmed inte ser till dottern, så menar jag inte, men om dottern pratar med en utomstående kan hon nog säga saker på ett annat vis samt att pappan kan inte anklaga DIG för påverkan om dottern väljer bort honom.

Svar på tråden Han vill träffa vår dotter efter fyra års frånvaro