"Saknar" att banta
Jag har inte gått ner lika mycket som du - det handlar om ca tjugo kilo och jag ligger sex kilo under min målvikt - men en sak jag tycker har varit jättesvår har varit precis den här omställningen. Dels att inte se en tjockis i spegeln längre, utan någon som faktiskt är smal. Och dels att inte minska portionerna för mycket. Jag åt på tok för lite under några månader.
Jag anlitade en PT just för att lära mig att äta mer lämpligt för min träningsmängd. Jag fick äta drastiskt mycket mer mat lämplig för att bygga upp kroppen. Och så styrketränar jag fyra gånger i veckan. Det är faktiskt mycket roligare att forma om och stärka än att bryta ner (med bantning). Det är en jättelång mental process att ställa om från "bantning" till att lära sig att äta normalt, för att hålla vikten, och t ex Linda Wallin som gått ner 75 kilo räknade kalorier en övergångsperiod för att lära sig och att ställa om.
Oavsett hur du gör det, så är det ju viktigt att du tar tag i detta så att du inte utvecklar ett ätstörningsbeteende.