Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Fittmålningar på skolväggar ok?

Jag tycker man väljer ett konstverk som passar i miljön, jag tycker inte vaginor eller penisar som objekt har att göra i offentlig miljö. Om det är en snopp på en man som inte är sexualiserade, eller en naken kvinna, utan att skreva, inga problem. Men en erigerad penis eller en utläkt underliv på en kvinna, inte OK.

Sedan finns det erotisk konst, inga problem, men inget jag skulle ha på mina väggar hemma. Att kvinnor och män målas nakna, inga problem, i rätt sammanhang så kan det vara helt OK i en offentlig miljö.

• sextiotalist
    fluu skrev 2014-06-19 13:09:42 följande:
    Framförallt är det väldigt bra att denna målning faktiskt visar hur ett kvinnligt könsorgan ser ut. Inte som äldre konst eller kvinnliga statyer där bara venusberget(om ens det) visas. Lite gulligt och diskret och osant sådär.
    Medan mansstatyer visar hur ett manligt könsorgan ser ut.
    Jag är ganska säker på att en högstadielev har fått det presenterats hur ett kvinnokön ser ut. Allvarligt, jag tycker inte ens ett kvinnokön är vackert när det är uppfläkt, jag tycker inte en vagina är vacker, jag får vibbar av 80-talet tantsnuskböcker, lite halvfjantigt i mina ögon och än mindre något som tillför något positivt.
  • sextiotalist
    fluu skrev 2014-06-19 13:09:42 följande:
    Framförallt är det väldigt bra att denna målning faktiskt visar hur ett kvinnligt könsorgan ser ut. Inte som äldre konst eller kvinnliga statyer där bara venusberget(om ens det) visas. Lite gulligt och diskret och osant sådär.
    Medan mansstatyer visar hur ett manligt könsorgan ser ut.

Ska väl tillägga att jag tycker inte snoppar heller är fina och jag hade inte uppskattat att han kontsverk med endast en snopp på, jag tycker det är precis lika opassande.
Svar på tråden Fittmålningar på skolväggar ok?