Cysta på äggstock!!!
Efter att i månaden fått för tidig mens men rikligare blödning, stark smärta och konstiga klumpar som inte var blod (smärtan och konstigt tryckkänsla fanns även flera dagar innan mens), valde jag att boka tid hos Gynekolog. Var där idag och fick veta att jag hade en cysta på höger äggstock på 77x46 mm. Rätt stor. Läkaren pratade om att det var semestertider och funderade, dumma mig frågade aldrig varför hon tänkte på det och om beslutet varit annorlunda annars. Grubblar på det nu i stället. Hur som fick jag Provera utskrivet som jag ska ta i tre omgångar dag 16-25 efter varje mens. Sen ska jag boka ett återbesök för kontroll. Har det inte försvunnit kan det blir operation. Fick också besked att jag kan få mycket ont om cystan spricker. Jag har nu inte hittat information om att Provera används för att cystor ska försvinna? Eller är det så? Tacksam för alla era erfarenheter kring ämnet! Ska dessutom resa utomlands om två dagar och grubblar på: vad händer om det spricker på flyget, utomlands?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 19:16
Snälla någon som varit med om samma eller liknande!