• calabalic

IVF hösten 2014

Moolie skrev 2014-09-04 21:19:54 följande:
    Jag har tagit med ett vanligt HCG-test... Ett sådant för 4:50. Hade ett gäng kvar från förra omgången som inte går ut än på några månader. Jag väntar tills testet torkat om jag ser ett streck sedan innan. Har för mig att det blir ogiltigt efter ett visst tag?
    Fantastiskt Moolie! :) Vad kul! Är det trådens första plus?

Om strecket kommer efter 10 min så räknas det inte som giltigt. Jag har dock fått veta av labb-folk som jobbar med detta att det är omöjligt att få ett streck där om det inte finns hcg i urinen, även om strecket kommer efter 10 min-gränsen. Dock handlar det då om en s.k kemisk graviditet, dvs att embryot själv utsöndrar lite hcg som tas upp i kroppen via livmodern trots att embryot inte fäst ännu. Det är därför man ska ignorera streck som uppkommer efter 10 min-gränsen, det är ju först när embryot fäst som det är en "riktig" graviditet.
  • calabalic

Jag är på RD4 med tvådagars och har redan tagit mitt första test! :) Egentligen bara för att få en minus-referenssticka att jämföra med.. men har så himla många graviditetstester och de går ut snart, så varför inte liksom.. Det var en jättesvag liten rosa skugga där redan idag faktiskt, som kom upp inom 3 min. Sådär svagt så man undrar om man inbillar sig, men mannen såg det också direkt. Men jag vet ju att det absolut inte är nånting, det är ju biologiskt omöjligt såhär tidigt. Embryot har väl knappt hunnit påbörja infästningen än och från att den är klar så tar det ju ytterligare några dagar innan hcg ska kunna upptäckas på ett test. Gjorde ju FET i naturlig cykel utan tillsatta hormoner så det är konstigt att det kan ske, men det är väl nåt fabrikationsfel gissar jag.

• calabalic
    Moolie skrev 2014-09-06 21:48:24 följande:

Rd4 är väl inte omöjligt? :) jag testade positivt på rd5. Den dagen är viktig iofs....!

Fast jag har bara tvådagars embryo och du hade väl blastocyst? Så ditt rd5 motsvarar ju rd8 för mig. Det är därför jag är säker på att det inte är på riktigt. :)
  • calabalic
    Bubby skrev 2014-09-10 18:56:03 följande:

Jo förresten apropå jobb. Hur gör ni allihopa kring det? Har ni jobbat som vanligt under hela behandlingen? Har ni underlättat jobbet? Och va jobbar ni med? Många frågor, hehe.

Jag har alla tre IVF jobbat på som vanligt för att tänka på annat och få tiden att gå, både under behandling och ruvning. Däremot har jag varit borta lite i samband med sorg efter att misslyckandet uppdagats. Jag har alltid blivit sjuk på riktigt i samband med det oxå.

Hur går det för er andra ruvare? Jag är på rd8 med tvådagars och har bim imorgon torsdag.. Känns väl lite som mensen är på g och jag har testat de senaste morgnarna och fått minus. Men än har jag inte gett upp iaf.
  • calabalic

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

• calabalic
    Bubby skrev 2014-09-16 12:02:02 följande:

Ni som har gjort flera försök, hur orkar ni? Hur tar man sig vidare? Nu känns det som om det aldrig kommer gå för oss... Och dessutom får vi ju lov att betala allt själva.

Jag tyckte nog det kändes värst efter första försöket och sen går det lättare. Nu har vi gjort tre misslyckade försök (varav vi fick börja betala själva nu det tredje) och jag är betydligt mer luttrad nu så känslorna efter det senaste försöket var inte alls lika starka. Nu var det visserligen FET också och det tär ju inte lika mycket på kroppen, men ändå. Mensen kom i fredags, testade minus i söndags, deppade i två dagar och nu är jag redan back on track och fokuserar på nästa försök. På söndag ska jag börja ÄL-testa igen. Men efter de första två försöken behövde jag flera månader på mig att ladda om mentalt.
  • calabalic
    Niisan skrev 2014-09-20 16:45:49 följande:

Brukar lutealfasen vara densamma även vid IVF? Ni som gjort ivf och inte fått plus efter försöket, har ni fått er mens på samma dag som annars?

Jag har alltid 13 dagar efter äl annars och tänkte om jag kan anta att den blir lika nu också?

För mig har lutealfasen varit längre med IVF men det beror förmodligen på progesteronet. Har kort lutealfas annars, bara ca 10-11 dagar (min cykel är ca 25 dagar).
  • calabalic
    Nickidocka skrev 2014-09-21 13:43:02 följande:
    Sådär då!
    Ja tydligare än sådär blir det ju inte. Grattis!! :) Då var nog smärtan du upplevde graviditeten som satte sig trots allt! :)
  • calabalic

Tog bort mig då försöket ju misslyckades för ungefär två veckor sen.. men är i full gång med ÄL-test nu så inom nån vecka borde jag vara ruvare igen.. :)

Under behandling:

lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9
    Mallan82: ÄP 26/9
    TreTriss - ET 27/8. Uppehåll, nytt FET i slutet av oktober  

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

• calabalic
    Saturnus skrev 2014-09-23 19:00:47 följande:

Hej allihopa!

Jag är så förundrad men glad. Jag kände mig illamående idag och tänkte jag testar en sista gång. Det var nu på kvällen(2tim sedan jag kissade sist) och helt sjukt så plussade jag igen! Jag plussade tidigare på dag 14 och sedan negativt ända till dag 19 då jag fick min mens. Hade TD den 17:e och slutade då med medicinen.

Någon som varit med om liknande, ska testa igen ikväll och i morgon bitti och begära tidigt VUL och blodprov.

Nu undrar jag hur en ev graviditet reagerat på att jag slutat med medicinen.

Oj! Vad konstigt, men kul!! Undrar hur det kan bli så.. Men men, det viktigaste är ju att plusset är på plats igen. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014