• Moolie

IVF hösten 2014

pco skrev 2014-08-31 11:50:58 följande:

Fyfasiken vad jag hatar detta!! Nu efter har stört gråtit i min mans armar kan jag prata lite om det. Fick såklart lite blod på crinone hylsan idag! O då vet vi alla vad som snart händer. Hur mkt orkar man??!! Vi har ett betalat försök kvar men skiter nog i det för jag pallar inte mer efter 5 färskförsök o ett flertal frysförsök så blir det ändå såhär. Varför kan inte vi få en familj som alla andra för??

Fy! :( Kan inte föreställa mig hopplösheten! :( Vi har våra tre försök betalda och vi drar gränsen där... Så förstår att fem försök är på bristningsgränsen....!!
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-08-31 14:07:33 följande:

Ja jag är lite i valet och kvalet. I mitt fall är det av olika anledningar ännu större risk med tvillinggraviditet än för många andra, så min läkare vill absolut inte föra tillbaka två embryon. Jag förstår ju egentligen, men samtidigt tänker man ju i sin barnönskarhjärna att hög risk inte automatiskt måste innebära direkt fara, det kan ju gå jättebra ändå.

Precis... Men om dina sprutor hjälper ditt eget ägg att sätta sig och du kanske förlorar ditt IVF-ägg så slutar det ju ändå bra...?

Jag får/kan inte ens tänka så eftersom chansen för en naturlig befruktning = 0.
  • Moolie
    Saturnus skrev 2014-09-01 09:56:19 följande:

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

Grattis!!!
  • Moolie
    gose79 skrev 2014-09-01 21:06:38 följande:

Hej, vill hoppa in här i tråden om det e ok, har en dotter född -09 sedan tidigare och har försökt bli gravid med syskon sedan dec2010. Men det vill sig inte, sökte hjälp efter ett år och då visade det sig att jag hade hypotyreos, tsh var över 150! Men fick hjälp snabbt och medicinerar med levaxin idag och värdena blev bra på 5 månader så det har vart bra länge nu, gått på 9 pergokurer med vad läkaren sa va bra ägg men ändå tog det sig inte. Så nu har vi satt hoppet till ivf, ska på första besöket på ivf nordic Göteborg på fredag, så nervös men det ska bli spännande oxå, nån dom har nån erfarenhet av kliniken? Förresten så visa utredningen ingen förklaring, bra simmare, passage i äggledare, prover bra, amh 1,2 vet ej om det är bra men läkaren sa att proverna var normala??

Jag går på Nordic i Malmö och de har lånat en del personal från Gbg! Och jag är sååååååå nöjd!! Har BARA hört negativt om "alla andra" kliniker på västkusten. Så ni har VERKLIGEN valt rätt klinik!! :D
  • Moolie
    Speck skrev 2014-09-01 22:22:41 följande:

Vad är det för grupp du länkat till?

Om du klickar på länken finns där en utförlig beskrivning. :)
    gose79 skrev 2014-09-01 22:02:44 följande:

Moolie

Det låter ju lovande :)

vi har ju ett barn gemensamt så det blir ju till att bekosta det själva och då vill man ju att det ska bli bra. Både jag och sambon är 35 och önskar att dottern ska få ett syskon, vi har själv syskon som vi är nära så man vill ju helst att hon skall få det med.

Vi får med bekosta själva då min man är vasektomerad. :)
  • Moolie
    Speck skrev 2014-09-02 12:23:10 följande:

Moolie : det står att beskrivningen är bara tillgänglig för medlemmar.

Ego: spraystart idag! Hur fort har ni som sprayat med synarela fått biverkningar?

För personer som är i IVF-karusellen 2014. :) Och full sekretess för de som har offentliga konton.
  • Moolie
    TreTriss skrev 2014-09-02 19:14:36 följande:

Mooelie, jag ansökte om att bli medlem för flera veckor sedan men inte blivit godkänd. Du kan inte vara snäll och puffa för admin där att godkänna nya medlemmar ;)

Eller om du ser vem som är admi och kan säga nicknamet till mig så kan jag messa?

Jag är admin... Men hade två andra användare till att hjälpa till när jag mådde som sämst efter missfallet! Ska kika på det direkt!!
  • Moolie

Testade positivt idag på RD 5. Nu hoppas vi att vi får behålla denna lilla guldklimp.

• Moolie
    MiaMorot skrev 2014-09-04 21:09:32 följande:

Men åh, grattis Moolie! Hoppas hoppas hoppas allt går vägen! Jag kanske tjuvtestar imorn på rd 8, men jag vet inte.. har inget extra känsligt test hemma, och det kanske skulle behövas isf..? Nissan- det låter helt sjukt, men jag fick ont i äggstockarna redan på sprutdag 2. Kunde inte gå i vanlig takt längre utan att det gjorde ont..

Jag har tagit med ett vanligt HCG-test... Ett sådant för 4:50. Hade ett gäng kvar från förra omgången som inte går ut än på några månader. Jag väntar tills testet torkat om jag ser ett streck sedan innan. Har för mig att det blir ogiltigt efter ett visst tag?
Svar på tråden IVF hösten 2014